تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816014450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلم خوب، سالن خوب، اكران خوب/16 فريد: معاونت سينمايي از صنوف خانه سينما براي طرح‌هاي خود بهره ببرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فيلم خوب، سالن خوب، اكران خوب/16 فريد: معاونت سينمايي از صنوف خانه سينما براي طرح‌هاي خود بهره ببرد
خبرگزاري فارس: «مهرداد فريد» گفت: معاونت سينمايي براي اجراي اين طرح مي‌تواند از خانه سينما و صنوف آن، بهره ببرند، نظرات‌شان را جمع‌آوري كنند و بعد كمربندشان را براي حمايت از فيلم‌هاي خوب سفت كنند.


اين كارشناس در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، درباره برنامه جديد ارتقاي كيفي سينماي ايران تحت عنوان «فيلم خوب، سالن خوب، اكران خوب»، اظهار داشت: هر طرحي در راستاي حل معضلات سينماي ايران مفيد است اما معمولا طرح‌هايي اينچنين، هم در تعريف اوليه خود ابهام دارند و هم در اجرا ناقص اجرا مي‌شوند و در نهايت، يك تفاهم جمعي درباره آن وجود ندارد.
وي افزود: به همين دليل است كه معمولا براي اينكه اينگونه طرح‌ها اجرا شود، با مشكلاتي روبه‌رو مي‌شويم. به عنوان مثال، «فيلم خوب» را چه كسي بايد تعيين كند؟اگر قرار است كه وزارت ارشاد اين را تعيين كند كه خب سالها اين كار را كرده است.
كارگردان «همخانه» گفت: معاونت سينمايي وزارت ارشاد هميشه به تشخيص خودش قائل بوده كه كدام فيلم خوب است و به تشخيص خودش معمولا عمل كرده است. اداره نظارت و ارزشيابي اين معاونت، دريك دوره‌اي درجه‌بندي را انجام مي‌داد، در يك دوره‌اي از نمايش فيلم بد جلوگيري مي‌كرد يا اقدام به جرح‌وتعديل فيلم‌ها مي‌كرد چون مي‌خواست به «فيلم خوب» از ديدگاه خودش دست يابد. با اين وصف، اگر قرار باشد كه تشخيص فيلم خوب با دولت باشد، اين امر جديدي نيست چون معاونت سينمايي، هميشه اين حق را براي خودش قائل بوده و خواسته تا «فيلم خوب» را خودش معرفي كند و از آن حمايت نمايد.
وي افزود: البته در كل، هميشه در شناسايي مصداق مشكل وجود داشته است. مثلا دولت معمولا سراغ سينمايي رفته و گفته كه اين فيلم‌ها خوب هستند چون حرف دل دولت را زده‌اند يا به نوعي تبليغات دولتي در آن موجود بوده است. البته وقتي مي‌گويم دولت، منظور مجموعه معاونت سينمايي فقط اداره نظارت و ارزشيابي نيست بلكه بنياد فارابي ، بخش فرهنگي اين بنياد، يا بخش نيمه‌دولتي حوزه هنري و زيرسازمان‌هاي ديگر را نيز شامل مي‌شود.
«فريد» گفت: اگر قراراست كه مردم «فيلم خوب» را تشخيص بدهند كه مي توان به آمار فروش فيلم‌ها مراجعه كرد و به اين نتيجه رسيد كه هرفيلمي كه مردم آن را خوب تشخيص دهند، در عمل خودشان، مشوق آن هستند و براي تماشاي آن فيلم به سينما مي‌روند.
وي ادامه داد: در اين وجه قضيه هم، باز مشكل وجود دارد چون معمولا مردم درتشخيص فيلم خوب خطاي زيادي داشته‌اند. الان داريم فيلم‌هاي پرفروشي را كه به لحاظ فرهنگي و هنري ارزشمند نيستند اما مورد استقبال مردم قرار مي‌گيرند، هرچند مواردي را كه مردم درست تشخيص داده‌اند، داشته‌ايم، بنابراين فيلم خوب را اگر قرار است كه خود اين فيلم بهتراست عقل جمعي و كساني كه مورد تاييد صنوف، رسانه‌ها و اهل قلم هستند يا انجمن‌هايي كه يك عده نويسنده درآن جمع هستند يا مثلا عده‌اي از معلمين اين «خوب بودن» را تمييز دهند. به هرحال بايد از هر قشر فرهنگي يك نماينده در چنين تشكلي وجود داشته باشد و اين جمع، متشكل از تنها ده نفر نباشد بلكه يك جمع دويست، سيصد نفري باشد، يعني جمعي كه با يك اكثريت بنشينند، فيلم را نگاه كنند، كارشناسي بدهند و فيلم خوب را معرفي كنند.
اين كارگردان و روزنامه‌نگار تأكيد كرد: باز هم تأكيد مي‌كنم به‌نظرم تشخيص «فيلم خوب» در صلاحيت يك كارمند دولت نيست بلكه در صلاحيت اهل فرهنگ است.
وي افزود : اگر دولت دنبال فيلم خوب است، بهتراست تشخيص آن را به اهل فرهنگ و هنر بدهد چون معمولا خود مردم در تشخيص فيلم خوب و بد خطا داشته‌اند و اين اهل خرد و انديشه و فرهنگ هستند كه مي‌توانند استاندارها را تشخيص دهند و تشخيص دهند كه چه فيلمي خوب است و چه فيلمي خوب نيست.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن