تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815783936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منتخب مردم ساري در مجلس هشتم: جدي گرفتن نظارت مجلس را به جايگاه واقعي‌اش باز مي‌گرداند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: منتخب مردم ساري در مجلس هشتم: جدي گرفتن نظارت مجلس را به جايگاه واقعي‌اش باز مي‌گرداند
خبرگزاري فارس: سيد رمضان شجاعي كياسري با اشاره به نظارت موثر بر عملكرد مسئولان اجرايي به عنوان حلقه مفقوده در مجالس گذشته، گفت: جدي گرفتن نظارت جايگاه واقعي مجلس را به آن باز مي‌گرداند.
سيد رمضان شجاعي كياسري منتخب مردم ساري در مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس درباره اولويت‌هاي كاري مجلس آينده، اظهار داشت: ساماندهي اقتصاد از طريق مهار تورم و گراني و تلاش براي بهبود وضع معيشتي مردم از ضرورت‌هاي جامعه امروز ماست كه بايد با جديت پيگيري شود.
وي افزود: اقتصاد ايران دچار بيماري است و اقشار آسيب پذير با رنج و سختي زندگي روزمره خود را مي‌گذرانند و بايد با اتخاذ تصميمات درست و كارشناسي شده در كنار برنامه ريزي دراز مدت براي بهسازي زير ساخت‌ها، كاري كنيم كه در كوتاه ترين مدت مشكلات اقتصادي رفع شوند.
منتخب مردم ساري در مجلس هشتم در عين حال تاكيد كرد كه ايران از فقدان قانون رنج نمي‌برد و براي رفع معضلات نيازمند وضع قوانين جديد نيستيم بلكه با انباشت قانون مواجه هستيم و اين مساله نظارت را دشوار كرده است و آنچه مي‌تواند ما را از وضع موجود رهايي دهد، توجه به عنصر نظارت بر عملكرد مسئولان در حسن اجراي قانون است.
شجاعي كياسري ادامه داد: وضع قوانين تكراري و متضاد در كشوري كه براي پاسخگويي به مطالبات و مراجعات مردم به اندازه كافي قانون وجود دارد، نه تنها مشكل گشا نيست بلكه مشكل زاست و بايد قوانين مغاير و منسوخ را از قاموس قوانين كشور حذف كرده و عنصر "نظارت" را جدي بگيريم.
وي تصريح كرد: مجالس گذشته از نظر نظارت كه اهميت آن كمتر از قانون گذاري نيست، بسيار كم فروغ و ضعيف عمل كردند و با آنكه تحقيق و تفحص از جدي ترين وظايف و اختيارات نمايندگان ملت است كه بايد براي ساماندهي امور جاري از آن همچون ديگر ابزار نظارتي مجلس استفاده كرد اما تحقيق و تفحص‌هايي كه تاكنون انجام شده‌اند، براي رفع تكليف بوده‌اند و افكار عمومي را قانع نكرده است.
اين منتخب مردم در مجلس هشتم با اشاره به تاكيد رئيس جمهور بر نظارت نمايندگان ملت بر عملكرد مسئولان اجرايي كه در دومين گردهمايي اصولگرايان مجلس هشتم صورت گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه دولت نهم پر كار است و اعضاي كابينه از سلامت نفس برخوردارند ولي بدنه كارشناسي دولت ضعيف است و مي‌توان از طريق "نظارت بر تصميم گيري و تصميم سازي و برنامه ريزي" دولت را در رفع مشكلات موجود ياري داد.
شجاعي كياسري افزود: عنصر نظارت كه بازخواست مسئولان اجرايي را نيز در بر مي گيرد، مجلس را در راس امور قرار مي‌دهد و مجالس اول و دوم از اين جنبه مقتدر عمل كردند اما به مرور مجلس در ايفاي نقش نظارتي خود تحليل رفت و ضعيف شد و اوج اين ضعف در مجلس هفتم به نمايش درآمد كه در برابر سوء مديريت‌ها سكوت كرد و قوه مقننه را تا سطح دبيرخانه قوه مجريه تنزل داد.
وي ادامه داد: قطعا تساهل و تسامح مجلس هفتم در نظارت بر عملكرد مجريان مورد پسند رئيس جمهور نبود اما نمايندگان بيشتر به قانونگذاري اهتمام داشتند و هيات رئيسه با حاكم كردن مصلحت انديشي در ايفاي وظايف نظارتي بر فضاي قوه مقننه، شجاعت و جسارت مجلسي‌ها را گرفت و موجب ناكارآمدي آنها شد.
منتخب مردم ساري در مجلس هشتم در پاسخ به اين سئوال كه نمايندگان ملت براي مهار تورم و گراني بايد چه كارهايي را انجام دهند، اظهار داشت: بروز تورم ناشي از فقدان سيستم مناسب براي برنامه ريزي كلان در حوزه اقتصاد، عدم نظارت يا تعدد دستگاه‌هاي نظارتي بدون كاركرد مفيد و چاپ تراول پول فاقد پشتوانه است.
شجاعي كياسري افزود: وجود پول‌هاي كثيف كه هنوز راهي براي جلوگيري از تزريق آنها به جامعه شناسايي نشده، از ديگر عوامل مهم بروز تورم است و بايد براي كنترل رشد نقدينگي و مهار تورم، اصلاح قوانين موجود و نظارت بر حسن اجراي قانون و عملكرد متوليان سياست گذاري در حوزه اقتصاد كه متعدد بوده و عدم همگرايي ميان آنها دردسر ساز شده، جدي بگيريم.
رئيس سابق صدا و سيماي مازندران در ادامه اين گفتگو از لزوم نوگرايي در مجلس هشتم سخن گفت و تغيير تركيب هيات رئيسه را از سر فصل‌هاي اين نوگرايي عنوان كرد و ادامه داد: دولت نهم قريب 2 سال ديگر فرصت خدمتگذاري دارد و رئيس دستگاه قضا نيز سال ديگر از سوي رهبر معظم انقلاب تعيين مي‌شود اما اكنون كه در آستانه شكل گيري مجلس هشتم قرار داريم، مي‌توانيم تحول آفرين باشيم.
وي با تاكيد بر اينكه تغييرات و تحولات درست براي جامعه اميد آفرين هستند، تصريح كرد: اكنون كه همه گروه‌هاي اصولگرا بر سر رياست علي لاريجاني بر مجلس آينده توافق دارند، مي‌توان با انتخاب او و هيات رئيسه جديد، مجلس را به مصداق بارز تحقق نوآوري و شكوفايي مبدل كرد.
انتهاي پيام/ي
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 453]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن