تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821221781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام سابق دبير شوراي عالي امنيت ملي در گفت و گو با ايرنا: بسته پيشنهادي ايران مي‌تواند مبناي خوبي براي مذاكره باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قائم مقام سابق دبير شوراي عالي امنيت ملي در گفت و گو با ايرنا: بسته پيشنهادي ايران مي‌تواند مبناي خوبي براي مذاكره باشد
سياسي. انرژي هسته اي
عبدالرضا رحماني فضلي قائم مقام سابق دبير شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند مبناي خوبي براي مذاكره و تبادل نظر با كشورهاي جهان و قدرت‌هاي موثر در عرصه بين‌المللي باشد .

رحماني فضلي روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار سياسي ايرنا افزود: با توجه به اينكه بسته پيشنهادي ايران شامل موارد متعدد از جمله مسايل امنيتي، انرژي، مبارزه با مواد مخدر و تروريسم ، دمكراسي، انرژي هسته‌اي ، حفظ محيط زيست و مسايل اقتصادي و تكنولوژيكي است، لذا جنبه عمومي براي تمامي جهان دارد .

اين استاد دانشگاه گفت: ابتكار جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند مسير جديدي را ايجاد كند تا ضمن حفظ منافع همه كشورها، آنها به دنبال ايجاد شرايط مناسبي براي رفع تبعيض‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي ، برابري فرصت‌ها براي همه كشورها، تحقق عدالت و رفع نابرابرهاي در عرصه بين‌المللي باشند.

رحماني فضلي تاكيد كرد: اين پيشنهاد بايد با اعتقاد و باور به برقراري روابط عادلانه و احقاق حقوق ملت‌ها باشد.

قائم مقام سابق دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: بسته پيشنهادي ايران مي‌تواند معيار و شاخصي براي همه كشورهايي باشد كه ادعاي برقراري عدالت، دمكراسي ، حقوق بشر و ارتقا سطح روابط بين‌المللي براي ايجاد فضاي همزيستي مسالمت و صلح پايدار را دارند.

وي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران با ارايه اين پيشنهاد ، شروع‌كننده اين مسير جديد در عرصه روابط بين‌الملل است .

** تعليق به هيچ وجه قابل پذيرش نيست
رحماني فضلي در پاسخ به سوالي در خصوص پيش شرط تعليق براي آغاز مذاكره نيز گفت: ايران بارها اعلام كرده است كه پيش شرطهايي نظير تعليق و يا مسايلي كه به نوعي حق حاكميت او را خدشه دار كرده و باعث از دست رفتن حقوق مسلمش مي‌شود ، به هيچ وجه قابل پذيرش نيست .

**البرادعي حيثيت خود و آژانس را خدشه دار نكند
قائم مقام سابق دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در خصوص انتظار ايران از البرادعي در آستانه انتشار گزارش جديد وي، گفت:
انتظار جمهوري اسلامي ايران اين است كه البرادعي بر اساس واقعيات و همكاري هاي ايران با آژانس و به دور از فشارهاي سياسي و اعمال نظرهاي خارج از حيطه فني و قانوني كه از سوي برخي كشورها اعمال مي‌شود، گزارش جديد خود را ارايه كند.

وي افزود: پس از اجراي مداليتي و پاسخگويي ايران به تمامي ابهامات و سوالات باقيمانده ، تمامي اقدامات، اظهار نظرها و موضعگيري‌هاي آژانس درباره موضوع هسته‌اي ايران، حيثيت و جايگاه قانوني آژانس و مدير كل را در معرض قضاوت و داوري افكار عمومي جهان قرار مي‌دهد.

وي تصريح كرد: بنابراين البرادعي بايد با درك صحيح از شرايط، موجب قضاوت مثبت افكار عمومي نسبت به خود و آژانس شود و حيثيت خود آژانس را در معرض تخريب قرار ندهد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن