تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815497013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان ايلام‌: ايلام امسال بيش از نياز گندم توليد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رييس سازمان جهاد كشاورزي استان ايلام‌: ايلام امسال بيش از نياز گندم توليد مي‌كند
خبرگزاري فارس: رييس سازمان جهاد كشاورزي استان ايلام گفت: امسال با وجود خشكسالي بيش از نياز مصرف اين استان گندم برداشت مي‌شود.


خسرو شهبازي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ايلام افزود: در حال حاضر كار خريد گندم در شهرستان‌هاي ايلام، دهلران‌، دره شهر‌، شيروان چرداول‌، ايوان و غيره به صورت روزانه انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: براساس پيش بيني‌هاي به‌عمل آمده از سوي كارشناسان اين دستگاه اجرايي امسال حدود 150 هزار تن گندم از كشاورزان و بهره برداران ايلامي خريداري مي‌شود.
اين مسئول اضافه كرد: اين ميزان گندم از سطح 135 هزار هكتار از كشتزارهاي گندم اين استان برداشت مي‌شود.
شهبازي تصريح كرد: البته اين ميزان توليد گندم در استان ايلام در مقايسه با سال زراعي گذشته كاهش چشمگيري يافته است.
اين مسئول اضافه كرد: اين ميزان كاهش توليد به واسطه سرمازدگي و خشكسالي مربوط به سال زراعي جاري بوده است و در سال زراعي جاري به 100 درصد مزارع ديم و 30 درصد مزارع آبي استان ايلام خسارت وارد شده است.
اين مسئول اضافه كرد: امسال در مجموع 90 هزار هكتار از اراضي ديم و 45 هزار هكتار از اراضي آبي استان به كشت گندم اختصاص يافت.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان ايلام گفت‌: البته ميزان توليد گندم در سال زراعي جاري كفاف نيازهاي بازار مصرف اين استان بوده و حتي مازاد برنياز هم گندم توليد شده است.
وي اظهار داشت: از مجموع گندم توليد شده در استان حدود 90 هزار تن آن در داخل استان مصرف شده و بقيه مازاد بر نياز بوده كه به سيلوهاي استان‌هاي مجاور حمل مي‌شود.
انتهاي پيام/ب
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 460]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن