تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804932577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح سخنان حدادعادل در پايان فعاليت مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مشروح سخنان حدادعادل در پايان فعاليت مجلس
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد سياسي حداد عادل گفت: نمايندگي مجلس افتخار است ولي اگر كسي نماينده هم نباشد باب خدمت براي او بسته نيست.


به گزارش خبرنگار موج غلامعلي حدادعادل در آخرين روز كاري مجلس هفتم به ارائه گزارشي از عملكرد اين مجلس پرداخت.
وي گفت: اظهار رضايت مقام معظم رهبري از اين مجلس سند افتخار ماست و معظم‌له همه ساله اين رضايت خود را در ديدار سالانه ابراز مي‌كردند. سال گذشته نيز عبارتي بيان فرمودند كه عينا نقل ميكنم.
حداد عادل گفت: ايشان فرمودند "آنچه كه درباره اين دوره از مجلس، اين حقير مي‌توانم عرض كنم و جمع‌بندي كه تا به امروز از اين مجلس في‌الجمله در ذهن است به عنوان يك شاهد و يك ناظر كه در بعضي از مجالس متعدد اندكي بوديم و بقيه را از نزديك شاهد بوديم و با آنها تعامل داشتيم به نظرم مجلس خوبي بود و جزء دوره‌هاي خوبي از مجلس محسوب مي‌شود".
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه بيان داشت: ايشان در ادامه صحبت سال گذشته‌ فرمودند كه مجلس هفتم نشان داد به طبقات ضعيف در جامعه اهتمام مي‌ورزند و برايش مساله اساسي جبران ضعف طبقات ضعيف و مردم فقير و دور ماندن از بسياري از امتيازات است و به اين توجه نشان داديد. گفته‌ها گفته شد و هم در برخي قوانين منعكس شد كه بسيار مهم و خوب بود. از جمله نكات بسيار قوي و بارز در اين مجلس، مواضع محكم و اصولي در مسايل بين‌المللي و در مواجه با استكبار بود. اين مجلس در موضع رفيع و والاي مجلس قانونگذاري ايستاد و در همه ماجراها و فراز ونشيب‌ها، اين موضع ضد استكباري خودش را علنا با صراحت با وضوح و با منطق بيان كرد.
وي افزود: مقام معظم رهبري در ادامه اين سخنان خود فرمودند كه منطق و استدلال بر سخنان و رفتار اين مجلس حاكم بود و اين خيلي با ارزش است و نمي‌شود آن را ناديده گرفت. دوستان شما هم اين را قبول دارند و دشمنان شما هم اين را قبول دارند. اين هم يكي از خطوط اساسي افتخارات شما است كه در محاسبه‌تان شكر او را بگذاريد.
حدادعادل اظهار داشت: يكي از امتيازات اين مجلس اين بود كه منشاء تشنجات سياسي و بگو مگوهاي اختلاف‌افكن در بيرون نشد. البته در آن خطوط اصلي مهم، يكي از مواضع قاطع شما در قضيه هسته‌اي بود كه آن هم يكي از نقاط برجسته است. خيلي خوب عمل كرديد و كار درست همين بود كه دولت را الزام به ايستادگي كنيد. دولت هم خودش علاقمند به اين كار و پيشرو در اين كار است. اين درست بر طبق مصلحت كشور و آينده است.
رئيس مجلس هفتم در ادامه سخنان خود اظهار داشت:اگر واقعا لوح تقدير و افتخاري به نمايندگان داده شود همين سخنان مقام معظم رهبري است كه ما از لطف و عنايت ايشان نسبت به مجلس هفتم تشكر مي‌كنيم.
وي افزود: ايشان در مواقعي كه احتياج به كمك و تذكر ايشان داشتيم هميشه محبت كردند و مجلس را مدد كردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:‌از ملت بزرگ ايران كه اين مجلس را با انتخاب مجدد خودشان در همان مسير مجلس قبلي تاييد كردند از صميم قلب سپاسگزارم و همچنين از شوراي نگهبان، مجمع تشخيص، دولت و شخص رئيس‌جمهور و همه وزرا و معاونان امور مجلس و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي مختلف كه همكاري كردند، سپاسگزاري مي‌كنم.
حدادعادل اظهار داشت: از مراجع عظام تقليد كه نسبت به مجلس عنايت داشته‌اند سپاسگذاري مي‌كنم و از قوه قضاييه كه با مجلس رابطه خوبي داشتند، تشكر مي‌كنم.
حداد عادل در ادامه سخنان خود با بيان اينكه عده‌اي از نمايندگان مجلس هفتم در مجلس هشتم حضور ندارند، اظهار داشت: خدمت‌گزاري به ملت ايران و كشور ايران و حمايت از انقلاب اسلامي منحصر در نمايندگي مجلس نيست.
وي افزود: البته نمايندگي يك افتخاري است ولي اگر كسي هم نماينده نباشد باب خدمت براي او بسته نيست.
رئيس مجلس خطاب به اين نمايندگان اظهار داشت: ‌شما دوستان قبل از اينكه به مجلس بياييد در خدمت اين انقلاب بوديد بعضي از شما در جبهه جان خود را كف دست گذاشتيد تا در خدمت كشور باشيد و بعضي ها هم جانباز هستيد و به قول امام (ره) در خدمتگذاري به اسلام سند داريد، حال اگر در مجلس هم نباشيد همان مسير را ادامه خواهيد داد.
وي افزود: رابطه شما دوستاني كه در مجلس نيستيد با انقلاب قطع‌شدني نيست و همان رابطه‌اي را خواهيد داشت كه قبل از آمدن به مجلس داشتيد. بنده شخصا از همه شما دوستان سپاسگذاري مي‌كنم كه در اداره اين مجلس همكاري داشتيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: جا دارد در آخرين دقايق مجلس هفتم از همه شما نمايندگان تشكر كنم كه در اين چهار سال، چهار نوبت با راي خودتان، اعتمادتان را به بنده نشان داده و محبت كرديد و اين مسوليت اداره مجلس را بر عهده من گذاشتيد. اميدوارم توانسته‌ باشم اين امانت شما را نگه داري كرده و حق اين امانت را گذارده باشم.
حداد عادل افزود:‌ بنده اگر در اداره مجلس يك وقتي در كلام و ضمن صحبت جفايي به همكارانم كردم و سخني گفتم كه نبايد گفته مي‌شد عذرخواهي مي‌كنم و اميدوارم اگر حقي از شما بر گردن بنده است، ببخشاييد و حلال كنيد.
وي ادامه داد: در واقع امروز روزي است كه همه دل‌هاي خود را نسبت به يكديگر پاك كنيم. بالاخره كار سياسي يك فضاي لغزنده‌اي است و در اين فضا ممكن است خداي ناكرده غيبت، تهمت، و كلامي كه خلاف رضاي خداست و دل دوستان را به درد و رنج آورده باشد، بر زبان‌ها جاري شده باشد. آنچه كه به بنده مربوط مي شود اين است كه بگذاريم دوستان ديگر هم يكديگر را حلال ‌كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود به تصويب طرح‌ها و لوايح مهم در مجلس هفتم اشاره كرد و گفت: يكي از لوايح مهمي كه به تصويب مجلس رسيد قانون مديريت خدمات كشوري است كه مجلس براي تصويب آن وقت بسياري صرف كرد و در دستگاه‌هاي مختلف نيز تلاش زيادي كردند و اين قانون پس ازفراز و نشيب‌هاي فراوان به تصويب شوراي نگهبان رسيد و ابلاغ شد.
وي تاكيد كرد: مردم پيگير اجراي اين لايحه هستند كه در اينجا تاكيد مي كنم كه انشاءالله دولت با تسريع در تصويب آيين‌نامه‌هاي اين قانون آن را به اجرا گذارد.
حدادعادل سهميه‌بندي بنزين را كار شجاعانه مجلس هفتم و يكي از افتخارات اين مجلس برشمرد و اظهار داشت: اين كار سالها مطرح بود اما عملي نمي‌شد اما مجلس با پيچيدگي و گستردگي كه اين طرح داشت آن را تصويب كرد و به همت و تلاش مجلس و دولت در كشور محقق شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، تصويب لايحه ساماندهي و اصلاح و توسعه شبكه حمل و نقل درون‌شهري و برون‌شهري، لايحه ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن، لايحه حمايت از توليدكنندگان داخلي و لايحه اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي را از ديگر لوايح مهم مصوب مجلس هفتم برشمرد .
وي افزود: ما توانستيم از انواع سازوكارها براي تسريع و افزايش كار خود استفاده كنيم كه يكي از‌آنها توجه به اصل 85 قانون اساسي بود كه كميسيون‌ها كمك كردند و برخي از لوايح وطرح‌هاي مفصل در كميسيون‌ها مصوب شد. گاهي هم براي افزايش كارآيي مجلس با استفاده از ماده 102 ترتيب و تقدم طرح‌ها و لوايح را متناسب با ضرورت، تغيير داديم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: از لحاظ نظارتي نيز يك كار جديدي در مجلس هفتم انجام داديم و آن سروسامان دادن به كار ناظران مجلس در شوراها و مجامع مختلف بود كه با دعوت از اين نمايندگان ناظر، هيات عالي نظارت را تشكيل داديم .
وي افزود: از رهگذر اين تجربه به يك نتايج بهتري رسيده‌ايم كه انشاءاله در مجلس هشتم آنها را عملي خواهيم كرد و يك قانوني براي ساماندهي به امر نظارت تدوين شود.
حداد عادل گفت: معمولا در مجلس سنت اين بوده كه به قانونگذاري خيلي توجه مي‌شد ولي نظارت به صورت كيفي و عام بوده است و اما نظارت عمومي بر اجراي قوانين در مجلس، نه قانون منظمي دارد و نه در بخش اداري مجلس پشتوانه و پشتيباني كارشناسي دارد.
رئيس مجلس هفتم با تاكيد بر اينكه سازمان اداري مجلس بايد اصلاح شود، گفت: ما بايد سازمان اداري مجلس را اصلاح كنيم و قوانيني را براي نظارت به تصويب برسانيم كه كفه نظارت را هم سنگ كفه قانونگذاري كنند تا معلوم شود آنچه مصوب مي شود تا چه حد اجرا مي‌شود.
وي گفت: مجلس بازوهاي خوبي داشت كه يكي از اين بازوها مركز پژوهش‌هاي مجلس بود كه در اغلب طرح‌ها و لوايح، نظر كارشناسي مي‌داد و اين نظرات در مجلس مورد احترام بود كه بايد تشكر كنيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود به نقش فعال ديوان محاسبات در تصديق علمكرد دستگاه‌ها با قانون بودجه اشاره كرد و گفت: اين ديوان رسيدگي‌هاي مفصلي در اين خصوص كرد و گزارش تفريغ بودجه را به مجلس داد.
وي با بيان اينكه در كنار مجلس، موسسات ديگري هم وجود دارد، گفت: يكي از آنها كتابخانه مجلس است كه امسال صدمين سال تاسيس خود را مي‌گذراند و ما در كشور كمتر كتابخانه‌اي با اين عظمت و قدرت داريم.
حدادعادل افزود: ‌موزه مجلس نيز از ديگر موسسات جمعي مجلس است كه اميدواريم بتوانيم در آن افتخارات و ديدني هاي بيش از صد سال قانونگذاري را به نمايش بگذاريم تا جوانان و مردمي كه براي ديدن مجلس مي‌آيند در آن موزه يك درس تاريخي بگيرند.
حداد عادل به اقدامات اجرايي مجلس اشاره كرد و گفت: يكي از اين اقدامات انتقال مجلس به بهارستان بود و از كارهايي بود كه در ابتداي مجلس صورت گرفت. ما از اين فضا و امكاناتي كه متعلق به كشور بود در خدمت به مردم استفاده كرديم و انشاءالله در دوره‌هاي بعدي نيز استفاده خواهند كرد.
وي يادآو‌ر شد: آمدن مجلس به بهارستان قرار گرفتن قوه قانونگذاري در حافظه تاريخي ملت بود زيرا بهارستان در طول 100 سال گذشته نامش با قوه قانونگذاري و مجلس تداعي شده است.
حدادعادل در ادامه سخنان خود گفت: كار ديگري كه در اين مجلس صورت گرفت الكترونيكي كردن راي‌ها بود كه با اين كار مشكل تشكيك راي‌گيري را حل كرديم در حال حاضر نيز براي ورود و خروج نمايندگان دستگاه‌هاي نصب شده كه اميدواريم در مجلس هشتم اين اقدام باعث شود تا مشكل حد نصاب نداشته باشيم.
رئيس‌مجلس شوراي اسلامي از ديگر كارهاي مجلس را ايجاد تسهيلات براي خبرنگاران خواند و گفت: خبرنگاران تصديق مي‌كنند از نظر فضاي كار، افزايش ساعات دسترسي خبرنگاران به نمايندگان و امكان حضور خبرنگاران در كميسيون‌ها، مجلس هفتم فضاي بهتري ايجاد كرد.
وي افزود:‌خود بنده هم هر دو هفته يك بار مصاحبه مطبوعاتي داشتم و تاكنون 31 بار مصاحبه انجام شده و مصاحبه 32 هم انجام خواهد شد. به هر حال ما با خبرنگاران رابطه خوبي داشتيم.
حدادعادل برگزاري اجلاس پشتيباني از مردم فلسطين و تشكيل مجمع مجالس آسيايي و برگزاري جشن و مراسم يكصدمين سال انقلاب مشروطيت و نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را از ديگر اقدامات خوب مجلس هفتم برشمرد .
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ بنده در اين جلسه پاياني از همه شما همكاران سپاسگذاري مي‌كنم كه در طول اين دوره 4 سال همفكري و همكاري كرديد و ما اين دوره را با موفقيت به پايان رسانديم و اين كشتي پس از 4 سال به ساحل رسيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به نمايندگان مجلس گفت‌: اگر اين انقلاب و مجلس نبود بنده و شما در اين جايگاه قرار نداشتيم و بايد از اين جهت شكر نعمت كنيم.
وي يكي از افتخارات مجلس هفتم را پايبندي مجلس به ولايت فقيه خواند و افزود: مجلس هفتم در قول وعمل به ولايت فقه پايبند بود و همواره از رهبري نظام تبعيت كرد. آنچه بر فضاي اين مجلس حاكم بود اعتقاد به اسلام، انقلاب اسلامي، دفاع از انقلاب و دفاع كشور و دفاع از منافع و مصالح ملي بود.
حدادعادل از ديگر ويژگي‌هاي مجلس هفتم را اخلاقي و عقلاني بودن آن عنوان كرد و گفت: مجلس هفتم فضايي آرام داشت اما بحث‌ها جدي بود و اين آرامش در عين جديت يكي از خصوصيت مجلس هفتم و از افتخارات همه ماست.
وي افزود: در مجلس هفتم سعي مي شد مجلس طبق قانون و عادلانه اداره شود و اقليت و اكثريت و موافقين و مخالفين حق داشته باشند در چارچوب آئين‌نامه اظهار نظر كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه در طي اين چهار سال فضاي دوستانه بر مجلس حاكم بود، اظهار داشت: مجلس يك دريا است و دريا هم با موج‌هايش زيباست لذا وجود مخالفين و موافقين و قدري شور و هيجان از خصوصيات هر مجلسي است كه در مجلس هفتم اين موج‌ها هيچ گاه به طوفان‌هاي بحران‌زا كه كشتي مجلس را غرق كنند، مبدل نشد.
حدادعادل با تاكيد بر اينكه فضاي مجلس هفتم يك فضاي دوستانه و برادرانه بود، گفت: نگاه مجلس به حل مشكلات مردم بود و فضاي حاكم بر مجلس گره‌گشايي به مشكلات مردم و توجه به قشرهاي مستضعف ومحروم كشور بود؛ اين ادعايي است كه هر كسي مي‌تواند با تحليل نطق‌ها و لوايح و طرح‌ها، آن را به اثبات برساند.
وي افزود: ‌بنده كه هشت سال در مجلس بودم، مي‌گويم كه فضا و رنگ عمومي مجلس هفتم رنگ توجه به مسايل مردم را داشت.
رئيس مجلس در ادامه بيان داشت: ما از نظر سياسي هم مجلس را به دو دوره تقسيم مي‌كنيم يك دوره با خاتمي و يك دوره با دولت احمدي‌نژاد كه سعي كرديم و در هر دوره اصل بر همكاري با دولت باشد.
وي افزود: ما بدون ستيزه‌جويي قصد داشتيم با دولت همكاري كنيم. مجلس هفتم با دولت و قوه قضاييه بناي تعامل داشت.
وي با بيان اينكه از مجموع 823 اعلام وصولي كه مجلس هفتم داشت، 448 مورد در مجلس به انجام رسيد و بعضي از آنها نهايي و به دولت ابلاغ شده است، اظهار داشت: همچنين 144 مورد مصوبه در مورد موافقتنامه‌هاي تجاري، بازرگاني، گمركي، اقتصادي و همكاري‌هاي مالياتي در مجلس هفتم داشتيم كه اثر مثبتي در توسعه روابط بين‌المللي كشور داشت.
حداد عادل گفت: در مجلس هفتم 12 تحقيق و تفحص قرائت و 104 سوال نمايندگان بررسي شد و 3 مورد نيز استيضاح داشتيم.
وي همچنين از كرمي نماينده ايلام و نبي‌زاده نماينده گچساران، نمايندگان مرحوم در طول 4 سال عمر مجلس هفتم ياد كرد و براي آنها طلب مغفرت و علو درجات كرد.
حدادعادل همچين از اعضاي هيات رئسيه مجلس و تمامي بخش اداري، فرهنگي و خدماتي و ... مجلس تشكر و قدرداني كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه از صدا وسيما، رسانه‌ها، خبرنگاران، خبرگزاري‌ها و عكاسان و همه آنها كه در انعكاس اخبار مجلس كوشا بودند، سپاسگذاري كرد.
وي قبل از آنكه زنگ پايان آخر مجلس هفتم را به صدا درآورد با قرائت دو بيت از سعدي جلسه علني را به پايان رساند.
اي برتر از قياس و خيال و گمان و وهم .... وز آنچه ديده‌ايم و شنيديم و خوانده‌ايم
مجلس تمام گشت و به آخر رسيد عمر .... ما همچنان در اول وصل تو مانده‌ايم
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 389]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن