تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815544945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرداري قزوين در نشست خبري: شهر قزوين را متفاوت‌تر از شهرهاي ديگر خواهيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: شهرداري قزوين در نشست خبري: شهر قزوين را متفاوت‌تر از شهرهاي ديگر خواهيم كرد
شهرداري قزوين در سال آينده با شعار تحقق توسعه پايدار شهري با رويكرد فرهنگي - اجتماعي و اعتمادي سازي ارايه خدمات به شهروندان را آغاز خواهد كرد.
ايلنا: قزوين- ايلنا: شهردار قزوين گفت: مديريت شهري طبق برنامه چشم انداز توسعه پايدار شهر با اجراي پروژه‌هاي عمراني متعدد در همه زمينه‌ها به دنبال ايجاد يك شهر تاريخي، فرهنگي، گردشگري، دانشگاهي و علمي با مديريت هاي تجاري و بازرگاني است تا شهر قزوين را متفاوت‌تر از شهرهاي ديگر كند.

به گزارش ايلنا از قزوين؛ مسعود نصرتي در نشست خبري كه در راستاي ارايه آخرين برنامه هاي مديريت شهري برگزار شده بود، گفت: در راستاي اطلاع رساني به موقع و تخصصي به شهروندان اقدامات خوبي توسط اصحاب رسانه صورت گرفته است اما بايد بيشتر از اين ها كار شود تا زمينه‌هاي مشاركت شهروندان با مديريت شهري بيشتر فراهم شود.

شهردار قزوين با بيان اينكه اجراي پروژه عمراني تقاطع هاي غيرهمسطح سرداران و نصر طبق برنامه زمان بندي در حال اجرا مي باشد، افزود: همچنين پروژه پل شهيد مطهري يك و دو، تقاطع غيرهمسطح شهيدباهنر حدفاصل كانال آبرساني تا بلوار امام علي(ع) طبق برنامه زمانبندي شده در حال اجرا است و در شهريور ماه سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

اين مقام مسوول با بيان اينكه از 374 ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده در سال جاري 85درصد آن در زمينه نقدي و 90درصد در زمينه غيرنقدي محقق شده است، بيان كرد: سعي شده كليه پروژه هاي عمراني و فرهنگي و ... بر اساس چشم انداز توسعه پايدار شهر تعريف و اجرايي شود.

وي ادامه داد: طبق برنامه چشم انداز دقيقا به دنبال يك شهر تاريخي، فرهنگي، گردشگري، دانشگاهي و علمي با مديريت هاي تجاري و بازرگاني هستيم تا شهر قزوين متفاوت تر از شهرهاي ديگر باشد.

نصرتي تصريح كرد: كليه اقدامات و برنامه هاي كه در حال اجرا و برنامه ريزي مي باشد، بر اساس يك هدف است و از پراكنده كاري جلوگيري خواهيم كرد.

شهردار قزوين با اشاره به برگزاري دومين جشنواره اسباب بازي و ارتباط برگزاري اين جشنواره با شهرداري قزوين توضيح داد: برگزاري اين جشنواره يكي از ماموريت هاي ما در كنار ديگر دستگاه ها است تا بتوانيم قزوين را به عنوان يك شهر گردشگري در فضاي تاريخي و فرهنگي معرفي كنيم.

اين مقام مسوول ادامه داد: جذابيت‌هاي گردشگري در شهر قزوين شايد در سطح كشور بي نظير باشد، اما گردشگري داخلي كمي وجود دارد و اما با برگزاري اين جشنواره مي توانيم محيطي را فراهم كنيم تا قزوين در آينده نزديك به عنوان يك قطب گردشگري در كشور مطرح شود.

وي تصريح كرد: اگر همزمان در شهر قزوين مجوز احداث 5 هتل و برج هاي تجاري داده مي شود و با استقبال بخش خصوصي اجرايي مي شود در راستاي يكي از چشم اندازهاي توسعه شهر قزوين به عنوان شهر گردشگري مي باشد و اجراي اين نوع برنامه‌ها طي يك برنامه سه ساله با هدف ادامه دارد.

شهردار قزوين بيان كرد: احداث و اجراي 12 تقاطع غير همسطح كه از سال 89 آغاز و تا سال 92 ادامه دارد در راستاي چشم انداز شهر قزوين براي بهبود عبور و مرور شهر قزوين در دستور كار قرار گرفته است.

اين مقام مسوول بيان كرد: هدف از اينكه در سربرگ‌هاي شهرداري قزوين نوشته مي‌شود "شهر قزوين؛ چهارمين حرم اهل بيت(ع) و پايتخت خوشنويسي" به دنبال رسيدن به يك قطب گردشگري و مذهبي هستيم.

وي افزود: با وجود امامزاده حسين بن الرضا (ع) كه توسعه و تملك آن آغاز شده است و در يك برنامه سه ساله اجرايي خواهد شد و بقعه متبرك چهار انبياء مي توان شرايطي را فراهم كرد تا شهر قزوين به يك شهر فرهنگي و مذهبي و در خور شان تبديل شود.

نصرتي به احداث متروي قزوين و تهران اشاره و بيان كرد: احداث متروي تهران به قزوين كه با همكاري ويژه حجت الاسلام ابوترابي و استاندار قزوين در بودجه سال 91 پيش بيني شده است و در برنامه سه ساله اجرايي خواهد شد، مي تواند با ارتباط تهران به قزوين با سرعت بالا جذابيت هاي قزوين را به اوج خود برساند.

به دنبال ثبت جهاني باغستان قزوين هستيم

شهردار قزوين افزود: اگر براي 2هزار و 500هكتار باغستان سنتي سازمان تشكيل مي شود و با همكاري استانداري قزوين و سازمان جهاد كشاورزي به دنبال ثبت جهاني باغستان قزوين هستيم، پس قطعا به دنبال يكي از سرفصل هاي برنامه چشم انداز توسعه شهر قزوين هستيم.

اين مقام مسوول بيان كرد: وقتي يك درخت كاج با قدمت 50 ساله به ثبت جهاني مي رسد پس ما در ثبت جهاني باغستان كوتاهي كردم، چرا كه در همين باغستان، درختاني با قدمت 700ساله وجود دارد كه در جهان اين موضوع بي سابقه است .

وي گفت: شيوه نگهداري و حفظ و نحوه آبياري از باغستان در زمان هاي گذشته به گونه اي بود كه بايد تاكنون ثبت جهاني مي شد كه در اين مهم كوتاهي شده است.

نصرتي با اشاره به بوستان باراجين بيان كرد: با توجه به اهميت اين بوستان و مساحت آن كه مي‌تواند در جذب گردشگر بسيار تاثيرگذار باشد پروژه هاي بسياري تعريف شده است كه مي توان به احداث هتل، مكان هاي تفريحي، احداث استخر براي برگزاري مسابقات ملي، شهربازي و پارك آبي اشاره كرد.

4 هزار هكتار فضاي سبز در شهر قزوين

شهردار قزوين با بيان اينكه شهر قزوين بايد به مكاني تبديل شود كه به اندازه محدوده آن 4 هزار هكتار فضاي سبز وجود داشته باشد كه اين مهم در برنامه چشم انداز قزوين تعريف شده است، افزود: از نگاه توسعه پايدار قزوين بايد صاحب 4هزار هكتار فضاي سبز باشد.

آغاز فاز نخست پروژه احياي بافت فرسوده هادي آباد

اين مقام مسوول با اشاره به اينكه براي رسيدن به برنامه چشم انداز مجموعه مديريت شهري وارد موضوع احياي بافت فرسوده شده است، بيان كرد: براي احياي بافت فرسوده هادي آباد فاز نخست اين پروژه آغاز شده است و تملك آن پيشرفت خوبي دارد.

وي با بيان اينكه براي تملك بافت هاي فرسوده براي اينكه وارد محدوديت هاي اداري نشويم از بخش خصوصي براي احياي بافت هاي فرسوده در هادي آباد، حاج چروك و شهيد انصاري استفاده كرديم، افزود: متاسفانه اجراي پروژه شهيد انصاري غربي 37 سال طول كشيد، اميدواريم كاري كه براي احياي بافت هاي فرسوده شروع كرديم با تامين منابع مالي در حداقل زمان به اتمام برسانيم.

نصرتي گفت: در مجموعه هادي آباد همزمان با تملك واحدهاي مسكوني، ساخت واحدهاي نو را آغاز خواهيم كرد و همچنين بافت هادي آباد همان فضاي كه شهروندان دوست دارند حفظ خواهد شد و ما در سال آينده حدود 500واحد مسكوني نو در هادي آباد خواهيم داشت.

ايجاد فضاهاي شهري در هادي آباد

شهرداري قزوين ادامه داد: يكي از نقاط ضعف محله هادي آباد نداشتن فضاهاي شهري است كه در احياي بافت فرسوده هادي آباد ايجاد كاربري هاي از جمله پارك و فضاهاي فرهنگي تعريف شده است.

اين مقام مسوول با بيان اينكه رديف بودجه احياي بافت فرسوده هادي آباد از رديف فروش اوراق مشاركت و استفاده از تسهيلات بانكي بافت فرسوده است، افزود: طبق فازبندي اجراي اين پروژه كه در 4 فاز تعريف شده است فاز اول آن يك مجموعه 3 هكتاري است كه كارهاي تملكي آن انجام شده است به طوري كه در 6 ماه گذشته 70پلاك خريداري گرديده است و همچنين خيابان هادي آباد در اجراي پروژه تعريض خواهد شد.

وي ادامه داد: تحقق توسعه شهري پايدار با رويكرد فرهنگي و اجتماعي و اعتمادي سازي دو شعار اصلي مجموعه مديريت شهري است كه براي سال 91 تعريف شده است.

با مشاركت اجتماعي صاحب سرمايه اجتماعي مي‌شود

نصرتي با تاكيد بر اينكه با رويكرد فرهنگي و اجتماعي مي توانيم 400هزار نفر را متحد كنيم براي اداره و توسعه شهر و اين مهم بزرگترين سرمايه شهر است، بيان كرد: اين مهم كار سختي است اما با وضعيت موجود كه رصد مي كنيم اتحاد و فرهنگ بين شهروندان براي برخي از مسوولين يك رويا است اما براي مجموعه مديريت شهري قزوين اين موضوع را در افق خود ديده است تا با مشاركت اجتماعي صاحب سرمايه اجتماعي شود.

شهروندان قزويني در همه زمينه ها مشاركت كنند

شهردار قزوين اعتماد سازي را دومين ماموريت مديريت شهري عنوان كرد و توضيح داد: شهر متعلق به شهروندان است وقتي دو تقاطع غيرهمسطح به موقع احداث و بهره برداري شود قطعا شهروندان به اقدامات شهرداري اعتماد خواهند كرد و اين اعتماد باعث خواهد شد شهروندان در همه زمينه ها مشاركت كنند.

اعتماد سازي اوليه فراهم شده است

اين مقام مسوول افزود: ما توانستيم پروژه دو تقاطع غيرهمسطح، كارخانه آسفالت، مركز كنترل ترافيك و مركز دفع بهداشتي زباله را به بهره برداري برسانيم و با افتتاح به موقع اين پروژه ها توانستيم يك اعتماد سازي اوليه را فراهم كنيم.

زمان اشتباه كردن براي توسعه و نگهداري شهر قزوين وجود ندارد

وي با بيان اينكه معتقديم زمان اشتباه كردن براي توسعه و نگهداري شهر وجود ندارد، افزود: بايد با همفكري و خرد جمعي كارهاي را اجرايي كنيم كه در آينده حداقل انحراف را داشته باشيم.

نصرتي ادامه داد: با تشكيل و فعاليت گروه قزوين + 20 توانستيم پروزه هاي مهمي را با نگاه كارشناسي و تخصصي براي توسعه شهري پايدار تعريف و اجرايي كنيم.

شهردار قزوين افزود: از ديگر كارها و اقدامات مهمي كه به دنبال آن هستيم موضوع حقوق شهروندي است چراكه با آموزش حقوق شهروندي، شهروند مي تواند در اداره شهر مشاركت و انتقاد كند و همراه مديريت شهري باشد و با اين مهم ديگر حقوقي در آينده ضايع نخواهد شد.

با نگاه كوتاه مدت نمي توان شهر قزوين را توسعه داد

اين مقام مسوول بيان كرد: اقداماتي كه مديريت شهري به دنبال آن است نگاه كوتاه مدت نيست چراكه با اين نگاه نمي توان به توسعه شهري پايدار رسيد.

توسعه و رشد شهر قزوين بايد متوازن باشد

وي با بيان اينكه توسعه و رشد شهر بايد متوازن باشد، تصريح كرد: با احداث 12 تقاطع و بلوارها باز هم نمي توان مشكل ترافيك را حل كرد بر اين اساس بايد جذابيت هاي توليد سفر را پراكنده كنيم و به سمت شمال شهر حركت كنيم.

نصرتي ادامه داد: بيشتر مراكز و فضاهاي تجاري در مركز شهر قزوين هستند بر اين اساس بايد اين فضاها به سمت شمال باشد و براي تحقق اين مهم با حضور بخش خصوص پروانه هاي احداث واحد هاي تجاري در شمال شهر صادر شده است كه طي برنامه 3 ساله محقق خواهد شد.

شهردار قزوين افزود: خيابان طالقاني در سال 56 و بازار در دهه 30احداث شد و اكنون براي دهه 90 بايد پروژه ها در شمال شهر باشد.

اين مقام مسوول توضيح داد: احياي مجموعه دولت خانه كه در برنامه كاري اين مجموعه قرار دارد با مشاركت چندين دستگاه احياي اين مجموعه را اجرايي مي كند و همچنين براي احياي خيابان سپه كه سنگ فرش آن به اتمام رسيد با مشاركت شهروندان در سال آينده پوسته اين محور احياء خواهد شد و نورپردازي خاصي خواهد شد و از طرفي هم با احياي سعدالسلطنه اين محور از بافت را كه تاريخي مي باشد را بتوانيم احيا كنيم.

علاوه بر كارهاي زير بنايي، كارهاي روبنايي در دستور كار قرار دارد

وي ادامه داد: براي سال 91 بودجه پيشنهادي ما كه تقديم شوراي اسلامي شهر شد 350ميليارد تومان بود و در بودجه سال آينده به موضوعات پياده رو سازي، تسهيل عبور و مرور معلولين و جانبازان، آسفالت معابر به طور جدي پرداخته شده است و شهرداري قزوين علاوه بر كارهاي زير بناييف كارهاي روبنايي را در دستور كار خود دارد.

نصرتي بيان كرد: با احداث 2 كارخانه آسفالت علاوه بر تامين آسفالت خود، قزوين آسفالت ساير شهرها استان را نيز مي توانيم تامين كنيم كه هم اكنون با چندين شهرداري، انعقاد قرارداد براي فروش آسفالت كرديم.

كيفيت آسفالت شهر قزوين تغيير اساسي مي كند

شهردار قزوين تصريح كرد: با تغيير معادن براي تهيه مصالح و مجري ها اميدواريم پخش آسفالت با سال هاي گذشته تغيير اساسي كرده است.
تمامي تقاطع هاي شهر قزوين صاحب دوربين مي شوند

اين مقام مسوول با بيان اينكه تمامي تقاطع ها صاحب دوربين مي شوند، بيان كرد: بعد از شهر تهران، قزوين صاحب كامل ترين مركز كنترل ترافيك است و هم اكنون برگه هاي جريمه هر روز به موقع به درب منازل ارسال مي شود.

وي بيان كرد: با راه اندازي مركز كنترل ترافيك ميزان سرعت در روزهاي اوليه در خيابان طالقاني بين 120تا 130بود و در برخي مواقع به 190مي رسد كه هم اكنون به 60تا 70 رسيده است و اين نشان مي دهد كه مي توان با شيوه هاي درست سرعت ها را به حداقل رساند و نصب سرعت گيرها كه باعث نارضايتي مي شد حذف شود.

راه اندازي استوديو راديو و تلويزيوني شهر در مركز كنترل ترافيك

نصرتي از راه اندازي استوديو راديو و تلويزيوني شهر در كنار مركز كنترل ترافيك در ارديبهشت ماه سال آينده خبر داد و گفت: استوديو شهر در كنار مركز كنترل ترافيك در مساحت 300مترمربع با مشاركت صدا و سيما در ارديبهشت ماه سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

شهردار قزوين بيان كرد: بعد از افتتاح استوديو راديو شهر،بهره برداري از استوديو تلويزيوني در قالب برنامه چشم انداز توسعه پايدار شهري قزوين با رويكرد فرهنگي و اجتماعي در دستور كار قرار دارد.

اين مقام مسوول با تاكيد بر اينكه براي ارتباط با اجتماع نياز به ابزار داريم، گفت: راه اندازي استوديو راديو و تلويزيون شهر مي تواند در ايجاد ارتباط با شهروندان بسيار موثر است.

مشاركت دستگاه هاي اجرايي در روند توسعه شهر قزوين

وي در ادامه از مشاركت دستگاه هاي اجرايي در روند توسعه شهر تشكر كرد و افزود: سازمان مسكن و شهرسازي، نيروي انتظامي، استانداري، جهادكشاورزي، دستگاه قضايي و صدا و سيما بيشترين همكاري را با مجموعه مديريت شهري در سال جاري داشتند كه جاي تشكر دارد.

نصرتي با اشاره به ساماندهي ورودي هاي شهر بيان كرد: بعد از تصويب طرح ساماندهي ورودي هاي شهر تا پايان سال اجراي آن آغاز خواهد شد و ساماندهي هاي ورودي هاي شهر قطعا تاثير بسزايي در جذب گردشگر خواهد داشت.

شهردار قزوين افزود: در شهر قزوين هر جاي كه قابليت تامين پاركينگ عمومي وجود داشت طراحي و احداث آن در دستور كار شهرداري قرار گرفته است.

پايان پيام

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1642]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن