تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820927129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كسينجر :آمريكا بايد با ايران به طور مستقيم مذاكره كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كسينجر :آمريكا بايد با ايران به طور مستقيم مذاكره كند
وزير امور خارجه اسبق آمريكا در مصاحبه با يك روزنامه انگليسي بر لزوم مذاكره كشورش با جمهوري اسلامي ايران به منظور كاهش اختلافهاي ميان واشنگتن و تهران تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، "هنري كسينجر" در مصاحبه با روزنامه فايننشال تايمز گفت: من پيشنهاد داده ‌ام كه آمريكا مذاكرات جامعي با ايران داشته باشد. واشنگتن و تهران بايد در تمامي زمينه ها مذاكرات مستقيم و رودرويي را داشته باشند.

وزير امور خارجه اسبق آمريكا در پاسخ به اين پرسش روزنامه "فايننشال ‌تايمز" درباره نظر وي درباره سياست آمريكا در قبال ايران گفت: هرگونه تلاش بمنظور توافق برسر اختلافات بين آمريكا و ايران بايد در مذاكره ‌اي دو جانبه آغاز شود كه هر دو طرف به دنبال درك متقابلي از برداشتهاي يكديگر باشند. در نهايت اين مذاكرات بايد چند جانبه شود و به يك توافق بين ‌المللي كه تمام همسايگان ايران را در بر مي‌ گيرد منتهي گردد. يك طرف بايد براي مذاكره آماده شود و من فكر مي ‌كنم ما بايد آماده مذاكره با ايران باشيم.

وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا آمريكا بايد با ايران مذاكره مستقيم داشته باشد گفت: بله، من فكر مي ‌كنم ما بايد اين كار را انجام دهيم. چالش كنوني يافتن فرمولي براي حل موضوع هسته‌ اي ايران است كه به نظارت و كنترل قابل قبولي براي جامعه جهاني منجر شود.

كسينجر در ادامه اين مصاحبه به عراق و وضعيت آمريكا در اين كشور نيز اشاره كرد و گفت: اين مهم نيست كه صرفا تغيير سياست كنوني را در نظر بگيريم، ما بايد اقدامات ممكني را كه در يك زمان خاص قابل انجام است در نظر بگيريم.

كسينجر كه مدعي است طرح افزايش شمار نيروهاي آمريكايي درعراق نتايج مثبتي داشته درباره خروج نظاميان آمريكايي ازعراق گفت: اگر ما از عراق خارج شويم، گروه‌ هاي افراطي در تمام كشورهاي عربي همسايه ترغيب خواهند شد و ما نخواهيم توانست نيروهاي خود را در افغانستان نگه داريم.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 498]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن