تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري متكي و خالد مشعل


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نشست خبري متكي و خالد مشعل


سياست‌خارجي- همشهري آنلاين:
وزير خارجه ايران و رئيس دفتر سياسي حماس طي يك نشست خبري مشترك مواضع خود در خصوص رخدادهاي اخير فلسطين و طرح مذاكره سوريه با تل‌آويو را بيان كردند.

به كزارش مهر، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در اين نشست خبري كه در وزارت خارجه ايران برگزار شد، با اشاره به مذاكرات خود باخالد مشعل گفت: با هدف آگاهي از آخرين تحولات فلسطين ومقاومت اسلامي آقاي خالد مشعل بر اساس دعوت بنده به تهران آمدند و ما گفتگويهاي نسبتا مفصلي را با هم داشتيم.

وي افزود: در شرايطي كه اين روزها در سرزمين هاي اشغالي جنايات رژيم صهيونيستي شرايط دشواري را بر مردم فلسطين تحميل كرده است بايد كشورهاي منطقه و كشورهاي مسلمان براي توقف جنايات رژيم صهيونيستي وارد عمل شوند و از اين جهت يك رسالت سنگين بر عهده دارند.

متكي گفت: شاهد بوديد كه اخيرا بيش از 160 نفر اززنان و مردان وكودكان بي‌گناه فلسطيني به شهادت رسيدند و اين جنايات، تصويري روشن وگويا از رژيم صهيونيستي در مقابل ديدگان جهان قرار داد.

وزير خارجه با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي با سابقه 60 سال جنايت خود هرگز قادر نبوده با اين نوع كشتارها مقاومت مردم فلسطين را در هم بشكند گفت: هر جنايت اسرائيل موجب تقويت مقاومت مردم فلسطين مي شود و ما حاميان رژيم صهيونيستي به ويژه دولت آمريكا را شريك در اين جنايات مي‌دانيم.

وي تصريح كرد: معتقديم كه شيوه عملكرد آمريكا علت اصلي نفرت رو به تزايدي است كه در ملت‌هاي خاورميانه عليه آمريكا ايجاد شده است و عامل اصلي شكست‌هاي آنها در منطقه نيز هست.

متكي گفت: جمهوري اسلامي از مقاومت ملت فلسطين حمايت مي‌كند ، اين حمايت را لازمه يك ثبات و آرامش پايدار در منطقه تلقي مي‌كند و ما معتقديم ابتدايي‌ترين حق هر ملت داشتن سرزمين است.

در ادامه اين نشست خبري خالد مشعل با اظهار خرسندي از آمدن به ايران گفت: ما به رهبري و ملت ايران افتخار مي كنيم و لازم است از دعوت كريمانه وزير خارجه ايران ابراز خرسندي كنم.

رئيس دفتر سياسي حماس با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي تاكنون 11 هزار و 600 نفر از شهروندان فلسطيني اعم ازرهبران، مبارزان، مردان وزنان را بازداشت كرده است گفت: در جريان محاصره غزه تا كنون بيش از 160 نفر كشته شده است تنها به اين جرم كه آنها نتوانسته‌اند براي ادامه معالجه به خارج از غزه بروند.

مشعل تصريح كرد: امروز در غزه 11 هزار نفر بيكار شده اند و ما مي‌بينيم كه دشمن صهيونيستي حتي سوخت را در نوار غزه قطع كرده كه اوضاع معيشتي مردم را بدتر كرده‌اند آنها با اين كار مي‌خواهند ملت از مقاومت دست بردارند و دولت دموكراتيك حماس را ساقط كنند.

وي افزود: ملت فلسطين ملتي بزرگ است و اسرائيل نمي‌تواند كمر اين ملت را بشكند. فلسطيني‌ها با گرسنگي تسليم نمي‌شوند و پايبند به هويت خويش هستند. رئيس دفتر سياسي حماس گفت: ملت فلسطين هيچ گاه سازشي را كه محمود عباس بخواهد در مورد منافع فلسطين يا راجع به قدس انجام دهد را نمي‌پذيرند. مشعل خاطر نشان كرد: آمريكا و اسرائيل تلاش مي كنند خلاف جريان آب شنا كنند و همين دليل شكست‌هاي مداوم آنهاست.

رئيس دفتر سياسي حماس با اشاره به اينكه افكار عمومي مردم فلسطين با حماس همراهند گفت: بايد محاصره غزه شكسته شود و ما با اراده خود به كمك خدا اين محاصره را خواهيم شكست. مشعل با درخواست از كشورهاي مسلمان براي عدم همراهي با سياست‌هاي آمريكا و اسرائيل گفت: گذرگاه رفح در مرز فلسطين و مصر بايد گشوده شود.

وي افزود: تا زماني كه اشغال است مقاومت نيز وجود خواهد داشت و ما از موضع حمايت آميز ايران در مورد فلسطين تشكر مي‌كنيم.

رئيس دفتر سياسي حماس در پاسخ به اين سئوال كه آيا حماس از مذاكرات سوريه و اسرائيل در مورد جولان احساس خطر مي كند يا خير، گفت: ما طرفدار بازگشت جولان اشغالي و هر سرزمين عربي به ميهن هستيم و اطمينان داريم كه سوريه هيچ افراط و تفريطي را در مورد منافع فلسطين روا نمي‌دارد.

وي ادامه داد: البته نبايد به اسرائيل اطمينان كرد. اسرائيل ضعيف‌تر از آن است كه گامي عليه سوريه بردارد.

وزير خارجه كشورمان نيز در پاسخ به اين سئوال گفت: چندي پيش يكي از مسئولان خارجي دريكي از ديدارها مي‌گفت مسئولان رژيم صهيونيستي گفته‌ند ما آماده‌يم تا جولان را به سوريه برگردانيم و مي خواهيم مزارع شبعا را هم به سوريه يا لبنان بازپس بدهيم. من در پاسخ گفتم خود اين اظهارات نشان مي‌هد كه اين دو منطقه اشغالي است كه رژيم صهيونيستي آنها را غصب كرده است.

متكي گفت: رژيم صهيونيستي در شرايطي نيست كه بخواهد براي عقب نشيني از غزه شرط بگذارد. جولان متعلق به سوريه است و بايد به آن برگردد. وزير خارجه كشورمان گفت: رژيم صهيونيستي در شرايطي قرا ردارد كه مجبور به تخليه جولان است و انشاء الله بايد تمامي سرزمين‌هاي اشغالي را براي فلسطيني‌ها تخليه كند.

وي گفت: ما از سوريه براي بازپس گيري سرزمين اشغال شده جولان حمايت مي كنيم.

تاريخ درج: 4 خرداد 1387 ساعت 16:38 تاريخ تاييد: 4 خرداد 1387 ساعت 17:37 تاريخ به روز رساني: 4 خرداد 1387 ساعت 17:36
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن