تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821069329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه مشترك سران روسيه و چين/مخالفت با رقابت تسليحاتي در فضا/ لزوم حل ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بيانيه مشترك سران روسيه و چين/مخالفت با رقابت تسليحاتي در فضا/ لزوم حل ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران
رئيسان جمهوري چين و روسيه پس از ديدار در پكن در بيانيه اي مشتركي نقطه نظرات خود درباره مسائلي همچون برنامه هسته اي ايران، خاورميانه و كوزوو را اعلام و بر ضرورت حل ديپلماتيك اين مسائل تاكيد كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اينترفكس، دربيانيه مشتركي كه به امضاي "ديميتري مدودوف" و "هو جين تائو" رسيده مسكو و پكن تاكيد كرده اند كه مسائل مربوط به پرونده هسته اي ايران، بازسازي عراق، اوضاع در خاورميانه و كوزوو بايد از راه ديپلماتيك و مذاكراتي برابر با درنظر داشتن امنيت جهاني حل شوند.

در اين بيانيه آمده است : روسيه و چين تمام طرفها را فرا مي خوانند كه امنيت منطقه اي و جهاني را ملاك عمل قرار داده و براي حل مشكلات، تلاشهاي سياسي به كار بگيرند، از توسل به گزينه هاي نظامي دوري نموده و برخوردي محتاطانه نسبت به مسئله كاربرد تحريمهاي داشته و منافع تمام كشورهاي ذي نفع را درنظر داشته باشند. همچنين روسيه و چين معتقدند كه اصلاحات در سازمان ملل متحد بايد معقولانه و سازشكارانه باشند.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است : طرفين (چين و روسيه) موافق انجام اصلاحات ضروري و معقولانه در سازمان ملل متحد با هدف بالا بردن اعتبار و كارايي اين سازمان و افزايش توان بالقوه نشان دادن واكنش مناسب به چالشها و تهديدهاي جديد هستند. مسكو و پكن معتقدند كه اصلاحات در سازمان ملل متحد بايد مداوم و تدريجي باشند. روسيه و چين با اشاره به نقش مركزي سازمان ملل متحد در امور بين المللي، اعلام مي كنند كه نقش سازمان در امر برقراري صلح، قابل جايگزيني با مسئله ديگري نيست.

در بخش پاياني اين بيانيه آمده است : روسيه و چين اين مطلب را مهم مي دانند كه هر چه سريعتر سندي بين المللي تنظيم شود كه استقرار سلاح را در فضا ممنوع كند. در اين رابطه گفته مي شود: "طرفين خواستار استفاده صلح آميز از فضا، مخالف استقرار سلاح در فضا و رقابت تسليحات فضايي بوده و بر اهميت آماده سازي سند بين المللي حقوقي در اين رابطه در چارچوب كنفرانس خلع سلاح ژنو تاكيد مي كنند".

لازم به ذكر است، روسيه و چين در كنفرانس سازمان ملل متحد كه ماه فوريه در ژنو برگزار شده بود، پيش نويس قرارداد بين المللي جديد درباره جلوگيري از رقابت تسليحاتي در فضا را ارائه نمودند. اين سند براي اولين بار به مسئله استقرار هرگونه سلاح در فضا و نه تنها انواع هسته اي سلاحها اشاره مي كرد.

پيشنهاد روسيه و چين مورد تاييد اكثريت كشورهاي حاضر در اين كنفرانس به استثناي آمريكا قرار گرفت كه در سالهاي اخير نسل جديد سيستمهاي ضد موشكي ايجاد كرده و عملاً برنامه "دفاع استراتژيك" را از سرمي گيرد.

سفر به چين، اولين سفرخارجي ديميتري مدودوف در مقام رئيس جمهور روسيه محسوب مي شود كه از سوم خرداد آغاز شده است.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن