تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816544009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل امور عشاير استان كرمانشاه: 10 هزار تن انواع خوراك دام در بين عشاير استان كرمانشاه توزيع شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير كل امور عشاير استان كرمانشاه: 10 هزار تن انواع خوراك دام در بين عشاير استان كرمانشاه توزيع شد
خبرگزاري فارس: مدير كل امور عشايري استان كرمانشاه گفت: 10 هزار تن جو و ساير نهاده‌هاي دامي به ارزش 30 ميليارد ريال در بين عشاير استان توزيع شد.


حسين محمدي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه با اشاره به بحران خشكسالي افزود: در جامعه عشايري به دليل اين كه اقتصاد خانواده متكي بر دام بوده و دام نيز وابسته به مرتع است، در مواقع خشكسالي به شدت آسيب پذيرند زيرا تمام سرمايه يك خانوار عشاير دام آنهاست.
وي ادامه داد: در مواقع خشكسالي شايد يك كشاورز تنها محصول يك سالش را از دست دهد، اما خانوار عشاير اگر دام هايشان را به ناچار بفروشند يا دام‌ها تلف شوند براي هميشه منبع درآمد و شغل خود را از دست مي‌دهند و به همين دليل توجه به نيازهاي جامعه عشايري در مواقع خشكسالي از اولويت ويژه‌اي برخوردار است.
محمدي تصريح كرد: به دليل خشكسالي اكثر چشمه‌ها و منابع تأمين آب عشاير خشك شده و حداقل 30 درصد از جامعه عشاير استان به شدت در معرض تهديد و عدم تأمين آب قرار گرفته‌اند كه توان تأمين آب را هم ندارند.
وي خاطر نشان كرد: عشاير استان پس از تحمل هزينه‌هاي زياد نگهداري دام در مناطق گرمسيري، همزمان با كوچ به مناطق ييلاقي به دليل نداشتن شرايط نگهداري و عدم وجود نقدينگي و سرمايه در گردش به ناچار بخشي از دام‌هاي مولد و بره‌هاي كم وزن خود را زودتر از موعد روانه بازار فروش نموده‌اند.
مدير كل امور عشاير استان كرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده امور عشاير استان براي مقابله با بحران خشكسالي افزود: به منظور كاهش صدمات ناشي از اين پديده طبيعي اقدامات موثري همچون توزيع 10 هزار تن جو و ساير نهاده‌هاي دامي غير دولتي به ارزشي معادل 30 ميليار ريال ميان عشاير استان توزيع شده كه 12 ميليارد ريال آن به صورت اعتباري و بقيه به صورت نقد بوده، پيگيري اخذ سهميه جو و كنسانتره يارانه دار به ميزان 2 هزار و 270 تن و توزيع آن بين عشاير، پيگيري تأمين اعتبار مورد نياز آبرساني سيار به ميزان 3/1 ميليارد ريال از محل ستاد حوادث غير مترقبه و افزايش تعداد سرويس‌هاي آبرساني به 18 دستگاه كاميون و 2 دستگاه تراكتور تانكردار كه مجموعاً در روز حجمي معادل 500 هزار ليتر آب را با طي مسافتي حدود يك هزار و 700 كيلومتر، تشكيل ستاد خشكسالي در مديريت امور عشاير استان به منظور بررسي اثرات خشكسالي و راهكار‌هاي مقابله با آن انجام شده است.
جامعه عشايري استان كرمانشاه با 10 هزار و 898 خانوار و جمعيتي معادل 73 هزار و 897 نفر در قالب 14 ايل و يك طايفه مستقل با در اختيار داشتن يك ميليون و 192 هزار واحد دامي حدود 28 درصد از كل دام استان و 18/5 درصد از كل دام عشاير كشور را در اختيار داشته و سالانه با توليد 6 هزار و 400 تن گوشت قرمز، 12 هزار و 400 تن شير، يك هزار و 200 تن الياف دامي نقش مهمي در توليدات دامي و اقتصاد استان ايفا مي‌كنند.
انتهاي پيام/ب
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن