تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشفرهنگ-فراگرد عمومي تكامل فكري، معنوي و زيباشناختي؛تابستان امسال پروازهاي روزانه تهران-لندن انجام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشفرهنگ-فراگرد عمومي تكامل فكري، معنوي و زيباشناختي؛تابستان امسال پروازهاي روزانه تهران-لندن انجام مي شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني فرهنگ به شيوه خاصي از زندگي، آداب، اعتقادات، ارزش و نمادهايي اطلاق مي شود كه به گروه خاصي از مردم، دوران يا يك گروه اجتماعي تعلق دارد.


به گزارش موج، هرگاه همه چيز فراموش مي شود فرهنگ تنها عنصري است كه در ذهن باقي مي ماند، بعضي ديگر، فرهنگ را حاصل جمع مجموعه اي از اكتسابات مي دانند و عده اي مجموعه شناخت ها، مهارت ها و تجربيات. به منظور درك فرهنگ، مسافرت بهترين وسيله براي پذيرش اختلافات فرهنگي، شناخت ابعاد واقعي و پيراستگي چهار گوشه جهان به شمار مي رود.
در بيشتر نقاط جهان موزه ها با به نمايش گذاردن پيشينه تاريخي، فرهنگي، هنري و اجتماعي حس كنجكاوي گردشگران را ارضاء كرده و ستايش آنان را بر مي انگيزد.
نبايد فراموش كرد كه بهترين راه شناخت سرزمين و مردم هر كشور آگاهي از فرهنگ، شيوه زندگي، معيشت، تفكر و بينش اجتماعي آنان است.
موزه ون گوگ در آمستردام شاهكارهاي بي نظير اين نقاش قرن 19 را به معرض ديد عموم مي گذارد، در اين موزه، ابتدا با نقاشي‌هايي پر از رنگ‌هاي سياه و سرد روبه‌رو مي‌شويد كه در دوران سكونت ونگوگ در هلند نقاشي شده است.
اما در بخش آثار ونگوگ در سال‌هاي ۱۸۸۶ باراني از رنگ هاي زرد و نارنجي و آبي ديوارهاي موزه را مزين ساخته است. هر چه بيشتر در موزه ونگوگ قدم مي‌زنيد بالا و پايين سال‌هاي زندگي او را در لابه‌لاي پرتره‌ها، درختان و آسياب‌هاي بادي بيشتر لمس مي‌كنيد.
بيننده با نگاه به هر ضربه قلموي او مي تواند به عمق احساسات و ديد نقاش پي ببرد، ون گوگ در مدت كوتاه زندگي هنري‌اش، يعني تاپيش از خودكشي در سال ۱۸۹۰، شاهكارهايي را با رنگ‌ها و خطوطي خاص آفريد كه الهام بخش بسياري از نقاشان پس از او شد.
وي زيبايي را در اجسام پيش پا افتاده و عادي مي ديد كه بسياري از افراد آنرا عبث مي انگاشتند.
يكي ديگر از عظيم ترين و غني ترين موزه هاي جهان، موزه بريتانيا در لندن است كه بيش از 13 ميليون گنجينه و آثار باستاني از تمامي فرهنگ ها و كشورهاي جهان را از دوران پيش از تاريخ تا زمان حال در خود جاي داده است.
اين موزه آثار پر ارزشي از انگلستان كهن گرفته تا امپراطوري روم و يونان باستان كهن را در تالارهاي خاص به نمايش گذارده است. بخش خاورميانه موزه بريتانيا شامل اشياي باستاني بسيار پرارزشي است كه كشورهاي ايران و عراق و ديگر كشورهاي منطقه را شامل مي‌شود.
بيش از 13 هزار شئي باستاني از ايران در موزه بريتانيا قرار دارد كه از آن جمله مي توان به منشور حقوق بشر كوروش اشاره كرد كه در بخش خاورميانه موزه بريتانيا قرار دارد.
" منشور كوروش" به عنوان نخستين قانون مدون جهان درباره حقوق بشر يكي از حدود 500 قطعه و اثر ارزشمند تاريخي از ايران دوران هخامنشيان است، در "منشور كوروش كبير" كه هنگام تصرف بابل بدست وي، در سال 539 پيش از ميلاد مسيح - 2544 سال پيش - روي لوحي استوانه‌اي شكل با خط ميخي به رشته تحرير درآمده است.
تابستان امسال بي.ام.آي دومين و بزرگترين خط هوايي بريتانيا با پروازهاي روزانه مسير تهران-لندن فرصت مناسبي در اختيار علاقمندان آثار هنري قرار داده تا با پرواز به شهر تاريخي لندن از اين شهر و موزه هاي آن بازديد يا به مقاصد ديگري مانند آمستردام پرواز كرده و از موزه هاي زيبا و غني اين شهر لذت برند.
اين خط هوايي با ناوگان هوايي اير باس A321 خود از فرودگاه بين المللي امام خميني به مقصد هيترو به جهانگردان، خدمات ارائه مي كند و به بيش از 44 مقصد در جهان از فرودگاه هيترو پرواز دارد.
علاقمندان به منظور كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني www.flybmi.com مراجعه كنند.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 381]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن