تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815188147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس پليس راهور خبرداد: متخلفان بالاي 300 هزار تومان جريمه مورد برخورد قضايي قرار مي گيرند//كاهش 50درصدي تخلفات رانندگي با صدور گواهينامه‌هاي هوشمند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس پليس راهور خبرداد: متخلفان بالاي 300 هزار تومان جريمه مورد برخورد قضايي قرار مي گيرند//كاهش 50درصدي تخلفات رانندگي با صدور گواهينامه‌هاي هوشمند


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با تاكيد براينكه با متخلفان رانندگي حادثه ساز به شدت برخورد مي شود از برخورد قضايي با متخلفان بالاي 300 هزارتومان بدهي جريمه خبر داد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار انتظامي گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"، سردار محمد رويانيان با اشاره به آغاز صدور گواهينامه هوشمند در سال جاري، گفت: بر اين اساس ديگر جريمه به نام خودرو ثبت نشده بلكه به نام فرد ثبت خواهد شد كه بدين ترتيب پيش‌بيني مي‌كنيم تخلفات حدود 50 درصد كاهش يابد و شمار قبوض جريمه از 40 ميليون به 20 ميليون در سال برسد.
وي در ادامه به طرح تعويض پلاك اشاره كرد و گفت: حدود 10 ميليون و 300 هزار خودرو و حدود 6 ميليون موتورسيكلت از سال 45 تا كنون در بانك اطلاعات راهور ناجا ثبت شده‌اند كه بر اساس آمارهاي موجود كمتر از 5 ميليون موتورسيكلت در كشور فعال و حدود 300 هزار خودرو فرسوده نيز از رده خارج شده است.
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اين كه حدود 8 ميليون خودرو در كشور پلاك ملي هستند، افزود: حدود 80 درصد كار تعويض پلاك به اتمام رسيده است.
وي گفت: از 2 ميليون خودرو پلاك قديمي و ليزري باقيمانده در كشور حدود 980 هزار دستگاه فرسوده است كه بخشي از اين تعداد از به طور طبيعي به دليل فرسودگي و بخشي نيز بر اثر تصادفات شديد از سيستم تردد خارج شده‌اند. همچنين بخشي از اين خودروها نيز سرقتي است كه آمار آنها موجود نيست.
رييس پليس راهور ناجا افزود: با اين احتساب حدود يك ميليون خودرو پلاك قديمي در كشور باقيمانده كه به دلايلي هنوز براي تعويض پلاك مراجعه نكرده‌اند.
وي در تشريح دلايل عدم مراجعه مالكان خودروهاي پلاك قديمي براي تعويض پلاك گفت: بخشي از اين خودروها تا كنون خودرو خود را بيمه نكرده‌اند كه در حال حاضر براي تعويض پلاك بايد جريمه عدم بيمه بپردازند.
رويانيان با اشاره به اين كه بخشي از خودروهايي كه تا كنون براي تعويض پلاك مراجعه نكرده‌اند، مشكل سقف بالاي جريمه دارند، افزود: در اين خصوص نيز پيگيري كرده‌ايم تا جريمه اين دسته از خودروها به پلاك جديد آنها انتقال يابد تا در زمان تعويض پلاك از آنها جرايم معوقه اخذ نشود. اما در عين حال هماهنگي‌هاي لازم با قوه قضاييه و شوراهاي حل اختلاف در حال انجام است كه خودروهاي بالاي 300 هزار تومان بدهي جريمه در كشور براي يكبار تعيين تكليف شوند.
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اين كه بخشي از عدم مراجعه براي تعويض پلاك نيز متعلق به خودروهايي است كه توان دريافت معاينه فني ندارند، تصريح كرد: بيشترين آمار مرگ و مير در كشور مربوط به خودروهاي مدل پايين است. از سوي ديگر اكثر زندانيان ديه نيز مربوط به خودروهاي مدل پايين است كه بيمه نيستند.
وي با بيان اين كه در اين زمينه پليس نبايد خيانت كند و با شدت قانون را اجرا مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: از ابتداي تيرماه خودروهاي پلاك غيرملي مدل 54 به بالا متوقف و مدارك آنها اخذ و 5 روز براي تعويض پلاك به آنها مهلت داده مي‌شود.
سردار رويانيان افزود: بدين ترتيب خودروهايي كه توانايي دريافت معاينه فني داشته باشند، پلاك مي‌شوند، آنهايي كه قابليت تردد ندارند، فرسوده شده و از رده خارج مي‌شوند و آنهايي كه مراجعه نمي‌كنند، يعني وجود خارجي نداشته و كارت سوختشان ابطال مي‌شود كه بدين ترتيب طرح ملي تعويض پلاك به پايان مي‌رسد.
وي در خصوص ادبيات پليس با بياناينكه پليس با جايگاه اصلي خود در كشور فاصله زيادي دارد و ما به دنبال پليس حرفه‌اي هستيم كه در اين صورت ادبيات پليس نيز درست مي‌شوداظهارداشت: تشكيل كارگاههاي مختلف براي تغيير ادبيات و رفتار پليس راهور در كشور در عين حال 78 درصد مردم نيز با پليس رفتار بدي دارند./187/120
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 327]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن