تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820384153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بحران زباله در ناپل


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بحران زباله در ناپل


زيست‌بوم- همشهري آنلاين:
طرح سيلويو برلوسكني، نخست وزير جديد ايتاليا براي غلبه بر بحران زباله در ناپل و حومه آن با مقاومت شديد مردم اين منطقه مواجه شد.

روزنامه تاگس اشپيگل از ناپل گزارش داد، حدود هزار تظاهركننده تلاش داشتند يكي از ورودهاي شمال غرب ناپل را كه قرار است محل تخليه زباله باشد، مسدود كردند.

بر اساس گزارش رسانه‌هاي ايتاليايي درگيري‌هاي خشونت‌آميزي بر اثر اين اقدام درگرفت كه موجب وارد آمدن جراحت به سه تن از تظاهركنندگان و شش تن از افراد پليس شد.

تظاهركنندگاني كه در منطقه چيايانو جمع شده بودندن به سوي پليس سنگ پرتاب مي‌كردند و در مقابل، پليس نيز به سمت آنها گاز اشك‌آور شليك كرد.

بنا به اعلام خبرگزاري ايتاليايي آنسا، پليس هفت تن از تظاهركنندگان را بازداشت كرد. گزارشگر تلويزيون ايتاليا (RAI) هم گفت پليس او را مضروب ساخته و دوربينش را ضبط كرده است.

روبرتو ماروني، وزير كشور ايتاليا گفت: انتظار اين اعتراض‌ها را داشتيم، اما به نفع همه است كه بحران زباله پايان گيرد.

كابينه ايتاليا روز چهارشنبه گذشته در ناپل تشكيل جلسه داده و يك سلسله تدابير را مدنظر قرار داد تا بر بحران چندماهه زباله غلبه كند.

چيايانو يكي از 10 منطقه‌اي است كه بايد در آينده زباله در آنجا دفن شود. فهرست كامل مناطق دفن زباله قرار است به زودي منتشر شود. در منطقه چيايانو زماني كه هنوز رومانو پرودي حاكميت را در دست داشت نيز تظاهراتي به اين دليل برگزار شد كه اين منطقه به عنوان محل دفن زباله تعيين شده است.

برلوسكني گفته است محل‌ها دفن زباله در آينده همانند «مناطق نظامي» در نظر گرفته مي‌شوند و تدابير خاص امنيتي براي آنها اتخاذ خواهد شد. بخشي از زباله‌هاي ناپل و حومه آن در حال حاضر براي دفن به ديگر كشورها از جمله آلمان ارسال مي‌شوند. هفته‌هاست حجم انبوهي از زباله در خيابان‌هايي كه دماي هواي آنها رو به افزايش است، تلنبار شده و خطراتي را متوجه سلامت ساكنان اين منطقه كرده است.

تاريخ درج: 5 خرداد 1387 ساعت 09:28 تاريخ تاييد: 5 خرداد 1387 ساعت 18:42 تاريخ به روز رساني: 5 خرداد 1387 ساعت 18:31
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن