تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813035668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گردشگري تهران بايد در محدوده شهري تعريف شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گردشگري تهران بايد در محدوده شهري تعريف شود
خبرگزاري موج - اولين انتظار مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در حوزه گردشگري شهري اين است كه با شناسايي فرصت‌هاي گردشگري تهران، گردشگري در محدوده شهر تهران تعريف شود.
به گزارش مج به نقل از روابط‌عمومي مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران محمدتقي امانپور درجلسه كميته گردشگري شهري ضمن بيان اين مطلب گفت: ما با درنظر گرفتن فرصت‌هاي گردشگري تهران در پي برنامه‌ريزي براي ا ايجاد مكان‌هاي گردشي در تهران هستيم تا اين امكان را براي شهروندان ايجاد كنيم تا با صرف كمترين زمان و هزينه به مكان‌هاي گردشي داخل شهر رسيده و از اين امكانات استفاده كند.
وي تصريح كرد: شهر تهران داراي فرصت‌هاي زياد گردشي و تفريحي است كه با مطالعه علمي و برنامه‌ريزي صحيح اين امكان براي شهروندان ايجاد ‌مي شود كه براي سفرهاي گردشي به خارج از تهران مسافرت نكنند.
وي افزود: متاسفانه در حال حاضر هيچ تعريف جامع و مشخص نظري و تئوري در زمينه گردشگري شهري وجود ندارد كه خود باعث عدم اتفاق نظر در تصميم‌گيري‌هاي گردشگري شهر تهران مي‌شود.
امانپور با بيان اينكه تا زمانيكه ادبيات مربوط به گردشگري تعريف نشده باشد مجبوريم از ادبيات ديگر كشورها استفاده كنيم افزود: ما بايد تعريف‌هاي مختلف گردشگري، انواع گردشگري و گروه‌هاي مختلف آن را توصيف كنيم تا بتوانيم در اين زمينه به برنامه‌ريزي بهتر بپردازيم.
وي با اشاره به اينكه ما در حال شناسايي تمام فرصت‌هاي گردشگري شهر تهران هستيم تصريح كرد: همچنين ما بايد به هر نوع گردشگري به ديد يك بازار نگاه كنيم تا بتوانيم در قبال آن خدمات بهتري ارايه كنيم.
وي اضافه كرد:پس از شناخت مفهوم درست گردشگري بايد به يك مدل علمي با آمار و اطلاعات صحيح و گسترده دست پيدا كنيم تا بتوانيم جنبه‌هاي مختلف گردشگري را پوشش دهيم.
رييس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با اشاره به اينكه در حال حاضر قوانين و مقررات گردشگري به صنعت گردشگري هيچ كمكي نمي‌كند افزود: ما بايد با كمك كميته‌هاي تخصصي و با شناخت فرصت‌ها به تدوين راهكار به بازار پرداخته و گردشگري تهران را به سمت گردشگري پايدار شهري سوق دهيم.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن