تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814749703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازار فيلم كن گسترده‌تر از هميشه برپا شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بازار فيلم كن گسترده‌تر از هميشه برپا شد
هرچند امسال بازار فيلم جشنواره كن به لحاظ حجم معاملات سالي آرام را پشت سر گذاشت، اما آمار نهايي ارائه‌شده از سوي "مارش دو فيلم" از گسترش بازار خبر مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاليوود ريپورتر اعلام كرد تعداد شركت‌كننده‌ها در بازار فيلم كن سال 2008 با دو درصد افزايش به 10700 نفر رسيد كه اين تعداد نمايندگان 4175 كمپاني بودند. امسال 101 كشور در بازار كن حضور داشتند و از جمله كشورهاي تازه مي‌توان به الجزاير، بوركينافاسو، گواتمالا، اردن، مقدونيه و فلسطين اشاره كرد.

كلمبيا با 118، روسيه با 62، اوكراين با 39 و امارات متحده با 38 درصد بيشترين ميزان افزايش شركت‌كنندگان را در بازار فيلم كن جشنواره 61 داشتند. ژروم پيار مدير اجرايي مارش دو فيلم گفت: اين افزايش را مي‌توان به معناي حمايت بيشتر دولت‌ها از توليدات داخلي دانست. به نظرم كن جايي است كه تهيه‌كنندگان كار خود را در آن نشان مي‌دهند و شريك پيدا مي‌كنند.

ايالات متحده آمريكا با 18 درصد بيشترين سهم را در بازار فيلم كن امسال داشت و فرانسه با 13 درصد و بريتانيا با 12 درصد در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند. آلمان نيز پنج درصد بازار را در اختيار داشت. امسال 1004 فيلم در مارش نمايش داده شد كه بيش از 950 فيلم 2007 بود. فيلم‌ها در مجموع 1635 نمايش داشتند كه 70 مورد بيش از پارسال و 36 درصد فيلم‌ها ديجيتال بود.

در مجموع 5613 فيلم، كامل شده يا در حال ساخت در بازار فيلم كن عرضه شد كه بيش از 4800 فيلم پارسال بود. به گفته پيار، گرايش اصلي بازار امسال پيش‌خريد فيلم‌هاي بزرگ بود. پيار با تائيد اين مسئله كه امسال بازار فيلم كن به لحاظ حجم معاملات خيلي قوي نبود، گفت: به نظرم با توجه به شرايط كلي حاكم بر بازار مسئله‌اي خيلي مهم نيست. از قبل نيز انتظار اين شرايط را داشتيم.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 315]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن