تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814735100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني رييس پليس راهنمايي و رانندگي:جريمه ها به اسم رانندگان صادر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني رييس پليس راهنمايي و رانندگي:جريمه ها به اسم رانندگان صادر مي شود


تهران- حيات

رييس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: از سال جاري با صدور گواهينامه هاي هوشمند جريمه ها به اسم رانندگان صادر مي شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي حيات، سردار محمد رويانيان در نشستي با خبرنگاران افزود: طبق آمار پليس از سال 1345 تاكنون وجود بيش از 10 ميليون و 300 هزار خودرو و 6 ميليون موتورسيكلت به ثبت رسيده است كه تاكنون 8 ميليون خودرو يعني 80 درصد خودروهاي موجود در طرح تعويض پلاك داراي پلاك ملي شدند.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود حدود بيش از 2 ميليون خودرو باقي مانده كه پلاك آنها ملي نشده و از اين تعداد حدود 980 هزار خودرو فرسوده بوده و خدمات شماره گذاري به آنان تعلق نمي گيرد.
رويانيان گفت: ابهام موجود در پيش روي پليس اين است كه نمي داند از وجود حدود يك ميليون خودروي فرسوده چه تعداد آنها هنوز كار مي كنند و چه تعداد سرقتي هستند.
وي افزود: با اتمام طرح تعويض پلاك تمامي اين ابهامات رفع شده و تنها 3 دسته شامل كساني كه خودرويشان بيمه نبوده، كساني كه نمي توانند به علت فرسوده بودن معاينه فني بگيرند و كساني كه خودروهايشان جريمه بالا دارد، نسبت به تعويض پلاك اقدام نكرده اند.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي اظهار كرد: براي كساني كه خودرويشان را تاكنون بيمه نكرده اند تمهيداتي در نظر گرفته شده تا در طي 4 ماه فرصت تعيين شده نسبت به بيمه كردن خودروي خود بدون پرداخت جريمه تعيين شده توسط بيمه اقدام كنند.
وي گفت: همچنين براي گروه دوم كه به علت داشتن جريمه هاي بالا نسبت به تعويض پلاك اقدام نمي كنند پيگيري هايي انجام شده تا جريمه هاي آنان به شماره جديد منتقل شده و براي تعويض پلاك مجبور به پرداخت جريمه هاي خود نباشند.
رويانيان افزود: طبق پيگيري هايي كه با قوه قضاييه انجام شده قرار شده تكليف كساني كه جريمه هاي بالاي 300 هزار تومان دارد مشخص شود.
وي اظهار كرد: دسته سوم كساني بودند كه نمي توانند به علت نقص خودرو به مراكز معاينه فني مراجعه كنند و سپس اقدام به تعويض پلاك كنند كه براي اين دسته نيز تمهيداتي از سوي پليس ديده شده است.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: بيشترين آمار تصادفات و مرگ و مير مربوط به ماشين هاي مدل پايين و رانندگان پر تخلفي است كه ميزان جريمه براي آنان اهميت ندارد. برهمين اساس پليس چگونه مي تواند با جديت قانون را اجرا نكرده و در حق مردم خيانت كند.
وي تصريح كرد: از ابتداي تير ماه پليس به صورت جدي با خودروهايي كه مدل 54 به بالا دارند و پلاك خود تعويض نشده به طور جدي برخورد مي كند و ديگر پليس نمي تواند تحمل كند كه اين افراد با بي توجهي خود جان سايرين و خود را به خطر اندازند.
رويانيان از صدور جريمه ها به نام رانندگان خبر داد و گفت: از سال جاري با صدور گواهينامه هاي هوشمند ديگر جريمه ها به اسم راننده زده مي شود زيرا اين رانندگان هستند كه متخلف هستند و خودروها از خود اختياري ندارند و همچنين در صورت اجراي اين طرح پيش بيني مي شود جرايم 50 درصد كاهش يابد.
وي در پايان با اشاره به عقب ماندگي در رفتار پليس افزود: تاكنون نتوانستيم رفتار پليس را تغيير داده و استاندارد سازي كنيم. تغيير رفتار پليس و اصلاح نحوه گويش وي از ضرورت هاي پليس است كه در اين زمينه دچار عقب افتادگي بوده و بايد خود را اصلاح كنيم.
پايان پيام
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن