تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804108514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باهنر در نشست جامعه اسلامي مهندسين / سند چشم انداز و سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬چراغ راهنماي مجلس هشتم خواهند بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: باهنر در نشست جامعه اسلامي مهندسين / سند چشم انداز و سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬چراغ راهنماي مجلس هشتم خواهند بود
سياسي. سياست. دولت. تشكلهاي سياسي اجتماعي. احزاب و گروه ها
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين گفت: سند چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله و سياست‌هاي ابلاغي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي دو چراغ راهنما در رابطه با سياست‌هاي كلان مجلس هشتم خواهند بود.

محمد رضا باهنر كه در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين سخن مي‌گفت، اظهار داشت: در رابطه با سياست‌هاي كلان مجلس هشتم به غير از مباحث ارزشي ، دو چراغ راهنما بايد داشته باشم.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، باهنر، سند چشم انداز بيست ساله را مهم ترين سند بالادستي بعد از پيروزي انقلاب و بسيار تعيين‌كننده دانست و گفت:
سياست‌هاي ابلاغي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي نيز اقدام عاجل و مدبرانه مي‌طلبد.

نايب رييس اول مجلس هفتم در بخش ديگري از سخنانش به آغاز به كار مجلس هشتم اشاره كرد و گفت: مجلس هشتم مانند بقيه مجالس يك وضعيت ظاهري و يك وضعيت محتوايي دارد.

وي با بيان اينكه از لحاظ ظاهري، مديريت كلان مجلس هشتم به عهده حدود ‪۲۶‬ نفر است، گفت: علاوه بر اين افراد كه در تركيب هيات رييسه مجلس و روساي كميسيون‌ها حضور دارند، حدود ‪ ۶۰ - ۵۰‬پست نظارتي نيز وجود دارد كه توسط نمايندگان مجلس به عهده گرفته مي‌شود.

** انتخاب هيات رييسه
نايب رييس اول مجلس هفتم به موضوع انتخاب هيات رييسه مجلس هشتم و تلاش گروههاي سياسي در اين رابطه اشاره كرد و گفت: معمولا پس از پايان انتخابات ، رايزني‌ها براي تعيين اعضاي هيات رييسه آغاز مي‌شود كه يك فعاليت پرحجم را بين نمايندگان و احزاب شكل مي‌دهد.

باهنر با بيان اينكه در دوره مجلس هشتم نيز تكليف هيات رييس موقت مجلس، تا هشتم خرداد مشخص مي‌شود، گفت: تجربه نشان داده است كه به طور معمول هيات رييسه موقت با اندكي تغيير، همان هيات رييسه دائم خواهند بود.

وي با بيان اينكه بيش از ‪ ۲۰۰‬تن از منتخبان مردم در مجلس هشتم، در تعريف كلي اصولگرايي مي‌گنجند، يادآور شد: در چند هفته گذشته، جلسه مجمع عمومي اصولگرايان برگزار شد و طي آن هيات مديره‌اي موقت متشكل از ‪ ۴۴‬نفر براي اصولگرايان انتخاب شدند.

باهنر اظهار داشت: كارگروه‌هاي مختلفي براي تصميم‌گيري درباره هيات رييسه مجلس و روساي كميسيون ها، كار بر روي طرح‌ها و لوايح باقي مانده از مجلس هفتم و همچنين تدوين اساسنامه فراكسيون اصولگرايان تشكيل شده است.

وي گفت كه بعد از ظهر يكشنبه ( پنجم خرداد) آخرين مجمع عمومي اصولگرايان مجلس هشتم برگزار شده و تكليف اين مسايل مشخص خواهد شد.

باهنر افزود: پس از برگزاري انتخابات مجلس هشتم تلاش‌ها و گمانه زني‌هايي درباره رياست اين مجلس صورت گرفت و در نهايت بحث‌ها بر روي دو نفر يعني آقايان حداد عادل و علي لاريجاني متمركز شد.

منتخب مردم تهران در هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ممكن است
در جلسه امروز اصولگرايان فردي داوطلب باشد، گفت: با مذاكرات زياد به اين جمع بندي رسيديم كه با يك فرايند بحث و صحبت و بعد هم يك راي‌گيري غيرعلني، نتيجه گرايش به هر كدام از اين دو نفر را احصاء كنيم و هر كس كه راي آورد كانديداي اصولگرايان براي رياست مجلس هشتم خواهد بود و نفر دوم از رقابت كنار خواهد رفت.

باهنر گفت: اگر رقابت‌هاي درون گروهي به وجود بيايد، مشكلي نيست و در فضاهاي دموكراتيك چنين مسائلي طبيعي است.

وي افزود: اشكالي ندارد كه رقابت‌هاي درون فراكسيوني داشته باشيم ولي اين اشكال دارد كه اين رقابت‌ها به صحن مجلس راه پيدا كند و مثلا در اين بين يك اصلاح طلب تبديل به وزنه تعادلي شود.

باهنر اضافه كرد: درباره بقيه كانديداهاي هيات رييسه قرار شده است كه فرايندي مانند انتخابات نمايندگان مجلس طي شود و هركس كه بخواهد، مي تواند نامزد شود و افراد با شاخص‌هاي مختلفي بررسي خواهند شد.

** دوم خرداد حادثه مهمي بود كه تلخ و شيرين‌هايي داشت
باهنر در بخش ديگري از سخنانش به انتخابات دور هفتم رياست جمهوري در دوم خرداد اشاره كرد و گفت: مساله دوم خرداد حادثه مهمي بود و تلخ و شيرين هايي داشت. دوم خرداد از طرف دو گروه مورد ظلم قرار گرفت يكي آن‌ها كه مي خواستند اين روز را چماقي كنند بر سر مخالفان و از طرف ديگر هم عده اي مي خواستند بگويند دوم خرداد حادثه‌اي معمولي بود و آن را سبك شمردند در حالي كه دوم خرداد مي‌تواند درس‌هاي زيادي به رهروان انقلاب بدهد.

نايب رييس اول مجلس هفتم تصريح كرد: آن هشت سالي كه گروهي به نام اصلاح طلب در دولت و مجلس حاكميت داشتند، دوران پرتجربه‌اي است كه مي‌توان از نقاط مثبت آن استفاده كرد.

وي تاكيد كرد: اين دوران نقاط منفي هم داشت كه آنها را هم بايد به عنوان يك تجربه گران سنگ پيش چشم خود داشته باشيم.

منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس هشتم تصريح كرد: به تعبير يكي از دوستان دوم خرداد يك زلزله پنج يا شش ريشتري بود كه از يك زلزله هفت تا هشت ريشتري جلوگيري كرد و چه خوب شد كه آمد و به ما يادآوري كرد كه بايد در ادبيات و رفتارمان تجديد نظر كنيم و تحمل خود را با نسل‌هاي بعد از انقلاب بيشتر كنيم.

باهنر ادامه داد: ما با بخشي از اصلاح طلبان تندرو و راديكال به طور جدي حرف داريم و آنها را يك حزب سياسي رقيب نمي‌دانيم زيرا معمولا احزاب، تشكل‌هاي سياسي غير دولتي هستند كه در چارچوب حكومت كار مي‌كنند، ولي متاسفانه عده‌اي تحت عنوان اصلاح طلبي به دنبال ساختارشكني و استحاله انقلاب بودند.

باهنر در عين حال تاكيد كرد: گرچه اين مساله را قبول داريم، ولي قبول نداريم كه همه اصلاح طلبان، ساختارشكن و مخالف انقلاب هستند زيرا در بين آنها انسانهاي متديني نيز وجود دارند كه راه امام و انقلاب را قبول دارند و تعدادشان هم كم نيست.

باهنر تصريح كرد: بين ما و آنها اختلافات سياسي وجود دارد كه مي‌توان با آن‌ها رقابت سياسي داشت ولي در مورد افراد تندرو هيچ نظامي در دنيا اين نوع رقابت‌ها را قبول نمي‌كند. هيچ نظامي در دنيا اجازه نمي‌دهد با يك روند دموكراتيك اصل نظام تغيير كند. مي‌توانند انقلاب و دعوا كنند ولي با روند دموكراتيك نمي‌توان ساختار حكومت را تغيير داد و كساني كه به دنبال اين مساله هستند، قوانين اوليه دموكراسي را نمي‌دانند.

نايب رييس اول مجلس هفتم اظهار داشت: متاسفانه برخي از اصلاح طلبان طوري رفتار كردند كه تا سال‌هاي سال كسي نامي از دوم خرداد، نمي‌آورد.

** تورم، اشتغال و سياست خارجي از موضوعات اصلي مجلس هشتم
منتخب مردم تهران در مجلس هشتم، در بخشي از سخنان خودد تورم را از موضوعات اصلي مجلس هشتم برشمرد و گفت: دو سال طول كشيد تا دولت را قانع كرديم كه مديريت كشور نياز به تئوري دارد و تنها با كار مهندسي نمي‌توان كشور را اداره كرد.

وي افزود: اين تجربه و نداشتن تئوري اين طور معلوم شد كه پول نفت داشتن خيلي بدتر از پول نفت نداشتن است.

باهنر اظهار داشت: امروز همه پذيرفته‌اند كه تورم وجود دارد ولي تا دو سه ماه پيش عده‌اي اين مساله را باور نداشتند و مي‌گفتند تورم كار عده اي خاص است و چند بنگاه معاملاتي قيمت‌ها را بالا بردند و يا مثلا بانك‌هاي خصوصي وام دادند كه موجب تورم شده است.

وي در عين حال اضافه كرد: البته همه اينها در ايجاد تورم موثر است ولي هيچ كدام از آنها عامل موثر مطلق نيستند و اگر چنين بحث‌هايي مطرح شود، در بين افراد آگاه به مسائل اقتصادي خريداري نخواهد داشت.

باهنر ادامه داد: اين را مي‌پذيريم كه تورمي كه در دنيا به وجود آمده، آثار خود را به ايران هم تحميل مي‌كند ولي اين حرف را قبول نداريم كه همه تورم كشور وارداتي است.

وي تصريح كرد: اگر همه ما حرفهاي علمي يكديگر را قبول كنيم، مي‌توان ظرف سه تا چهار ماه تورم را كنترل كرد و البته جبران تورم يك تا دو سالي طول مي كشيد.

باهنر اشتغال و توسعه را از ديگر موارد مورد توجه در مجلس هشتم برشمرد و گفت: در چند سال گذشته حركت جامع موفقي در رفتن به سوي چشم انداز نداشتيم و بايد به اين مساله بيشتر پرداخت.

منتخب مردم تهران در هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سياست خارجي مي‌تواند بهتر مديريت شود، موضوع سياست خارجي را از ديگر موارد مورد توجه نمايندگان مجلس هشتم برشمرد و تصريح كرد: ما با دنيا دو جمله حرف داريم اول آنكه دسترسي به فناوري هسته‌اي حق مسلم ماست و تا رسيدن به آن از هيچ كوششي دريغ نمي‌كنيم و دوم آنكه از اين فناوري در جهت اهداف نظامي حركت نخواهيم كرد.

باهنر تاكيد كرد: در عرصه داخلي نيز دو جمله بيشتر نداريم، يكي اينكه براي احقاق اين حق هزينه‌هاي لازم را مي‌پردازيم و دوم آنكه نبايد اين هزينه را با ندانم كاري‌هاي خود افزايش دهيم.

نايب رييس اول مجلس هفتم، اجراي لايحه خدمات كشوري را از ديگر اولويت‌هاي مجلس هشتم برشمرد و گفت: اگر لايحه خدمات كشوري به درستي اجرا شود بخشي از مشكلات را حل مي‌كند و حتي مي‌تواند يك انقلاب اداري را در درون خود داشته باشد.

** تغييرات كابينه مي‌تواند كارساز باشد
باهنر با تاكيد بر تثبيت مديريت در كشور،گقت: تغيير كابينه و مديران مي تواند كارساز باشد ولي اگر به طور مناسب و درست انجام نشود، مي‌تواند تبديل به يك تهديد شود.

وي افزود: اينكه در مدت دو تا سه سال تمام كساني كه بر سر كار بودند، احساس كنند در حال رفتن هستند و احساس امنيت شغلي نكنند، براي دولت يك فرصت نيست.

باهنر اظهار داشت: اگر در بدنه مديريت كشور احساس تزلزل شود، بسيار مضر خواهد بود. ترميم كابينه مضموم نيست ولي نوع ترميم كابينه نيز بايد اصلاح شود و به درستي صورت بگيرد.

نايب رييس اول مجلس هفتم در پاسخ به سوال يكي از اعضاي جامعه اسلامي مهندسين درباره رويكرد مجلس هفتم به دولت نهم گفت: مجلس هفتم با يك عملكرد مشخص و رفتار واحد، به دو مساله كاملا متضاد متهم بود.

وي افزود: مجلس ابتدا متهم بود كه در برابر دولت ضعيف عمل كرده است و ديگر اينكه مجلس كارشكني كرده است. به نظر من مجلس هفتم در حد توانش هم استقلال خود را حفظ كرد و هم با دولت همراهي داشت.

باهنر در خصوص رياست حداد عادل و يا لاريجاني در مجلس هشتم گفت: به هر دو نامزد اصولگرايان گفته ام كه موضع مشخصي در حمايت از هيچكدام از اين دو نفر نخواهم داشت.

وي افزود: پتانسيلي كه در من وجود دارد، اكتسابي است به اندازه كافي استفاده مي‌شود. مساله اشغال پست و مقام لزوما يك تكليف نيست و مهمترين مساله آن است كه مجلس هشتم با كمترين اختلافات راهبردي بين اصولگرايان آغاز شود.

باهنر همچنين در پاسخ به سوالي درباره احتمال كانديداتوري حداد عادل براي
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 471]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن