تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814799104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اميد براي نزديكي دو بخش ترك و يوناني‌نشين قبرس افزايش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اميد براي نزديكي دو بخش ترك و يوناني‌نشين قبرس افزايش يافته است
سياسي
آنكارا- منابع ديپلماتيك در پي ديدار روز گذشته محمد علي طلعت و هريستو فياس روساي جمهور دوبخش ترك و يوناني‌نشين قبرس در اين جزيره، چشم انداز روشني را براي نزديكي دو بخش جزيره ترسيم كرده و معتقدند اين ديدار اميد براي نزديكي دو بخش ترك و يوناني‌نشين قبرس را افزايش داده است.

به گزارش ايرنا، رهبران دو بخش ترك و يوناني‌نشين قبرس كه روز جمعه در خط حايل بين دو بخش ديدار كردند، در مورد تشكيل يك دولت فدرال در جزيره با مشاركت دو بخش توافق نمودند.

پايگاه اينترنتي خبر ترك روز شبنه در گزارشي از ديدار رهبران دو بخش جزيره به نقل از منابع ديپلماتيك نوشت: رهبران دو بخش جزيره در ديدار روز گذشته خود در مورد تشكيل يك دولت فدرال متشكل از دو دولت مجزاي موسس متساوي الحقوق به توافق رسيدند و آن را مورد تاييد قرار دادند.

به نوشته اين پايگاه طرفين درنيمه دوم ماه ژوئن با يكديگر ديدار و در مورد فعاليت گروه‌هاي كاري و كميته‌هاي كارشناسي مشترك مجددا تبادل نظر خواهند كرد.

ديدار روز گذشته رهبران دو بخش قبرس دومين ديدار آنان در سه ماه گذشته است .

بعد از انتخاب هريستافيوس به رياست جمهوري بخش يوناني‌نشين در اواخر سال گذشته و اعلام آمادگي وي براي حل مساله قبرس طرفين در اول فروردين با يكديگر ديدار و در مورد تشكيل گروه‌هاي كاري و كميته‌هاي كارشناسي براي بررسي مسايل فيمابين به توافق رسيدند.

پس از تشكيل گروه‌هاي كاري و كميته‌هاي كارشناسي رهبران دو بخش قبرس در روز جمعه براي بررسي فعاليت‌هاي اين گروه‌ها و كميته‌ها و رفع موارد اختلاف به مدت سه ساعت با يكديگر ديدار كردند.

انتظار مي‌رود گفت و گوهاي طلعت و هريستوفياس با روندي مثبت مسير خود را طي كند و اگر اتفاق غير منتظره‌اي رخ ندهد، تا پايان سال جاري ميلادي زمينه تشكيل يك دولت فدرال در جزيره قبرس پس از سال‌ها جدايي فراهم شود.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 597]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن