تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820761607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لطفاً فقط موقع ثبت نام پول نگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: لطفاً فقط موقع ثبت نام پول نگيريد


عمومي- علي اصغر محمدي:
وزير آموزش و پرورش در شيوه نامه ثبت نام كه به سازمان‌هاي آموزش و پرورش ابلاغ شد تاكيد كرده است: دريافت شهريه و هزينه تحصيل در هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتي مجاز نيست.

در اين شيوه نامه تصريح شده است: دريافت شهريه و هزينه تحصيل رسمي به جز پول بيمه، كتاب درسي، طرح سنجش و شناسنامه سلامت در هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتي ممنوع است. درصورت شكايت رسمي اولياي دانش‌آموزان، موضوع فوراً رسيدگي خواهد شد.

در حالي وزير آموزش و پرورش بر غيرقانوني بودن دريافت شهريه تاكيد دارد كه با وجود وعده‌هاي داده شده تاكنون سرانه دانش آموزي سال تحصيلي ۸۶-۸۷ به حساب مدارس واريز نشده است.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز معتقد است كه مديران مدارس به‌دليل واريز نشدن سرانه دانش‌آموزي، ‌براي اداره مدارس در مضيقه‌اند. ولي مجلس هفتم بيش از اين نتوانست كاري در اين زمينه انجام دهد.

علي عباسپور تهراني فرد گفت: دولت هنوز هم كسري بودجه آموزش و پرورش را قبول ندارد و اين مانع از تصويب طرح‌هاي دو فوريتي در مجلس هفتم شد.

وزير آموزش و پرورش، ۹ ارديبهشت در جمع خبرنگاران گفت كه سرانه دانش آموزي تهران ابتداي هفته جاري به حساب واريز شده است. اينكه مديران مدارس مي‌گويند سرانه واريز نشده است، يقينا حساب مدرسه را بررسي نكرده‌اند.

براساس اصل ۳۰ قانون اساسي نبايد مدرسه از والدين دانش‌آموزان پولي دريافت كند. اين در حالي است كه سرانه دانش آموزي اگر هم پرداخت شود ناچيز است.

در بحث واريز سرانه دانش‌آموزي نيز مديران مقصرند، چون حساب مدرسه را بررسي نمي‌كنند.

واريز نشدن سرانه دانش آموزي، مشكلات فراواني براي اولياي مدارس و دانش‌آموزان ايجاد كرده‌است. اغلب مديران مدارس براي ادامه كار به ناچار دست به دامان والدين دانش‌آموزان شده‌اند. برخي مديران نيز دست به جيب شده‌اند و آبرو داري كرده‌اند تا شايد فرجي شود، اما دريغ از يك ريال.

برخي مديران، حضور دانش‌آموزان در جلسات امتحانات خرداد ماه را مشروط به پرداخت كمك‌هاي مردمي به مدرسه كرده‌اند. در سال‌هاي اخير بحث‌هاي فراواني در باره ممنوعيت دريافت اجباري پول از دانش‌آموزان مطرح و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي فراواني نيز به مديران مدارس ابلاغ شده است، با وجود اين دريافت پول در مدارس ادامه دارد.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال همشهري مبني بر اينكه اكنون سرانه مدارس در قالب دريافت هزينه‌هاي اجباري از جيب مردم تامين مي‌شود گفت: كمك‌هاي مردمي داوطلبانه است و هيچ كس به زور نمي‌تواند از مردم پول بگيرد. البته انتظار هم اين است كه مردم داوطلبانه كمك كنند؛ هر جايي هم مصداق داشت، بگوييد رسيدگي كنيم.

جواب علي احمدي به مدير يك هنرستان كه با فداكاري يك ميليون تومان از همسر خود قرض كرده و براي مدرسه خرج كرده است جالب بود: همسر شما ميليونر است! مدير هنرستان با لحن خاصي گفت كه اين مبلغ را به سرانه مدرسه‌ اختصاص داده است. وزير با صراحت پاسخ داد: سرانه دانش‌آموزي در حال پرداخت است.

البته رئيس سازمان آموزش و پرورش تهران كه شاهد اين صحبت‌ها بود بلافاصله گفت: آقاي وزير ۲-۳ روز ديگر سرانه‌هاي مدارس تهران پرداخت مي‌شود.

پرداخت نشدن سرانه دانش آموزي به حساب مدارس باعث افت تحصيلي مي‌شود. مديران مدارس به شيوه‌هاي مختلف تاكنون مدارس را سرپا نگه داشته‌اند. با اين وضعيت چگونه وزير آموزش و پرورش توقع دارد مديران هنگام ثبت نام از اولياي دانش‌آموزان پول نگيرند؟ هر چند اكنون نيز با دريافت وجه از اوليا بخشي از هزينه‌هاي مدارس را جبران مي‌كنند.

پول نگيريد، بگيريد

مدير يك مدرسه گفت: هر سال بخشنامه مي‌دهند كه هنگام ثبت نام پول نگيريد، ولي مسئولان در نشست‌هاي داخلي تاكيد مي‌كنند كه پول بگيريد، فقط بدون سر و صدا.
به گفته وي، بخشنامه‌ها تنها در حد بخشنامه است و در عمل ضمانت اجرايي ندارد.

از طرفي مديران مدارس سرگردانند كه پول بگيرند يا نگيرند؛ اگر نگيرند نمي‌توانند مدرسه را اداره كنند، اگر هم موقع ثبت نام پول بگيرند براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش متخلف محسوب مي‌شوند.

تاريخ درج: 4 خرداد 1387 ساعت 17:49 تاريخ تاييد: 4 خرداد 1387 ساعت 20:44 تاريخ به روز رساني: 4 خرداد 1387 ساعت 20:43
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن