تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820967582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي: هوايي تازه بايد به دانشگاه آزاد دميده شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي: هوايي تازه بايد به دانشگاه آزاد دميده شود
خبرگزاري فارس: جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي با صدور بيانيه‌اي تصريح كرد: معتقديم هوايي تازه مي‌بايست به دانشگاه آزاد دميده شود و نقش رياست در احراز صلاحيت‌هاي علمي در همه سطوح بويژه در مورد شخصيت‌هاي اجتماعي و سياسي كاملا قانونمند شود.


به گزارش خبرگزاري فارس در اين بيانيه آمده‌است: چندي است موضوع پرونده عملكرد رياست دانشگاه آزاد اسلامي براي چندمين بار مطرح شده و واكنش‌هاي متفاوتي را بين دانشجويان، ‌اساتيد، دانش آموختگان و گروه‌هاي مختلف اجتماعي و سياسي ايجاد كرده است. اين پيگيري‌ها به دليل مقطعي بودن، هيچگاه نتوانسته سرانجام مشخصي به خود گيرد و تنها سبب ايجاد تنش‌هايي براي دانشجويان، دانش‌آموختگان و اساتيد اين دانشگاه شده است.
بيانيه مذكور با بيان اينكه مباحث مكرر مطروحه پيرامون عملكرد رياست دانشگاه‌آزاد اسلامي تا به حال همواره دو جبهه مشخص داشته كه يك سوي آن شخص جناب آقاي دكتر جاسبي و سوي ديگر آن را افراد دلسوز در درون دانشگاه و منتقدين بيرون از دانشگاه تشكيل داده‌اند، تاكيد كرده‌است: البته انتقادات مطرح شده مي‌بايست مورد تامل هيئت امناي اين دانشگاه بزرگ نيز قرار گيرد.
اين بيانيه مي‌افزايد: جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه‌آزاد اسلامي معتقد است وجاهت قانوني و مشروعيت ملي اين دانشگاه تنها توسط اساتيد زحمتكش و دانشجويان آن تعيين مي‌شود، كه متاسفانه در شرايط بسيار سختي به لحاظ طرح نظرات خويش در دانشگاه قرار دارند و عملا از هيچگونه حمايت معنوي براي مشاركت در امور دانشگاه برخوردار نيستند. ما معتقديم، مسائل و انتقادات بايستي فرصت يابند، تا بطور شفاف، بيان و مسائل و نارسايي‌هاي موجود در اين دانشگاه بصورت منطقي حل و فصل شوند، اگر چه بصيرت حاصل از تجارب گذشته نشان از آن دارد كه فضاي منطقي براي نيل به يك راه حل سازنده كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همين رويكرد نيز موجب شده كه مسائل بصورت ريشه‌اي برطرف نشود و مناقشات دامنه‌داري را موجب شود و زماني ديگر و در مقطعي كه اوضاع ايجاب كند، باز خود را علني سازد.
در ادامه اين بيانيه آمده‌است: جامعه دانش‌آموختگان يادآور مي‌شود كه امروز بخش مهمي از دانش آموختگان اين دانشگاه عظيم، عرصه مديريتي كشور را در دست داشته و در فرآيند تكامل اقتدار ملي سهم عمده‌اي را بردوش گرفته‌اند البته بخش ديگري از دانش آموختگان اين دانشگاه نيز داراي مشكلات عمده‌اي در خصوص اشتغال و معيشت هستند كه توجه جدي و همگاني مسئولين كشور را براي سامان دهي اين مشكلات طلب مي‌كند.
جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه‌آزاد اسلامي بعنوان تشكل حامي حقوق سياسي و اجتماعي دانش‌آموختگان اين دانشگاه معتقد است،‌در صورت سه جانبه‌شدن اين مباحث و دخيل كردن نظرات اساتيد و دانشجويان فهيم و دلسوز، مشكلات به سرعت قابل حل خواهد بود. همچنين صرفا از اين طريق، خط قرمز اعتبار علمي اين دانشگاه حفظ خواهد شد چرا كه اين اعتبار و حيثيت علمي باهزينه‌هاي گزاف مادي و معنوي دانشجويان مستعد و اساتيد برجسته آن بوجود آمده است ضمن آنكه معتقديم هوايي تازه مي‌بايست به اين دانشگاه دميده شود و نقش رياست در احراز صلاحيت‌هاي علمي در همه سطوح بويژه در مورد شخصيت‌هاي اجتماعي و سياسي كاملا قانونمند شود.
در پايان اين بيانيه آمده‌است: علاوه بر آن تعامل همه جانبه مسئولان بيرون از دانشگاه با تشكل‌هاي دانشجويي و دانش آموخته آن در باب پژوهش‌هاي كاربردي، كارآفريني و اشتغال و ارتقاء وضع معيشتي اين قشر فرهيخته مي‌تواند به اعتلاي فضاي دانشگاه و بطور متقابل جامعه، منجر شود.
انتهاي پيام/ي
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن