تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801630162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جان كري :آمريكا درانديشه تعامل با ايران باشد/ مك ‌كين توصيه هاي ‌بيكر راببيند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جان كري :آمريكا درانديشه تعامل با ايران باشد/ مك ‌كين توصيه هاي ‌بيكر راببيند
رقيب جرج بوش در رقابتهاي انتخابات رياست جمهوري 2004 آمريكا با انتقاد از سياستهاي كاخ سفيد در قبال ايران از ايده مذاكره مستقيم با ايران حمايت كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، "جان كري" از سناتورهاي مطرح دموكرات آمريكا با چاپ مقاله اي در روزنامه واشنگتن پست، با خرده گرفتن از انتقادهاي بوش از ايده سناتور "باراك اوباما" يكي از نامزدهاي دموكرات آمريكا در انتخابات رياست جمهوري اين كشور براي مذاكره با ايران، نوشت : جرج بوش شصتمين سالگرد تاسيس اسرائيل را با حمله به باراك اوباما آغاز كرد و در داخل آمريكا نيز متحدي در اين راستا پيدا كرده است: فردي به نام "جان مك ‌كين".

كري در اين مقاله با اشاره به مواضع سناتور "جان مك‌ كين" نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري سال جاري آمريكا، نوشت : آنچه در اين لفاظ‌يها پنهان شده پاسخي است كه بايد به اين پرسش داده شود كه چرا آمريكا بايد با ايران تعامل كند؟ بوش به اشتباه فكر مي كند كه سياست خودداري از تعامل كارايي داشته است. اما حقيقت آن است كه ايران قوي ‌تر شده و به فعاليت چرخه سوخت هسته ‌اي ادامه مي ‌دهد.

اين سناتور دموكرات در ادامه مقاله خود با اشاره به توصيه‌ هاي گروه موسوم به "گروه مطالعات عراق" به رياست "جيمز بيكر" وزير امور خارجه اسبق آمريكا براي گفتگو با همسايگان عراق،‌ افزود: مك ‌كين به عوض حمايت از سياستهاي بوش بايد توصيه ‌هاي بيكر را به خاطر بياورد. دولت بوش بعد از سالها مقاومت اقدام به آزمون توصيه‌ هاي گروه بيكر-هميلتون كرد.

به گزارش مهر در ادامه اين مقاله و در انتقاد از سياستهاي بوش در قبال ايران آمده : رئيس جمهوري آمريكا در حالي در كنيست اسرائيل به مخالفان سياسي خود حمله مي‌ كند كه برخي از اعضاي دولت وي رو در روي ايرانيها دور ميز مذاكره نشسته ‌اند. زماني كه سفير واشنگتن در بغداد با ايرانيها جلسه برگزار مي ‌كند،‌ كسي او را به اتخاد سياست غلط دلجويي متهم نمي ‌كند. چرا كه او با اين واقعيت رو به رو است كه ايران در عراق نفوذ دارد.

جان كري در ادامه از ديدگاه برخي مقامات آمريكايي از جمله وزير دفاع و رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا مبني بر تعامل با ايران دفاع كرد.به اعتقاد اين سناتور دموكرات، مذاكرات مستقيم ممكن است تنها وسيله ممكن به غير ازجنگ باشد كه ممكن است بتواند مانع از دستيابي ايران به توان هسته ‌اي شود.

به گزارش مهر، بحث مذاكره با ايران، مدتي است كه درميان مقامات آمريكايي رخنه كرده و اغلب مقامات فعلي و سابق كاخ سفيد معتقدند كه بوش بايد سياستهاي قبلي خود درباره ايران را تغيير داده و در فكر تعامل و مذاكره مستقيم با تهران باشد. براي مثال درهمين رابطه، "هنري كسينجر" وزير امورخارجه اسبق آمريكا درمصاحبه با يك روزنامه انگليسي برلزوم مذاكره كشورش با جمهوري اسلامي ايران به منظور كاهش اختلافهاي ميان واشنگتن و تهران تاكيد كرد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن