تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 25 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811127513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لطفا اول گزارش عملكرد بدهيد!


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: لطفا اول گزارش عملكرد بدهيد!
اگر بخواهيم هم طور پروژه‌هاي نيمه باز را مرور كنيم و ورق بزنيم كار به چند صفحه مجال نخواهد داد. مخلص كلام آن كه اي كاش مديران و مسوولان ارشد پيش از آن كه در ابتداي هر سال به سان يك رسم قديمي خبر از «مي‌شودها» بدهند ابتدا خبر و گزارش مفصلي از «شدها» بدهند تا حجم طرح‌هايي كه گاه تصور مي‌شود صرفا يك خط فكر بيشتر در ذهن برخي از مديران نيست،‌ بيشتر نشود. به اين ترتيب مديران كارنامه به مراتب بهتر و قابل دفاعي از خود به جاي خواهند گذارد.

لطفا اول گزارش عملكرد بدهيد!
علي شميراني
سال 87 در حالي آغاز شد كه حوزه مخابرات كشور با انبوهي از وعده‌هاي كهنه و بر زمين مانده از سال قبل مواجه بود. از جمله آن كه قرار بود سهام مخابرات تا پايان سال به بورس عرضه شود. اتفاقي كه رخ نداد تا امسال تاريخ ها و وعده‌هاي جديد همچنان از سوي مسوولان صادر شود. پرونده VOIP يا همان مكالمات اينترنتي خودمان نيز هچون سال‌هاي گذشته باز ماند تا قاچاقچيان صوت فربه‌تر از گذشته يك سال امن ديگر را از بي‌قانوني در اين عرصه پشت سر بگذارند.

پرونده‌اي كه همچون گذشته تا در آستانه سرانجام قرار مي‌گيرد با انبوه فشارهاي مافيا گونه و تصنعي مواجه مي‌شود. لذا بايد منتظر ماند و ديد آيا قانونمندي موضوع مكالمات اينترنتي به سال جاري وصال مي‌دهد يا همچون گذشته حرف مخالفان قانونمندي به كرسي مي‌نشيند.

موضوع ارايه خدمات MMS و اينترنت همراه اول با قريب به 25 ميليون كاربر كه چشم انتظار دريافت اين خدمات جديد در ايام نوروز بودند نيز به شكل خودكار و در حالي كه عدم ارايه اين سرويس در مقطع مذكور به خوبي قابل پيش‌بيني بود به سال جاري موكول شد.

عدم تحويل اين سرويس به مشتركان همراه اول با نخستين اظهار نظر يك مقام مسئول در شركت مخابرات ايران مواجه شد و رييس هيات‌مديره اين شركت اعلام كرد كه تاخيرها در ارائه سرويس‌هاي ارزش افزوده اپراتور اول تلفن همراه، از جانب مخابرات نيست، بلكه عدم حمل تجهيزات خريداري شده از سوي شركت خارجي، دليل اصلي اين تاخير است.

معني عدم حمل! تجهيزات خريداري شده به مفهوم خيلي دور از دسترس بودن اين سرويس است در حالي كه مديرعامل شركت ارتباطات سيار قبل از سال جاري خبر از ارايه اين خدمات تا پايان اسفند گذشته داده بود.

اينترنت ملي كه يكي ديگر از پروژه‌هاي شاخص وزارت ارتباطات محسوب مي‌شود بي آن كه جزييات و مستندات لازم آن منتشر شود بي آن كه اصولا معياري براي اندازه‌گيري ميزان پيشرفت و اصولا اجراي آن مطرح باشد، به اين سوي سال آمد تا باز هم هراز چندگاهي يك خبر منتشر شود تا وجود چنين پروژه‌اي به فراموشي سپرده نشود.

و خبر آخر اين كه وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات آب پاكي را روي دست رسانه‌هاي سمج ريخت و گفت تا نيمه دوم سال ديگر خبري از ارايه اين سرويس نخواهد بود. موضوع قانونمندي ارايه خدمات MMS از سوي تنها اپراتور ارايه كننده اين سرويس نيز همچنان بلاتكليف ماند و دست آخر تا پايان سال گذشته مجوز استفاده مجدد از سوي نهاد مربوطه صادر نشد.

تكفا نيز كه مطرح ترين پروژه كلان فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور محسوب مي‌شد، با برگزاري يك همايش باز هم بي آنكه واقعيت‌هاي پس پرده آن روشن شود، در حد انتشار چند خبر سال نو را تحويل كرد تا پس از يك سال بلاتكليفي قدم در سالي بگذارد كه اتفاقا باز هم هيچ افق روشني برايش پيش‌بيني نشده است.

نظام جامع فناوري اطلاعات هم اگر وضع بدتري از دوقلوي خود يعني تكفا نداشت، وضع بهتري هم نمي‌شد برايش متصور بود. در مورد اين طرح نيز مي‌توان پيش‌بيني كرد كه آنقدر تدوينش به طول خواهد انجاميد كه در زمان اجرا، فناوري‌هاي لحاظ شده در آن قابليت اجرايي شدن را از دست داده و بي آن كه كسي از كسي بپرسد هزينه اين تعلل و تاخير متوجه كجا و كيست، ورق نخورده راهي بايگاني ساير و مقررات بي استفاده كشور مي‌شود.

شوراهاي موازي بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات هم امسال را هم از موضوع ادغام جستند تا در سال جاري با بررسي راه‌ها و روش‌هاي قانوني و رابطه‌اي مختلف، گردن زير تيغ ادغام نگذارند. مساله‌اي كه هزينه‌هاي جبران ناپذير و غيرقابل بازگشتي را روي دست مملكت خواهد گذاشت.

به هر تقدير اگر بخواهيم هم طور پروژه‌هاي نيمه باز را مرور كنيم و ورق بزنيم كار به چند صفحه مجال نخواهد داد. مخلص كلام آن كه اي كاش مديران و مسوولان ارشد پيش از آن كه در ابتداي هر سال به سان يك رسم قديمي خبر از «مي‌شودها» بدهند ابتدا خبر و گزارش مفصلي از «شدها» بدهند تا حجم طرح‌هايي كه گاه تصور مي‌شود صرفا يك خط فكر بيشتر در ذهن برخي از مديران نيست،‌ بيشتر نشود. به اين ترتيب مديران كارنامه به مراتب بهتر و قابل دفاعي از خود به جاي خواهند گذارد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن