تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814969011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار اقليت مسلمان جهان/ساخت مسجد در غرب؛ نويد آرامش معنوي براي اقليت مسلمان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار اقليت مسلمان جهان/ساخت مسجد در غرب؛ نويد آرامش معنوي براي اقليت مسلمان
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: تلاشهاي مسلماناني كه در غرب به سر مي‌برند طي هفته گذشته چون ساير مواقع قابل توجه بود اما در اين ميان خبر ساخت مساجد در مناطق مختلف جهان مي‌تواند نويد بخش آرامش معنوي و حفظ هويت اسلامي براي آنها باشد كه بافعاليت هرچه بيشتر مساجد به عنوان پايگاه هاي عبادي و معنوي تحقق خواهد يافت.

تسهيلات مسجد تازه افتتاح شده بليز توسعه مي‌يابد

در ميان دعاها و نيايش هايي كه براي ساخت اين مسجد صورت گرفته بود جامعه مسلمان كشور بليز در آمريكاي مركزي روز 16 مي جمعه 27 ارديبهشت مسجد شهر را به طور رسمي افتتاح كردند.

سازمان رسالت اسلامي كه امور ساخت و افتتاح مسجد را برعهده داشت طبقه اول را به نماز جماعت اختصاص داده و درنظر دارد دو طبقه ديگر نيز براي اين مسجد بسازد كه بتواند تسهيلات مورد نياز جامعه مسلمان را چون فضاي كار و كلاسهاي درسي در آن جاي دهد.

امام كليم الامين گفت: جامعه مسلمان اين كشور بين 400 تا 500 نفر تخيمن زده مي شوند.

براساس آمارهاي ارائه شده مسلمانان امروز يك درصد جميعت اين كشور را تشكيل مي دهند. انتظار مي رود اوايل سال 2009 تسهيلاتي كه قرار است در مسجد برقرار شود آماده خدمت به جامعه مسلمان اين كشور آمريكاي مركزي شود.

مسجدي در ايالت نيوجرسي آمريكا ساخته مي‌شود

جامعه مسلمانان شهر وينلند در ايالت نيوجرسي آمريكا طرحهاي اوليه مسجدي كه قرار است دربرگيرنده يك مركز آموزشي باشد را به شوراي شهر وينلند ارائه كردند.

اين مسجد كه قرار است از سوي مركز اسلامي بريتون دگاردن استيت ساخت شود مي تواند 400 نمازگزار را در خود جاي دهد و مركز آموزشي آن كلاسهايي را براي كودكان و بزرگسالان برگزار خواهد كرد كه ظرفيت آن 200 نفر است.

حسن صالح نايب رئيس اين انجمن گفت: اين مركز كلاسهاي مطالعات اسلامي و زبان عربي برگزار خواهد كرد چرا كه يادگيري زبان عربي براي قرائت و درك قرآن حائز اهميت است.

ارائه طرح هاي اوليه نخستين گام رسمي در اجراي اين پروژه بزرگ است. مركز اسلامي گاردن استيت 15 سال است كه در اين منطقه فعاليت و خدمات خود را به زبانهاي انگليسي و عربي ارائه مي كند.

براساس اظهارات نايب رئيس اين انجمن بيشتر جامعه مسلمان را آسيايي ها تشكيل داده اند اما مسلمانان سياهپوست و ترك تبار هم بخش كوچكي را به خود اختصاص داده اند.

اگر با طرح ساخت اين مسجد موافقت شود اين مسجد مناره اي 90 متري خواهد داشت كه به يكي از بلندترين ساختمانهاي شهر وينلند تبديل مي شود. كل هزينه ساخت مسجد از كمكهاي مردمي تأمين شده است.

ائمه جماعات هندوستان بر نفي تروريسم از منظر اسلام تأكيد مي‌كنند

علماي مسلمان هند در حركتي به نام "جنبش مبارزه با ترويسم" طي نامه‌هايي به ائمه جمعه از آنها خواسته‌اند پس از نمازهاي جمعه بر نفي فعاليتهاي تروريستي از سوي مسلمانان تأكيد كنند .

علماي مسلمان در پي همايشي كه سال گذشته (فوريه 2008) برگزار كردند از روحانيون مسلمان سراسر كشور خواستند تلاشهاي خود را براي مبارزه با انواع فعاليتهاي تروريستي قوت بخشند.

مولانا خالد راشد فيرانگيموهلي از انجمن مسلمانان سراسر هندوستان اظهار داشته از ائمه جمعه خواسته شده فضايي را ميان مردم ايجاد كنند كه به آگاهي آنها درباره تروريسم منتهي شود تا آنها در دام افراط گراياني كه با دستاويز تخريب مسجد ببري و تظاهرات عليه خدشه دار كردن احساسات ديني وارد عمل مي شوند به عرصه تروريسم قدم نگذارند.

اعضاي اين انجمن بر مساجدي كه در مناطق روستايي قرار دارند تأكيد بيشتري دارند چرا كه آنها بيشتر از سايرين در معرض چنين دستاويزهايي قرار دارند.

رقابتهاي ورزشي مسلمانان آمريكا از شنبه آغاز مي‌شود

ورزشكاران مسلمان آمريكا از روز شنبه 24 ماه مي (4 خرداد ماه) براي رقابت در فضاي ورزشي كاملا اسلامي گردهم جمع شده و حضور غيرمسلمانان در اين رقابتها را نيز مورد استقبال قرار مي دهند.

صلاح الدين ناصرالدين رئيس كميته برگزاري اين بازيها گفت: انتظار داريم 100 نفر از ورزشكاران مسلمان در بازيهاي اسلامي امسال شركت كنند. تاكنون 960 نفر نام نويسي كرده اند و انتظار مي رود هزاران تماشاگر براي نظاره بازها حضور يابند.

ثبت نام براي اين بازيها براي زنان و مردان تمام سنين آزاد است ، از اين رو تعداد قابل توجهي از آنها را دانش آموزان و دانشجويان تشكيل داده اند.

تعدادي از سازمانهاي اسلامي و گروه هاي تجاري چون شوراي روابط اسلامي – آمريكايي، بنياد امداد اسلامي و موسسه مالي زيتون حمايت مالي بازيها را كه در رشته هاي بسكتبال، فوتبال، واليبال، كريكت و ساير ورزشها برگزار مي شود، برعهده دارند.

وي همچنين اشاره كرد كه در رشته هنرهاي رزمي رقابت امسال بسيار تنگاتنگ است. در كنار مسابقات ورزشي فعاليتهاي سرگرم كننده اي نيز تدارك ديده شده كه در آن ميان مي توان به اجراي نمايشگاه هاي كمدي براي كودكان اشاره كرد.

برگزار كنندگان اين بازيها را پاسخي به نياز مسلمانان دانستند كه تعداد آنها بيش 6 تا 7 ميليون نفر تخمين زده مي شود.

وي افزود: علت برگزاري اين بازي ها قرار دادن مسلمانان آمريكايي در موقعيتي جدا از حضور آنها در زندگي روزمره است. از سوي ديگر بسياري از موانع چون حجاب زنان آنها را از حضور و رقابت در بازيهاي ورزشي ملي منع مي كند.

زندگي مسلمانان ديترويت در نمايشگاه عكس پيشاور

نمايشگاه عكاسي توسعه اسلام در ديترويت، ايالات متحده طي از چهارشنبه اول خرداد تا امروز يكشنبه 5 خرداد ماه در پيشاور، پاكستان زندگي جامعه مسلمان ديترويت را به تصوير كشيد

اين نمايشگاه به بررسي سنتهاي مسلمانان در شهر ديترويت مي پردازد كه قوميت آنها متنوع و مختلف است. بسياري از آفريقايي آمريكايي ها، آلبانيايي ها، سوريه اي ها، عراقي ها، يمني ها و بنگلادشها قوميت مسلمانان اين شهر را كه در ايالت ميشيگان واقع شده تشكيل داده اند.

سن و تنوع اين جوامع كه حضور آنها به قرن نوزدهم باز مي گردد همگرايي غني ميان جوامع مسلمان و ساير اعضاي جامعه ديترويت فراهم كرده است.

حدود 150 هزار مسلمان در ديترويت زندگي مي كنند كه براي اين تعداد بيش از 50 مسجد وجود دارد. اين نمايشگاه تا روز يكشنبه 25 مي ( 5 خرداد ماه) به كار خود ادامه مي دهد.

مخالفت با حجاب نقض قانون آزادي ديني است

كميسيون ادغام مهاجران كانادا تصديق كرد كه حجاب زنان مسلمان تهديدي به ارزشهاي جامعه كبك محسوب نمي شود و جامعه بايد آن را امري متعلق به زنان بداند چرا كه در غير اين صورت قانون آزادي ديني را نقض كرده است.

گراد بوچارد و چارلز تيلور از دانشمدان كانادايي كه از رؤساي كميسيون ادغام مهاجران هستند طي گزارشي اظهارداشتند : ممنوع كردن حجاب باعث مي شود جامعه كبك نه تنها نفعي ندارد، بلكه جامعه كبك را متحمل ضرر خواهد كرد. بايد بپذيريم حجاب زنان و دختران جوان كه در اشكال مختلف در جامعه مشاهده مي شود به ارزشهاي جامعه ما صدمه اي وارد نمي كند.

اين در حالي است كه اين گزارش معاني مختلفي براي حجاب قائل شده كه اين امر را مي توان به بي اطلاعي از دستورات اسلامي درباره حجاب، فلسفه حجاب و تمايل زن مسلمان براي داشتن حجاب نسبت داد.

گزارش كميسيون ادغام و مهاجرات اعلام كرده است كه اگر بخواهيم با حجاب مبارزه كنيم در آن هنگام بايد به اين پرسشها پاسخ دهيم كه برسر آزادي و فردي و آزادي نشان دادن اعتقادات فردي چه خواهد آمد، حجاب آنها تازماني كه مخل آزادي و حقوق ديگران نمي شود نمي تواند مخالفتي را در پي داشته باشد.

در پي نوشت اين گزارش آمده است: آزادي نشان دادن اعتقاد و دين از سوي كنفوانسيونهاي حقوقي بين المللي و در اساسنامه حقوق بشر و آزادي كبك به رسميت شناخته شده است. از اين رو جامعه بايد حجاب و روسري را امري متعلق به زنان مسلمان بداند.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 440]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن