تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810486316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با سخنراني رهبر معظم انقلاب؛نوزدهمين سالگرد مراسم ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با سخنراني رهبر معظم انقلاب؛نوزدهمين سالگرد مراسم ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي برگزار مي شود
دبير ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خميني (ره) گفت: مراسم نوزدهمين سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي همزمان با 14 خرداد و با سخنراني حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب در جوار مرقد امام راحل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر محمد علي انصاري دبير ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خميني (ره)، در نشست خبري ضمن تشريح برنامه هاي اين ستاد در سراسر كشور اظهار داشت: همزمان با 14 خرداد سالگرد ارتحال امام (ره) در 10 هزار مسجد ، تكيه ، پايگاه و مراكز وابسته به نظام مراسم بزرگداشت ارتحال امام خميني (ره) برگزار خواهد شد و همچون سال هاي گذشته در جوار مرقد مطهر امام (ره) و چند كيلومتري شعاع آن مراسمي مشابه با حضور ميليوني مردم، خبرنگاران داخلي و خارجي، شخصيت ها و مسئولان داخلي و خارجي خواهيم داشت.

وي افزود: سالگرد ارتحال امام (ره)، بايد فرصتي براي آسيب ‌شناسي و برون ‌رفت از مشكلاتي كه بر سر راه جامعه قرار دارد، باشد.

انصاري با بيان اينكه مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) يكي از بي ‌نظيرترين مراسم‌ ها در دنياست، تصريح كرد: اين مراسمي است كه طي آن پس از گذشت 19 سال از رحلت رهبر، پيشوا و امام يك جامعه، مردم با شور و شوق و علاقه‌ بي‌ نظير، در يك روز و در يك مكان از ارزش‌ هاي بلند آن رهبر فرزانه، تجليل مي ‌كنند.

انصاري ادامه داد: در تمام دنيا اينكه تمام علاقه ‌مندان به نظام و امام (ره) در كشور و بخشي در سراسر دنيا در چنين اجتماع با شكوهي گرد هم بيايند بي ‌مانند است و بي ‌شك دلايل زيادي اين انگيزه ‌ها را پديد آورده است.

وي با اشاره به نقش مهم رسانه ‌ها، مطبوعات و اصحاب فرهنگ و هنر در اين روز، اظهار كرد: از آغاز نهضت امام خميني (ره) تا امروز رسالتي فراتر از مسئوليت ‌هاي متداول و معمولي از سوي رسانه ‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر ايفا شده است و اگر ما امروز نام امام، انقلاب و جايگاه امام را در يك نقطه برجسته جهاني مي‌بينيم، نتيجه تلاش و مجاهدت‌ هاي هنرمندان و اصحاب رسانه در عرصه‌ مطبوعات و فرهنگ و هنر است.

انصاري با اشاره به اينكه همه ‌ساله اين پرسش اساسي مطرح است كه هدف از برگزاري اين مراسم چيست؟ گفت: اولين هدف در برگزاري اين مراسم، ايجاد وحدت و همدلي در پرتو نام، ياد و آرمان امام (ره) است. يكي از آرزوهاي امام اين بوده است كه در جامعه ما وحدت و همدلي ميان همه اقشار حاكم باشد و چيزي كه امام (ره) را نگران مي كرد و دغدغه‌ امام (ره) در همه عرصه‌ ها بود، ايجاد اختلاف در وحدت ملت و اقشار جامعه اسلامي بود.

دبير ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خميني (ره) افزود: هدف دوم، احياي فرهنگ عطرآگين امام (ره) است. نام، كلام و تصوير و بيان امام خميني (ره) خاطرات فراموش ‌ناشدني است كه با احياي آنها در حقيقت آنهاي كه امام را درك كرده‌ اند زنده مي ‌شوند و همچنين فضاي و انديشه‌هاي امام براي آنان كه مايلند اين شخصيت بي ‌نظير جهان معاصر را بشناسند، احيا مي ‌شود.

وي هدف سوم از برگزاري اين مراسم را بيعت با امام (ره) عنوان كرد و افزود: بيعت با امام (ره) يعني همراه شدن با امام و استمرار ولايت و حاكميت ارزش‌هايي كه امام (ره) آنها را به وجود آورد و در حقيقت تاكيد بر ولايت امام (ره) در مسير ولايت ولي فقيه.

انصاري تاكيد كرد: بزرگترين دستاورد برگزاري مراسم بزرگداشت ارتحال امام خميني (ره) اين است كه همه از همه‌ اقشار و گروه ‌ها مي‌آيند و بر ركن اصلي و اساسي كه امام آن را در جامعه اسلامي احيا كرد، يعني ولايت مهر تاييد مي ‌گذارند.

وي اظهار كرد: چهارمين دستاورد اين مراسم، آسيب‌ شناسي خطراتي است كه در كمين شخصيت امام و انقلاب است؛ چه تهديدهايي كه در صحنه بين‌ المللي وجود دارد و چه خطراتي كه از جانب متحجران و روشنفكرنمايان در كمين انديشه امام (ره) است.

انصاري ادامه داد: توجه به مفاهيم ارزشمند اهل بيت (ع) و اين كه امام خميني (ره) تنها رهبر ديني بود كه بعد از غيبت كبري امام زمان (عج) توانست مفاهيم اسلام ناب و ارزش‌ هاي تشيع راستين را به همان بلندايي كه داشتند بيان كند، از ديگر اهداف برگزاري اين مراسم است.

دبير ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خميني (ره) گفت: امام خميني تنها كسي بود كه اين ارزش‌هاي والا را به دور از خرافه و نگاههاي سطحي به بشريت شناساند و نتيجه آن اين شد كه در جهاني كه كسي باور نداشت دين مي‌تواند به اين شكل وجود داشته باشد، انديشمندان و سياست‌ گذاران به اين باور برسند كه دين نه تنها مي‌تواند يك رقيب جدي براي مكتب‌هاي مادي باشد، بلكه تنها و بهترين الگو براي نسل جديد، حاكميت ارزش‌ها بر مدار اسلام و مفاهيم بلندي است كه امام (ره) بيان فرمودند.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم علي (ع)، مكتب عاشورا، امام زمان (عج) و مكتب انتظار را بشناسيم، راهي نداريم جز اينكه امام (ره) و آرمان‌هاي بلند او را بشناسيم و ببينيم كه امام در دنياي جديد چه نوآوري‌ انجام داد و اسلام امام (ره) چه فرقي داشت و چگونه توانست انديشه‌ها و دل‌ها را در عرصه‌هاي مهم سياسي و فرهنگي دنيا متاثر كند.

انصاري با بيان اين‌كه رسانه‌ها، انديشمندان، نويسندگان و فرهنگيان بايد تلاش كنند به اين پرسش اساسي پاسخ دهند كه آيا واقعا از همه ظرفيت‌هاي نظام و انقلاب اسلامي كه امام (ره) برايمان به جا گذاشته است، استفاده كرده‌ايم؟ گفت: به نظر من ما تا به حال از همه اين ظرفيت‌ها و قابليت‌ها استفاده نكرده‌ايم و اگر امروز نواقصي در سطوح مختلف برنامه ‌ريزي، مديريت، سياست ‌گذاري و راهبردي و هماهنگ ‌سازي برنامه‌ها مي‌بينيم، به دليل اين است كه از اين ظرفيت‌ها و قابليت‌ها استفاده نكرده ‌ايم.

وي تاكيد كرد: اگر اين قابليت‌ها را بشناسيم، نواقص و اشكالات موجود را نيز به درستي بشناسيم و معرفي كنيم، آن‌ها را در درجه اول در درون خودمان جستجو خواهيم كرد و متوجه خواهيم شد كه از اين قابليت‌ها بهره كمي برده ‌ايم.

دبير ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خميني (ره) اظهار كرد: به تعبير رهبر معظم انقلاب، تدابير امام خميني (ره) هميشه چند گام جلوتر از دستاوردهاي ما بوده است؛ يعني اين امام بوده است كه ما را جلوتر از دستاوردهايمان به دنيا معرفي كرده و ما از چشمه ظرفيت‌ها و قابليت‌هايي كه امام (ره) ايجاد كرده‌اند سيراب مي‌شويم.

وي ادامه داد: اگر به اين پرسش اساسي پاسخ دهيم خواهيم ديد كه هيچ‌ يك از ما نمي‌تواند مدعي نظام و انقلاب باشد؛ چرا كه آنها كه بيشترين مجاهدت را براي انقلاب و امام كردند، كمترين ادعا را دارند و حتي مي ‌گويند ما بدهكاريم.

انصاري تاكيد كرد: سالگرد ارتحال امام (ره) بايد به مردم نشان دهد آرمان امام (ره) آرمان وحدت است، نه تفرقه. آرمان امام (ره) پركردن فضاي كشور و دنيا از عطر ارزش‌هاي مدبرانه، انديشمندانه و هنرمندانه اسلام در عرصه هدايت انسانها است.

وي ادامه داد: سالگرد بزرگداشت امام خميني (ره) بايد بستري براي آسيب‌شناسي و برون ‌رفت از مشكلاتي كه بر سر راه جامعه قرار دارد، باشد. اگر مردم تنگناي معيشتي و سوالات فرهنگي نسبت به نظام مديريت خود دارند بايد آسيب‌شناسي و بررسي شود و آنها را نسبت به آينده اميدوار كنيم .

انصاري همچنين گفت : ما در سالروز ارتحال امام (ره) در حقيقت شاهد بهترين تمركز مديريتي در كشور هستيم. همين كه يك نيروي مديريتي اردوهايي را از سراسر كشور به تهران مي‌آورد و تعداد زيادي در يك ساعت در يك مراسم شركت مي ‌كنند و امنيت و رفاه و اياب و ذهاب آنها را فراهم مي ‌سازند، بيانگر همين تمركز مديريت است.

وي در ادامه ، برنامه‌هاي تدارك ديده شده از سوي اين ستاد را به مناسبت نوزدهمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) اعلام كرد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 408]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن