تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820899244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاج علي اكبري در پاسخ به مهر:نتايج بررسي آسيبهاي دوران سربازي به ستاد مشترك نيروهاي مسلح ارائه شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حاج علي اكبري در پاسخ به مهر:نتايج بررسي آسيبهاي دوران سربازي به ستاد مشترك نيروهاي مسلح ارائه شد
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان گفت: با اجازه از فرمانده كل قوا ، بررسي اوليه در ارتباط با موضوعات و آسيب هاي مطرح در دوران سربازي انجام شد و نتايج بررسي به ستاد مشترك نيروهاي مسلح ارائه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حاج علي اكبري در يك نشست خبري در جمع خبرنگاران ، نهاديه سازي و دفاع از حضور جوانان در مديريت كشور را از محورهاي عمومي سازمان ملي جوانان برشمرد و افزود: تلاش كرده ايم تمامي مسائل جوانان را ببينيم و نسبت به رفع مشكلات پيش روي اين قشر وارد عمل شويم .

وي به بودجه سازمان ملي جوانان در سال جاري اشاره كرد و افزود: بودجه امسال سازمان 280 ميليارد ريال است كه اين ميزان براي برنامه هاي پژوهش كاربردي ، ارتقاء توانمندي جوانان ، حمايت از اوقات فراغت و حمايت از تشكل ها هزينه خواهد شد.

رئيس سازمان ملي جوانان گفت: در بخش مطالعات و تحقيقات، اقداماتي مطلوبي انجام شده و امسال اعتبارات اين بخش به لحاظ اهميت و حساسيت بالا بيش از 3 برابر افزايش يافته است.

وي همچنين از اعلام نتايج پيمايش ملي در تير ماه خبر داد و گفت: بناشده نتايج پيمايش ها را در تير ماه در اختيار رسانه ها قرار دهيم كه به طور حتم شنيدني خواهد بود.

حاج علي اكبري بر تهيه بانك اطلاعات جامع در حوزه جوانان تاكيد كرد و افزود: براي ترسيم وضعيت جوانان كشور مهمترين كار تهيه بانك اطلاعات جامع است تا امكان برنامه ريزي مطلوب در ارتباط با مسائل مرتبط با جوانان فراهم شود ، كه تهيه چنين سامانه اي در حال پيگيري است.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان خاطر نشان كرد: در ارتباط با بررسي وضعيت ازدواج جوانان انجام اقداماتي به تازگي آغاز شده تا بتوانيم موضوع ازدواج را علاوه بر استانها در شهرستانها نيز ارزيابي كنيم و بنا داريم فرايند 10 سال گذشته در امر ازدواج جوانان را بررسي كنيم تا براي دهه آينده پيش بيني هاي خوبي داشته باشيم.

وي از انجام توافقاتي در راستاي ايجاد رشته مطالعات جوانان در دانشگاه خبر داد و گفت: توافقات اوليه اي در اين خصوص با وزارت علوم انجام شده تا اين رشته نيز به ساير رشته هاي دانشگاهي افزوده گردد.

حاج علي اكبري، به تشكيل كميته جوانان در دستگاهها اشاره كرد و افزود: تا كنون چنين كميته اي در وزارت بهداشت ، كميته امداد و بنياد شهيد تشكيل شده كه اميدواريم ساير دستگاهها نيز در اين امر وارد عمل شوند.

وي همچنين به عملكرد فعاليت دستگاهها در ستاد ملي اشاره كرد و افزود: هلال احمر و كميته امداد در رتبه اول و دوم در اين ارتباط قرار دارند و وزارت كشور در آخر فهرست جاي گرفته است ، همچنين در زمينه همكاري استانداران و تشكيل جلسات ستاد ، استان چهار محال بختياري در رتبه اول و قزوين و كرمانشاه نيز كمترين همكاري را داشته اند.

رئيس سازمان ملي جوانان به برنامه هاي اوقات فراغت جوانان در تابستان امسال اشاره كرد و افزود : امسال با پيگيري هاي موثري كه انجام شده برنامه هاي اوقات فراغت هم اكنون تدوين شده است و برنامه هاي دستگاهها را نيز در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان مرور كرده ايم و بايد گفت مشكلي وجود ندارد.

وي تصريح كرد: امسال دستور العمل اجرايي مربوط به اوقات فراغت براي استانها به وقت تدوني و به استانها ابلاغ شده است و وظايف تعريف و به استانها جهت اجرا ابلاغ شده است .

وي از ارائه آئين نامه اجرايي توانمند سازي و تسهيل ازدواج جوانان به دولت خبر داد و گفت: آئين نامه اجرايي تسهيل ازدواج جوانان در نوبت تصويب در دولت است.

حاج علي اكبري بر حمايت از سمن ها و تشكل هاي غير دولتي تاكيد كرد و افزود: از تشكل ها مي خواهيم طرح ها و برنامه هاي در اولويت از نظر سازمان ملي جوانان را در حوزه اوقات فراغت و ساير موضوعات به سازمان ارائه كنند و بدانند كه سازمان حامي آنان خواهد بود.

رئيس سازمان ملي جوانان گفت: در سال 86 ، 804 سمن از سازمان اعتبار نامه دريافت كرده اند كه نسبت به سال 85 ، 5/2 درصد رشد داشته است و اين در حالي است كه در سالهاي 79 تا 86 ، تنها 3 هزار و 458 سمن اعتبار نامه دريافت كرده بودند .

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در ارتباط با اقدام سازمان ملي جوانان در بررسي دوران نظام وظيفه گفت: با اجازه از فرماده كل قوا ، بررسي اوليه در ارتباط با موضوعات و آسيب هاي مطرح در دوران سربازي انجام شد و نتايج بررسي به ستاد مشترك نيروهاي مسلح ارائه شد.

حاج علي اكبري خاطر نشان كرد: اين بسته شامل پيشنهاداتي در ارتباط با دوران سربازي بود و بيشترين محور آن اين بود كه از اين فرصت براي ارتقاي مهارت ها و آمادگي براي ورود به زندگي استفاده شود همچنين آسيب هايي كه در اين دوران متوجه جوانان مي شود مورد بررسي قرار گرفت.

معاون رئيس جمهور گفت: در ارتباط با اين موضوع جلساتي با سرلشكر فيروز آبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد كه ايشان نيز عنايت ويژه اي نسبت به اين بحث داشتند.

وي همچنين در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر در ارتباط با عملكرد مجلس هفتم در حوزه جوانان گفت: سازمان ملي جوانان ارزيابي از عملكرد مجلس هفتم داشت كه نتيجه اين گزارش به مجلس منعكس گرديد و بايد گفت بررسي ها نشان مي دهد ، 29 درصد از مصوبات مجلس هفتم در ارتباط با جوانان بوده است .

وي با انتقاد از عملكرد مجلس هفتم در حوزه جوانان گفت: مصوبات مجلس هفتم در ارتباط با جوانان بسيار كم بوده است اما اميدواريم مجلس هشتم سهم بيشتري در حوزه جوانان داشته باشد.

حاج علي اكبري همچنين در ارتباط با اقدامات سازمان ملي جوانان در حمايت از جوانان بزهكار گفت: مطالعات گسترده اي در ارتباط با آسيب هاي نوپديد و جوانان بزهكار با همكاري سازمان بهزيستي انجام شده است .

رئيس سازمان ملي جوانان گفت: با تدابير انديشيده شده در حال حاضر در زندانها بندهاي جوانان از ساير بندها جدا شده است و اين امر بسيار مطلوب است و به طور حتم در كاهش نرخ بازگشت جوانان به زندان موثر واقع خواهد شد .

حاج علي اكبري خاطر نشان كرد: بررسي ها نشان مي دهد برخي از جوانان كه در حال حاضر در زندانها بسر مي برند دليلي كافي براي حضور آنان در محيط زندان وجود ندارد و به گونه اي جرم آنان در حد زندان نيست و بايد اقدام لازم از سوي دستگاه قضائي جهت آزادي اين قشر انجام شود كه قوه قضائيه در اين زمينه تا حدودي وارد عمل شده است.

وي همچنين در ارتباط با بحث انحلال سازمان ملي جوانان كه چندي پيش از سوي يكي از نمايندگان مجلس مطرح شد گفت: اين بحث مجلس نبوده بلكه نظر شخصي آقاي خادم بوده است و بايد گفت نظر وي به ادغام سازمان بوده و ارتباطي به انحلال نداشته است.

معاون رئيس جمهور، در ارتباط با بحث اعتياد در نسل جوان نيز گفت: توجه به آسيب ها و شناسايي اين موارد به خصوص اعتياد و مواد مخدر بسيار حائز اهميت است و بايد نتايج آن در اختيار دستگاههاي مسئول قرار گيرد.

وي همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگاري در ارتباط با بحث ازدواج موقت گفت: بررسي ها نشان مي دهد دوران نامزدي به صورت مشروع مي تواند فرصت مطلوبي براي آشنايي دختران و پسران براي آغاز زندگي مشترك باشد و در ازدواج هاي پايدار نيز به طور حتم بسيار تاثير گذار خواهد بود.

حاج علي اكبري به سن ازدواج دختران در كشور اشاره كرد و افزود: بررسي ها نشان مي دهد 50 درصد از ازدواج ها در سنين 15 تا 29 سالگي رخ مي دهد و 40 سال به عنوان سن نااميدي از ازدواج است كه اين ميزان در حال كاهش است.

خبرنگاري در خصوص تشكيل مجلس جوانان سئوال كرد و حاج علي اكبري گفت: بحث هايي در اين خصوص انجام شده كه بناست در شوراي عالي جوانان مطرح گردد كه در صورت تصويب اطلاع رساني خواهد شد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن