تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821006735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سرگيري مذاكرات اسراييل و سوريه تا ۱۰ روز آينده


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: از سرگيري مذاكرات اسراييل و سوريه تا ۱۰ روز آينده


خاورميانه- همشهري آنلاين:
منابع تركيه و رژيم صهيونيستي اعلام كردند، دور جديد مذاكرات غير مستقيم بين سوريه و اسرائيل با ميانجي‌گري تركيه طي يك هفته‌ يا ۱۰ روز آينده از سر گرفته مي‌شود.

به گزارش ايسنا به نوشته‌ روزنامه‌ البيان، چاپ امارات، يك مقام مسئول تركيه اظهار داشت: اسرائيل و سوريه توافق كردند تا نشست‌هاي منظمي را براي انجام مذاكرات غير مستقيم صلح در استانبول طي يك هفته و يا ۱۰ روز آينده برگزار كنند.

مارك رگو، سخنگوي ايهود المرت نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز تاكيد كرد: انتظار مي‌رود نشست ديگري براي انجام اين مذاكرات به زودي برگزار شود.

روزنامه‌ صباح، چاپ تركيه، نيز نوشت: تماس‌ها بين هيات‌هاي سوري و اسراييلي از طريق يادداشتي صورت گرفت و طرفين مذاكرات مستقيم با يكديگر انجام ندادند.

روزنامه هاآرتص نيز به نقل از گزارش‌هاي موجود بين مقامات رژيم صهيونيستي اعلام داشت: احتمال ايجاد توافق‌نامه‌ا‌ي بين اسرائيل و دمشق بيشتر از ايجاد توافق با تشكيلات خودگردان فلسطين است.

اين روزنامه همچنين نوشت: درخواست سوريه در اين مذاكرات تنها به بازگرداندن بلندي‌هاي جولان متمركز است و از سوي ديگر با توجه به آن كه بشار اسد رئيس‌جمهور اين كشور به طور كامل بر تشكيلات و سازمانهاي امنيتي و ارتش سوريه سيطره دارد، مي‌توان به پايبندي دمشق نسبت به تعهدات و توافق‌نامه‌هاي بزرگ اميدوار بود.

اين روزنامه همچنين به نقل از المرت نوشت، نخست‌وزير اسرائيل همچنان بر تداوم مذاكرات صلح با فلسطين و سوريه پافشاري دارد.

المرت در جمع تعدادي از مقامات اسرائيلي تاكيد كرده است كه به رغم آن كه نمي‌داند چه مدت ديگر در پست نخست وزيري باقي خواهد ماند، اما همچنان خواهان تداوم روند صلح با سوريه و فلسطين است.

در همين حال، يك مقام مسئول تركيه نيز به راديو رژيم صهيونيستي اعلام كرد: مذاكرات صورت گرفته بين سوريه و اسرائيل با ميانجي‌گري تركيه، مذاكراتي مثبت و برجسته بوده و دو طرف از اين مذاكرات راضي هستند.

وي اين وضعيت را آغازي خوب براي ادامه‌ روند صلح توصيف كرده و عنوان داشت: در اين مذاكرات جزئيات امور بررسي نشد و قرار است اين مساله در دور بعدي مذاكرات پيگيري شود.

اين مقام مسئول تركيه خاطرنشان كرد: اسرائيل خواهان انجام مذاكرات مستقيم است، اما سوريه همچنان نسبت به انجام اين امر ترديد دارد و انتظار مي‌رود در دور بعدي مذاكرات يك ديدار سه جانبه بين دو طرف با ميانجي‌گري تركيه انجام شود.

روزنامه‌ي اماراتي دارالخليج نيز نوشت: المرت در برابر انتقاداتي كه به دليل مذاكرات غير مستقيم با سوريه از وي به عمل آمده، از خويش دفاع كرد.

بر اساس اين گزارش، المرت تاكيد كرده است كه هيچ گونه تعهدات از پيش تعيين شده‌اي را به طرف سوري اعطا نكرده است.

نخست وزير رژيم صهيونيستي همچنين عنوان داشت: من به مقامات سوريه گفتم چنانچه خواهان گفت‌وگو هستيد، با يكديگر مذاكره مي‌كنيم. با توجه به اينكه من مي‌دانم شما چه چيزي مي‌خواهيد و شما هم مي‌دانيد كه من چه چيزي مي‌خواهم.

از سوي ديگر، عبدالفتاح عموره معاون وزير امور خارجه‌ سوريه، تاكيد كرد كه كشورش با انجام مذاكرات غير مستقيم تلاش مي‌كند تا به اهداف اسرائيل در خصوص مذاكرات دست يابد.

وي خاطرنشان كرد: ما درصدد هستيم كه ببينيم آيا طرف مذاكره كننده براي دستيابي به صلح حسن نيت دارد يا خير.

همزمان با آغاز مذاكرات غيرمستقيم بين سوريه و رژيم صهيونيستي، ميگوئل آنخل موراتينوس وزير امور خارجه‌ اسپانيا و خاوير سولانا رئيس سياست خارجي اتحاديه‌ اروپا، در تماسي تلفني با وليد معلم وزير امور خارجه‌ سوريه، نسبت به از سرگيري اين مذاكرات ابراز خرسندي كردند.

بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد نيز با صدور بيانيه‌اي از آغاز مذاكرات بين سوريه و رژيم صهيونيستي ابراز خرسندي كرده و ابراز اميدواري كرد كه اين مذاكرات به ايجاد توافق‌نامه‌ا‌ي بر اساس تصميم‌گيري‌هاي كنفرانس مادريد منجر شود.

تاريخ درج: 4 خرداد 1387 ساعت 18:59 تاريخ تاييد: 4 خرداد 1387 ساعت 19:34 تاريخ به روز رساني: 4 خرداد 1387 ساعت 19:26
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن