تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815164602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي مشكل اصلي مردم در بخش درمان هزينه‌هاي بيمارستاني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي مشكل اصلي مردم در بخش درمان هزينه‌هاي بيمارستاني است
علمي آموزشي. علوم پزشكي
رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي گفت هزينه‌هايي كه بيماران صرف بستري شدن در بيمارستان‌ها مي‌كنند بسيار بيشتر از ميزان تعرفه‌هاي پزشكي است.

دكتر ايرج خسرونيا با انتقاد از توجه بيش از اندازه بر تعرفه‌هاي پزشكي گفت توجه و حساسيت نسبت به تعرفه موجب غفلت و بي‌توجهي نسبت به هزينه هاي سنگين بيمارستاني و پاراكلينيكي در بيمارستان‌ها مي‌شود.

وي گفت آنچه باعث فشار بر مردم مي‌شود همين هزينه‌هاي بيمارستاني است و نه هزينه‌اي كه بابت تعرفه پرداخت مي‌كنند و بهتر است براي كاهش اين فشارها اقدام شود.

دكتر خسرو نيا يادآور شد ميزان تعرفه‌هاي پزشكي در هشت سال زمان جنگ هيچ گونه تغييري نداشت و در سكون كامل بود و بعد از آن دوران نيز همواره ميزان تغييرات تعرفه ‪۱۰‬درصد از نرخ تورم پايين تر بوده است.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون ميزان تعرفه ايران نسبت به كشورهاي همجوار از جمله پاكستان، افغانستان، هند و كشورهاي عربي بسيار كمتر است افزود هر چه ميزان تعرفه‌ها پايين تر باشد منجر به پايين آمدن درآمد بيمارستانهاي دولتي و خصوصي مي‌شود كه در نهايت امر به ضرر بيمار است.

رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران تصريح كرد در شرايط فعلي كه ‪۹۰‬درصدد بيماران به بخش دولتي مراجعه مي‌كنند ‪۷۰‬درصد هزينه را خود بيمار و ‪۳۰‬ درصد را دولت و سازمان‌هاي بيمه گر پرداخت مي‌كنند .

وي گفت ‪۹۰‬درصد جامعه پزشكي از نظر معيشتي و سطح زندگي داراي مشكلاتي هستند و اينكه تمام پزشكان را مانند ‪۱۰‬درصدي كه در بهترين وضعيت قرار دارند محاسبه درستي نيست .

دكتر خسرونيا يادآور شد همچنين پايين بودن ميزان تعرفه پزشكي باعث مي‌شود پزشك تعداد بيماران بيشتري را ويزيت نمايد و در نتيجه زمان و وقت كمتري صرف بيمار كند.

رئيس جامعه پزشكان متصص داخلي با اشاره به برگزاري نوزدهمين كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلي گفت دراين كنگره علاوه بر ارايه مباحث علمي به برخي مسايل و مشكلات جامعه پزشكي نيز پرداخته مي‌شود.

در اين كنگره كه ‪۱۰‬تا ‪۱۳‬خرداد ماه در سالن همايش‌هاي رازي برگزار مي‌شود ‪۴‬سخنراني جامع، ‪۹‬سمپوزيوم، ‪۵‬كارگاه، ‪۴۹‬مقاله بصورت سخنراني و ‪۹۸‬مقاله به صورت پوستر ارايه مي‌شود.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن