تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815662208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ستاد مقابله با خشكسالي تشكيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ستاد مقابله با خشكسالي تشكيل شد
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست روز يكشنبه از تشكيل ستاد مقابله با خشكسالي در اين سازمان خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،"دلاور نجفي" معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در گفت و گو با خبرنگاران در تهران گفت: خشكسالي در كشور به حدي است كه چشمه هايي كه بيش از 100 سال است، دچار كم آبي نشده بودند، امسال خشك شدند.
وي افزود: براي مقابله با خشكسالي در كشور دولت در لايحه اي به مجلس نگاه ويژه اي به بخش محيط زيست داشته است و اين بخش پر رنگ تر از ساير بخش ها مورد توجه قرار گرفته است.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: بر اساس اين لايحه، اعتباري در حدود 200 ميليارد ريال براي مقابله با خشكسالي در نظر گرفته شد.
"نجفي" گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از 30 استان كشور، استان هاي يزد، ‌اصفهان، ‌فارس و ‌خوزستان با مشكلات جدي زيست محيطي روبرو هستند.
وي ايجاد زير ساخت هاي مقابله با خشكسالي مانند ايجاد آبشخور، ‌تامين آب مورد نياز حيات وحش به وسيله تانكرها، ‌لايروبي قنات ها و چشمه ها، ‌تجهيز مناطق براي جلوگيري از آتش سوزي هاي احتمالي، تامين علوفه مورد نياز حيات وحش، ‌حفاظت فيزيكي بيشتر در برخي از مناطقي كه احتمال مهاجرت حيات وحش به دليل خشكسالي وجود دارد را از جمله برنامه هاي اين سازمان براي مقابله با بحران خشكسالي سال جاري اعلام كرد.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست كاهش جمعيت برخي از گونه ها و بروز خشكسالي را از دلايل عمده محدود كردن شكار در سال جاري اعلام كرد و گفت: ‌بر اساس اين دلايل سازمان حفاظت محيط زيست نمي تواند همچون گذشته به صدور پروانه شكار اقدام كند.
"نجفي" با اشاره به منحصر به فرد بودن تنوع زيستي ايران و اينكه ايران يكي از پنج كشور داراي بالاترين تنوع زيستي جهان است،‌گفت: اكوسيستم و زيستگاه، گونه ها و ژن زيستي سه لايه تنوع زيستي است كه سازمان حفاظت محيط زيست مسووليت حفاظت از آنها را عهده دار است.
وي فعاليت هاي انجام شده در سازمان حفاظت از محيط زيست را به دو نوع ايجابي يا ثبوتي و فعاليت هاي دفاعي تقسيم كرد و گفت: فعاليت هاي ثبوتي براي حفاظت از سه لايه انجام شده است و فعاليت هاي دفاعي نيز براي جلوگيري از تخريب و نابودي محيط زيست انجام مي شود.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست ارتقا مناطق زيستي، مطالعه جامع 22 منطقه در سال گذشته، تلاش در بحث تالاب ها و ثبت سه تالاب جديد، فراهم كردن بانك جامع اطلاعات از 100 منطقه شكار ممنوع، ارايه گزارش در مورد ذخيره گاههاي زيستي كره و افزايش سه منطقه جديد زيستگاه به آن و عقد قرارداد براي انجام مطالعات جامع براي 22 منطقه زيستي جديد با يكي از دانشگاههاي داخلي را از جمله اقدامات انجام شده اين سازمان در بخش فعاليت هاي ايجابي عنوان كرد.
وي در زمينه حيات وحش نيز ‌گفت: طرح جامع مديريت حيات وحش كشور به عنوان يك طرح اساسي در نظر شده است و بايد براي اجراي اين طرح شرح خدمات تعريف شود.
"نجفي" افزود : ساماندهي گونه هاي "گوزن زرد" و "گورخر آسيايي"، مستند سازي حيات وحش كشور با تهيه دو اطلس جامع پستانداران ايران و پرندگان ايران‌ و ‌ساماندهي پرندگان و خزندگان را ديگر برنامه هاي انجام شده سازمان حفاظت محيط زيست اعلام كرد.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در توضيح طرح هاي ساماندهي گونه هاي زيستي گفت:‌ اين طرح ها در سه مرحله زنده گيري، تكثير و رهاسازي انجام مي شود و ترتيب اين مراحل به گونه اي است كه مراحل اول و دوم مقدمه مرحله سوم است.
وي توضيح داد: سازمان حفاظت محيط زيست به دنبال تكثير بدون معرفي به زيستگاه نيست و ساماندهي گونه ها با هدف معرفي گونه ها به طبيعت انجام شود.
"نجفي" طرح ساماندهي دو گونه ماهي و تمساح را از ديگر برنامه هاي سال جاري و سال هاي آتي در زمينه حفاظت از اين گونه ها ذكر كرد و از افتتاح چهار بانك ژن در استان هاي هرمزگان، آذربايجان شرقي، اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد خبر داد.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در اين زمينه از مراكز تخصصي، اساتيد و مركز علمي خارج از كشور دعوت مي شود.
وي گفت: در برنامه سال جاري سازمان حفاظت محيط زيست در بخش حيات وحش كشور، طرح جامع مديريت كشور و ساماندهي گونه ها و تكميل ساماندهي گوزن زرد قرار دارد.
"نجفي" با اشاره به انجام فعاليت هاي ژنتيكي در كشور به خصوص در زمينه همانند سازي، گفت: سازمان حفاظت محيط زيست در صدد تكثير گونه هاي نادر جانوري از طريق روش همانند سازي و مشابه سازي است.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص ذخاير ژنتيكي و يا لايه ژن به ارايه آموزش به پرسنل سازمان حفاظت محيط زيست در سطح محيط بانان و كارشناسان، انجام مطالعه و تحقيق روي 30 گونه زيستي به مناسبت سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي، تلاش براي ثبت جهاني گونه هاي بومي، توسعه كمي و كيفي بانك ژن در اين سازمان و در استان ها و پيگيري بحث ارتقا زيستي را از اهم فعاليت هاي اين نهاد حافظ محيط زيست دانست.
وي در خصوص مطالعات ژنتيك به افتتاح چهار بانك ژن استاني، تكميل آموزش هاي استاني در سطح محيط بانان و كارشناسان، استفاده از مركز علمي و تحقيقاتي داخلي و خارجي و جمع آوري نمونه به خصوص گونه هاي مهجور در سال جاري اشاره كرد.
"نجفي" در خصوص وضعيت تالاب "شادگان" و آلودگي هاي ايجاد شده در اين تالاب اشاره كرد و گفت: آلودگي اين تالاب ناشي از هدايت زهرآب هاي كارخانه هاي نيشكر به اين تالاب است و تاكنون موفق شده ايم تا حدود 90 درصد از هدايت زهرآب به تالاب ممانعت كنيم.
وي به لايحه دولت در خصوص عبور خطوط انتقال نفت و گاز از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محيط زيست اشاره و تاكيد كرد: بايد در اين لايحه ديدگاههاي سازمان حفاظت محيط زيست گنجانده شود .
"نجفي" با اشاره به اينكه "بر اساس قانون حفاظت از محيط زيست، دستگاههاي اجرايي مي توانند در مناطق حفاظت شده فعاليت هاي مرتبط انجام دهند"، گفت: در اين قانون چگونگي فعاليت هاي اجرايي مطرح نشده است.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست ايرادات حقوقي وارد به اين لايحه را انطباق نداشتن عنوان لايحه با متن ذكر كرد و گفت: عنوان اين لايحه عدم ساخت و ساز در حريم خطوط انتقال نفت و گاز است، ‌در حالي كه در متن آن به چگونگي عبور پرداخته شده است.
وي همچنين در مورد تالاب "هورالعظيم" گفت:‌ بحثي كه در اين خصوص مطرح است، واگذاري هفت هزار و 500 هكتار از اين تالاب به وزارت نفت به مدت 30 سال است.
"نجفي" توضيح داد: ‌ميدان نفتي آزادگان با دارا بودن 30 ميليارد بشكه نفت، بزرگترين ميدان نفتي جهان است و نمي توان صرفا به خاطر ملاحظات زيست محيطي از اين ذخيره نفتي چشم پوشي كرد، ولي اين سازمان در صدد است تا حداقل خسارت به محيط زيست وارد شود.
وي در مورد جاده "جنگل ابر" در منطقه شاهرود گفت: پيشنهاد سازمان محيط زيست براي احداث جاده در اين جنگل اين است كه جاده قبلي اصلاح شود.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست همچنين از جمع آوري نمونه اي از گونه هاي خزندگان در 30 استان كشور و پيدا شدن هفت قلاده خرس قهوه اي در هفته گذشته در استان كرمان خبر داد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 356]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن