تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815486244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمادگي فرشچيان براي احياي هنرهاي اصيل و سنتي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: آمادگي فرشچيان براي احياي هنرهاي اصيل و سنتي
محمود فرشچيان در ديدار با مدير كل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر توجه به آموزش‌ هنرهاي سنتي تأكيد و اعلام كرده است كه براي احياي هنرهاي اصيل و سنتي در ايران آمادگي دارد.
محمود فرشچيان در ديدار با مدير كل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر توجه به آموزش‌ هنرهاي سنتي تأكيد و اعلام كرده است كه براي احياي هنرهاي اصيل و سنتي در ايران آمادگي دارد.
در اين ديدار كه در دفتر هنرهاي تجسمي انجام شده، مباحثي در زمينه هنرهاي سنتي و نگارگري مورد بررسي قرار گرفته است.
طبق اعلام، فرشچيان با تأكيد بر انتقال تجربيات هنرمندان پيشكسوت به هنرجويان نسل جديد گفته است: آموزش هنرهاي سنتي متأسفانه در حال حاضر روند مناسبي ندارد و اگر اين وضعيت تداوم يابد آينده هنري كشور مورد تهديد قرار مي‌گيرد، بنابراين توجه و برنامه‌ريزي براي آموزش‌ هنرهاي سنتي ضرورت دارد.
وي متذكر شده است كه مراكز مختلفي در كنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه هنرهاي تجسمي فعاليت دارند كه لازم است اين دستگاه‌ها و مراكز با يك انسجام و هماهنگي در اين عرصه فعاليت كنند. البته در اين ميان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نقش اساسي و تعيين‌كننده دارد.
فرشچيان با اظهار اميدواري براي توسعه و رونق هنرهاي سنتي در دوره جديد دفتر هنرهاي تجسمي براي همكاري جدي در راستاي احياي هنرهاي اصيل و سنتي اعلام آمادگي كرده است.
محمود شالويي - مديركل دفتر هنرهاي تجسمي - نيز يادآوري كرده است كه هدايت هنرمندان پيشكسوتي مانند استاد فرشچيان نقش موثري در برنامه‌ريزي در راستاي توسعه هنرهاي تجسمي دارد و دفتر هنرهاي تجسمي نيز در نظر دارد با يك برنامه‌ريزي اصولي و و مشورت با هنرمندان پيشكسوت چشم‌انداز توسعه هنرهاي تجسمي را با توجه به پيشينه فرهنگي، هنري كشور ترسيم كند.
به گفته‌ي شالويي، در زمينه آموزش هنرهاي سنتي براساس توافقي كه با دانشگاه جامع علمي، كاربردي انجام شده، زمينه مناسبي براي ارايه و تصويب سرفصل‌هاي درسي در مقاطع كارداني، كارشناسي فراهم است كه اميدواريم با پيگيري دفتر هنرهاي تجسمي در زمينه توسعه و آموزش هنرهاي سنتي بيش از پيش تلاش شود.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن