تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815550825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حداد عادل: رضايت مقام معظم رهبري بزرگ‌ترين سند افتخار مجلس هشتم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حداد عادل: رضايت مقام معظم رهبري بزرگ‌ترين سند افتخار مجلس هشتم است
سياسي. قوه مقننه. مجلس. مجلس شوراي اسلامي
رييس مجلس شوراي اسلامي ابراز رضايت مقام معظم رهبري از مجلس هفتم را بزرگ ترين سند افتخار اين مجلس عنوان كرد.

غلامعلي حدادعادل ظهر يكشنبه در نطق پاياني خود به مناسبت پايان كار مجلس هفتم تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي همه ساله در ديدارشان با نمايندگان مجلس رضايت خود را از عملكرد مجلس هفتم اعلام كرده اند.

وي در ادامه از الطاف مقام معظم رهبري در حمايت از مجلس هفتم تشكر كرد و اظهار داشت: هر وقت كه مجلس هفتم به كمك ايشان نياز داشت هميشه مجلس را مورد لطف قرار دادند و آن را ياري كردند.

حدادعادل در ادامه از مراجع عظام تقليد نيز به خاطر حمايت هايشان از مجلس هفتم قدرداني كرد.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه خدمت ما در مجلس به بركت فداكاري امام و شهدا بوده است خاطرنشان كرد: اگر انقلاب اسلامي نبود اين مجلس هم نبود و من و شما در اين جايگاه قرار نداشتيم.

حدادعادل اعتقاد به اسلام، انقلاب اسلامي، دفاع از انقلاب و استقلال كشور و منافع ملي و تبعيت از رهبري را از خصوصيات بارز مجلس هفتم ذكر كرد و گفت:
يكي از افتخارات مجلس هفتم پايندي آن در قول و عمل به ولايت فقيه بوده است.

وي افزود: گرچه مجلس هفتم مجلسي اخلاقي و عقلاني بوده و فضايي آرام داشت اما بحث‌هاي جدي در آن مطرح شد.

رييس مجلس با اشاره به اينكه تلاش بر اين بود كه طبق قانون مجلس عادلانه اداره شود گفت: اقليت و اكثريت مجلس بر اساس آيين نامه اظهار نظر مي كردند اما در طول چهار سال فضاي دوستانه‌اي بين همه نمايندگان حاكم بود.

وي تصريح كرد: مجلس يك درياست و دريا با موج زيباست و مخالف و موافق و شور و هيجان از خصوصيات بارز مجلس بوده است اما اين موج‌ها به طوفان‌هاي بحران زا مبدل نشده است.

حدادعادل نگاه مجلس هفتم را متمركز در حل مشكلات مردم دانست و گفت: گفتمان مسلط در مجلس هفتم گره گشايي از مشكلات مردم و توجه به قشرهاي آسيب پذير بود كه با تحليل محتواي نطق‌ها و مذاكرات مي‌توان آن را به اثبات رساند.

وي همچنين گفت: از نظر سياسي بايد مجلس هفتم را در دو دوره دولت آقاي خاتمي و دولت آقاي احمدي نژاد بررسي كرد كه در هر دو دوره اصل بر همكاري با دولت بود زيرا به هيچ عنوان قصد كارشكني در ميان نبوده است.

حدادعادل با تاكيد بر اينكه مجلس هفتم بدون ستيزه جويي قصد همكاري با دولت داشت خاطرنشان كرد: از ‪ ۸۲۳‬طرح و لايحه اعلام وصول شده در مجلس هفتم ‪ ۴۴۸‬مورد به تصويب نهايي رسيده است كه برخي از آنها به دولت ابلاغ شده و برخي نيز در مراحل نهايي قرار دارد.

حدادعادل افزود: ‪ ۱۴۴‬مصوبه مجلس مربوط به موافقتنامه‌هاي اقتصادي ، گمركي و مالياتي با كشورها بوده است كه اثر مثبتي در توسعه روابط بين‌المللي كشور خواهد داشت.

وي همچنين گفت: در مجلس هفتم ‪ ۱۲‬تحقيق و تفحص ‪ ۱۰۴‬سوال و سه مورد استيضاح مطرح شد.

حدادعادل قانون مديريت خدمات كشوري را يكي از قوانين شاخص دانست كه در مجلس هفتم به تصويب رسيد و اظهار داشت: مجلس برسر اين لايحه وقت زيادي صرف كرد و تلاش‌هاي بسياري انجام داد و اكنون نيز مردم پيگير اجراي اين قانون هستند و اميداوريم دولت اين قانون را به اجرا در آورد.

حدادعادل سهميه بندي بنزين را از اقدامات شجاعانه مجلس هفتم نام برد و گفت: اين موضوع از سال‌ها پيش مطرح بود اما عملي نمي‌شد اما با همت مجلس هفتم و تلاش دولت نهم اين موضوع محقق شد.

وي در ادامه لايحه اجراي سياست‌هاي كلي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي را كه از طريق يك كميسيون ويژه در مجلس هفتم به تصويب رسيد از ديگر افتخارات اين مجلس ذكر كرد و گفت: اين لايحه هم اكنون مراحل نهايي خود را در مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌گذراند و از يادگارهاي خوب مجلس هفتم خواهد بود.

رييس مجلس همچنين توجه به اصل ‪ ۸۵‬قانون اساسي و ماده ‪ ۱۰۲‬آيين نامه در خصوص دادن اختيار به كميسيون‌هاي مجلس و تاخير و تقدم طرح‌ها و لوايح را از ديگر اقدامات مجلس هفتم برشمرد.

وي با اشاره به اقدامات نظارتي مجلس هفتم ساماندهي امور ناظران مجلس در شوراها و مجامع را از جمله اقدامات مجلس هفتم در اين زمينه دانست و گفت:
براي اولين بار با دعوت از ناظران مجلس هيات عالي نظارت را تشكيل داديم كه در اين زمينه به نتايج خوبي رسيديم.

حدادعادل نظارت را وظيفه مهم براي مجلس دانست و اظهار داشت: قانونگذاري بدون نظارت اثري ندارد و متاسفانه نظارت عمومي در مجلس قانون منظمي ندارد وي تاكيد كرد: بايد سازمان اداري مجلس را به گونه‌اي اصلاح كنيم به اين معنا كه قوانيني براي نظارت به تصويب برسانيم كه هم نظارت و هم قانونگذاري تواما صورت گيرد.

حداد عادل در ادامه با قدرداني از اقدامات مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت:
مركزپژوهش‌ها در اغلب طرح و لوايح نظر كارشناسي خود را ارايه مي‌كرد كه مورد احترام نمايندگان نيز بود.

وي ديوان محاسبات كشور را از ديگر دستگاه‌هاي فعال وابسته به مجلس شوراي اسلامي دانست .

حدادعادل گفت: كتابخانه مجلس امسال يكصدمين سال تاسيس خود را مي‌گذراند و اين كتابخانه شهرت جهاني دارد.

رييس مجلس افزود: مراحل مقدماتي تاسيس موزه مجلس نيز طي شده است و در مجلس هشتم موزه مجلس راه اندازي خواهد شد تا افتخارات يكصد سال قانون گذاري در كشور به نمايش گذاشته شود.

وي در ادامه انتقال مجلس به ساختمان بهارستان در زمان مجلس هفتم را يكي ديگر از نقاط روشن عملكرد مجلس هفتم دانست و گفت: الكترونيكي شدن راي گيري نيز كه در مجلس هفتم صورت گرفت باعث پيشرفت در كارها شد و در مجلس آينده نيز از جهت الكترونيكي شدن قدم‌هاي ديگري برداشته مي‌شود.

وي در ادامه افزود: ايجاد تسهيلات براي خبرنگاران و رسانه‌ها ؟ افزايش فضاي كار و ساعات دسترسي رسانه‌ها به نمايندگان و كميسيون‌ها از ديگر اقدامات مجلس هفتم بوده است.

رييس مجلس نيز تاكنون به طور منطم و هر دو هفته يكبار ‪ ۳۱‬مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران داشته است و سي و دومين نشست نيز انجام خواهد شد.

حدادعادل در ادامه برگزاري اجلاس پشتيباني از مردم فلسطين و تاسيس و برگزاري مجمع مجالس آسيايي را از جمله اقدامات تاثيرگذار مجلس هفتم ذكر كرد.

وي همچنين برگزاري مراسم يكصدمين سالگرد انقلاب مشروعيت و صدمين سالگرد تاسيس مجلس را از جمله اقدامات مهم مجلس برشمرد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 384]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن