تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815544623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عقب نشيني شهرداري تهران؛ مونوريل در پايتخت ساخته مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: عقب نشيني شهرداري تهران؛ مونوريل در پايتخت ساخته مي شود
شهري - مونوريل يكي از اختلافات اساسي دولت نهم و دهم و شهرداري تهران بود. كار به جايي رسيد كه حتي شهرداري پايه هاي مونوريل صادقيه را جمع كرد و البته دولت هم مونوريل را به قم برد. اما اكنون معاون شهردار تهران مي گويد مونوريل به غرب تهران مي رود.


اميد كريمي: شهرداري تهران زماني كه طرح جامع ترافيكي پايتخت را تدوين و تصويب كرد، پيش بيني كرد خطوط قطار هوايي هم در تهران ساخته شود. اما اين اتفاق نيفتاد و تمام انرژي شهرداري براي توسعه خطوط مترو و بي.آر.تي صرف شد تا همچنان يكي از چالش هاي اساسي دولت و شهرداري، توسعه حمل و نقل عمومي و اختلاف نظرهاي كارشناسي و فني باشد.

با اين حال سيد جعفر تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران مي گويد طرح جامع ترافيك تهران براساس قانون بعد از پنج سال بايد بارنگري شود: "بسياري سياستهاي ما درخصوص معبرها ،پاركينگ، حمل و نقل غير موتوري،ريلي بايد مورد تجديد نظر قرار بگيرد. ممكن است در برخي موارد همان مصوبات قبلي دوباره تاييد شود و در موضوعات ديگر اصلاحاتي انجام شود."

به گزارش مهر، او درباره استفاده از مونوريل و قطار هوايي در تهران هم گفت: "ما در طرح جامع ترافيك خط مونوريل و يا يك خط ترن هوايي نداشته ايم. در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك مجموعا 8 خط درون شهري مترو ديده شده است،4 خط اكسپرس حومه اي و 3 خط فيدر كه مي تواند اين خطوط BRT،مونوريل و ترانوا باشد كه اين خطوط هم حتما مورد تجديد نظر قرار مي گيرد به خصوص در منطقه 22 كه گسترش خوبي را در اين منطقه شاهد بوديم و بسياري از كاربريهاي تفريحي و تجاري شهر به اين سمت سوق پيدا كرده است مانند پروژه "هزار و يك شب"،"چهار باغ" و فروشگاه هاي زنجيره اي بزرگي كه در آينده در اين محدوده ساخته مي شود."

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران گفت: "براي اين محدوده نياز به امكان حمل و نقلي خوب داريم كه مطالعات به ما مي گويد كه اين نياز از چه جنسي باشد، آيا يك سيستم تفريحي و توريستي مثل مونوريل باشد و يا سيستم سبك جا به جايي مانند ال آر تي و يا تراموا و يا سيستم سنگين جا به جايي."

نكته اينكه قرار بود خطر قطار هوايي در جنوب شرقي تهران ساخته شود و نه غرب شهر.

تشكري هاشمي در پاسخ به اين پرسش كه امكان دارد در منطقه 22 كه در حال تبديل شدن به يك منطقه گردشگري است يك خط مونوريل تعريف شود گفت: "مونوريل يك سيستم حمل و نقلي است كه در فضاهاي تفريحي و گردشگري و پارك ها مورد استفاده قرار مي گيرد اگرنتيجه مطالعات اين سيستم براي اين منطقه مناسب تشخيص داده شود ما مقاومتي براي احداث آن نمي كنيم اما اگر اين سيستم را مناسب نديديم حتما آن اجرا را نمي كنيم."

پيش از اين هم شهرداري تهران تلاش بسياري كرد تا نشان دهد مونوريل يك سيستم حمل و نقلي تفريحي و گردشگري است و نه يكي از ابزارهاي حل مشكل ترافيكي.

هرچند كه محمود احمدي نژاد و حميدرضا بهبهاني، استاد راهنماي دوره دكتري او و وزير راه دولتش، معتقد بودند مونوريل را مي توان براي حل مشكلات ترافيكي تهران استفاده كرد و البته برنامه ساخت 250 كيلومتر مونوريل را هم در زمان حضور در شهرداري تهران تدوين كرد؛ بيش از تمام مونوريل هاي ساخته شده در دنيا.

4747

چهارشنبه|ا|24|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن