تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821048262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پالايشگاه گاز مسجدسليمان آغاز به كار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پالايشگاه گاز مسجدسليمان آغاز به كار كرد


انرژي- همشهري آنلاين:
غلامحسين نوذري وزير نفت، روز شنبه ۴ خرداد ۸۷ با حضور در اتاق كنترل و صدور فرمان استارت، پالايشگاه گاز مسجدسليمان را به طور رسمي افتتاح كرد.

بر اساسي گزارشي كه روي خروجي خبرگزاري شانا آمد، نوذري در صدر هياتي به منظور بزرگداشت صدمين سال توليد نفت به مسجد سليمان آمده است.

خوراك اين پالايشگاه كه از گاز ترش همراه ميدان نفتي نفت سفيد تامين مي‌شود از طريق يك خط لوله ۱۲ اينچ به طول ۲۵ كيلومتر به پالايشگاه منتقل مي‌شود.

همچنين مايعات گازي توليد شده نيز از طريق يك خط لوله ۴ اينچ به طول ۱۲ كيلومتر به واحد بهره برداري نفت خام منتقل مي‌شود.

به گفته نورالدين رزاقي - رئيس پالايشگاه گاز مسجدسليمان - اين پالايشگاه قادر است روزانه يك ميليون متر مكعب گاز و يك هزار بشكه ميعانات گازي توليد كند.

رزاقي در توصيف اين پالايشگاه گفت: پالايشگاه گاز مسجدسليمان كه در نوع خود از مدرنترين پالايشگاه‌ها در جهان است با سرمايه گذاري ۲۳۰ ميليارد ريال در مدت ۴۰ ماه احداث شده است.

وي توضيح داد: جايگزين كردن گاز طبيعي با گاز ترش و غير استاندارد و غير ايمن مصرفي شهر، جلوگيري از آلودگي محيط زيست و كمك به بهداشت و سلامت مردم، تامين گاز مصرفي صنايع پيرامون شهر از اهداف اصلي اجراي اين پروژه است.

وي اظهار داشت: اشتغالزايي يكي از اهداف مهم اين پروژه به منظور محروميت زدايي از منطقه بوده كه در اين ارتباط زمينه اشتغال ۴۴ نفر به صورت رسمي و ۱۱۰ نفر در قالب پيمانكاري تحقق يافته است.

رئيس پالايشگاه گاز مسجدسليمان گفت: همچنين همزمان با گراميداشت يكصد سالگي صنعت نفت ايران، كارهاي اجرايي احداث مامور سرا، ساختمان خوابگاه با امكانات، آمفي تئاتر و سالن چند منظوره اين پالايشگاه نيز آغاز خواهد شد.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي اين پالايشگاه و برخورداري از تمامي امكانات و تجهيزات يك پالايشگاه بزرگ به رغم كوچك بودن آن خاطر نشان كرد: اين واحد پالايشگاهي مي‌تواند به عنوان يك مركز آموزش و پژوهش پيشرفته براي شركت گاز قلمداد شود.

رزاقي افزود: در بعد عملياتي نيز تعريف، طراحي و اجراي واحد تثبيت مايعات گازي (واحد تبريد) نقش مهمي در استفاده بهينه و صدور مايعات گازي توليدي اين پالايشگاه كه به مراتب ارزش بالاتر از نفت خام دارد را ايفا خواهد كرد زيرا هم اكنون مايعات گازي حاصله توسط يك خط لوله ۴ اينچ به واحد بهره برداري شماره ۹ نفت مسجدسليمان انتقال مي‌يابد.
پالايشگاه گاز مسجد سليمان روز شنبه با حضور وزير نفت به بهره برداري رسيد.

اين پالايشگاه روزانه يك ميليون متر مكعب گاز و ۷۵۰ هزار بشكه ميعانات گازي توليد مي‌كند.

پالايشگاه گاز مسجد سليمان با ۲۵۰ ميليارد ريال هزينه در مدت ۳ سال ساخته شده است.

صرف نظر از ارزش گاز توليدي ارزش ميعانات گازي اين پالايشگاه سالانه بالغ بر ۲۲۰ ميليارد ريال برآورد شده است.

پالايشگاه گاز مسجد سليمان نخستين پالايشگاه گاز كشور است كه تمام مراحل طراحي و ساخت آن به دست متخصصان داخلي صورت گرفته است.

تقويت شبكه گاز كشور، بهينه سازي مصرف گاز و مايعات گازي همراه نفت خام در منطقه، بهره‌مندي مردم مسجد سليمان از مزاياي گاز طبيعي و شيرين، جايگزيني گاز طبيعي به جاي ديگر فرآورده هاي نفتي و ايجاد اشتغال از اهداف ساخت پالايشگاه گاز مسجد سليمان است.

تاريخ درج: 4 خرداد 1387 ساعت 10:18 تاريخ تاييد: 4 خرداد 1387 ساعت 11:58 تاريخ به روز رساني: 4 خرداد 1387 ساعت 11:53
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن