تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805631067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بازرگاني(2) تعرفه 64 قلم كالا تا 10 روز آينده ابلاغ مي شودنرخ خريد تضميني گندم افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: وزير بازرگاني(2) تعرفه 64 قلم كالا تا 10 روز آينده ابلاغ مي شودنرخ خريد تضميني گندم افزايش مي يابد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني از نمايندگان مجلس كه خودشان زحمات كشيده اند و امضاهايشان جهت استيضاح من را پس گرفتند، تشكر مي كنم.


به گزارش خبرنگار موج، سيد مسعود مير كاظمي وزير بازرگاني با اعلام اين مطلب در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص استيضاحش گفت:با توجه به اينكه فضاي كشور داراي تنش هايي بود انجام استيضاحم در اين شرايط مناسب نبود و نبايد كشور بيش از اين به تنش كشيده مي شد.
وزير بازرگاني ادامه داد: تمايل چنداني به توضيح در خصوص لابي هاي صورت گرفته براي عدم اجراي استيضاح ندارم.
مير كاظمي گفت: من مانند ساير وزرا كه براي استيضاح فرا خوانده مي شوند، درخواست جلسه كتبي نكرده ام و مايل بودم به صورت علني توضيحات خود را ارائه دهم.
مير كاظمي عنوان كرد: دفاع من در مجلس قطعا يك دفاع شخصي نبود چون پاي منافع ملي در ميان است.
وي در خصوص استفاده از تهديد يا تطميع نمايندگان مجلس براي پس گرفتن رايشان گفت: قطعا هيچ تهديد يا تطميعي در كار نبوده و اگر چنين باشد، به طور حتم كساني كه رايشان را پس گرفته اند، يا تطميع شده اند و يا تهديد.
مير كاظمي در ادامه اين نشست در خصوص حذف يارانه پودر شوينده گفت: سالانه 250 ميليارد تومان به واحدهاي توليدي پودر شوينده اختصاص مي يابد و قصد داريم امسال با هدايت اين يارانه ها به بخش مواد غذايي قيمت اين محصولات را براي مردم ارزان تر كنيم.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر كليات حذف يارانه پودر شوينده بررسي شده زيرا اين تصميم به نفع مردم است.
وزير بازرگاني در خصوص اقدامات كشورهاي مختلف براي حمايت از مصرف كنندگان با افزايش قيمت جهاني كالا اذعان داشت: برخي دولت ها با پرداخت يارانه در بخش هاي مختلف فشارهاي اقتصادي را كم كرده اند تا كاهش هزينه در زندگي مردم انجام شود.
وي در ادامه در خصوص عملكرد دولت ايران براي كاهش فشارهاي اقتصادي به مردم گفت: ما هر ساله با يارانه 40 هزار ميليارد توماني كالاهاي اساسي و يارانه اي را ناچاريم تامين كنيم كه 39 هزار ميليارد تومان از اين يارانه ها براي واردات گندم مصرف مي شود.
وي ادامه داد: از آنجايي كه فقط يكهزار ميليارد تومان از اين يارانه ها براي واردات كالاهاي ديگر باقي مي ماند، بنابراين ما چگونه مي توانيم كالاهاي يارانه اي مردم را تامين نماييم.
مير كاظمي ادامه داد: رييس جمهور پس از اينكه متوجه كمبود يارانه بخش بازرگاني شد، دستور داد تا 800 ميليون دلار براي واردات كالاهاي اساسي به اين وزارتخانه پرداخت شود اما هنوز اين مبلغ به دست ما نرسيده است.
مير كاظمي با اشاره به كاهش نرخ سوخت و تعرفه به عنوان راه كار براي مقابله با فشارهاي اقتصادي تصريح كرد: در مجلس براي جبران كسري بودجه مصوب شده تا 2 واحد درصد افزايش تعرفه داشته باشيم. كه اين ميزان معادل 20 درصد مي‌باشد و اين در حالي است كه در تمام دنيا تعرفه ها در حال كاهش بود.
وي با اشاره به اينكه 2 ميليون واحد صنفي با پروانه و بي پروانه در كشور وجود دارد گفت: هر واحد صنفي به طور متوسط براي 35 نفر است، در حالي كه استاندارد اين امر وجود 1 واحد صنفي براي 250 نفر مي‌باشد.
مير كاظمي وقوع بحران مانند جنگ را از عوامل توسعه واحدهاي صنفي ذكر كرد و گفت: دولت با توجه به رشد بي رويه واحدهاي صنفي نمي تواند آنان را تعديل كرده و يا با آنها برخورد چكشي كند و اين ميراثي است كه از دولت هاي گذشته به ما رسيده است.
وزير بازرگاني ايجاد فروشگاه‌هاي زنجيره اي در دل اصناف با استفاده از چند واحد صنفي را راهكار حل اين معضل دانست و گفت: براي اجراي اين طرح 500 ميليون تومان تسهيلات در نظر گرفته بوديم و 2 فروشگاه زنجيره اي به صورت همزمان در حال احداث بود كه در دريافت تسهيلات با مشكل برخورد كرده اند.
وي در ادامه از تكميل رژيم تجاري ايران خبر داد و گفت: رژيم تجاري ايران كه حرمتي از قوانين تجاري كشور است، تدوين و به WTO ارسال شده است.
وي با اشاره به مخالفت هاي محرابيان وزير صنايع اذعان داشت: تعيين تعرفه ها و ابلاغ آن با امضاي 3 وزير نيز صورت مي گيرد بنابراين در صورت مخالفت وزير صنايع نيز اين تعرفه‌ها تعيين و ابلاغ مي شود.
وي همچنين به افزايش قيمت خريد تضميني گندم اشاره كر د و گفت: قبلاً نرخ خريد تضميني گندم 200 تومان بود كه امسال به 220 تومان رسيد و براساس پيشنهاد وزارت بازرگاني نرخ گندم به 280تومان افزايش يافت تا بتوانيم حجم بيشتري گندم خريد كنيم.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 415]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن