تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820535018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پليس زيمبابوه ‪ ۱۲‬تن از نظاميان مخالف دولت را دستگير كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پليس زيمبابوه ‪ ۱۲‬تن از نظاميان مخالف دولت را دستگير كرد
سياسي
تهران_ پليس زيمبابوه ‪ ۱۲‬تن از نظاميان مخالف دولت را به اتهام شركت در درگيري‌هاي انتخاباتي دستگير كرد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه اطلاع رساني روماندي روز شنبه به نقل از مطبوعات زيمبابوه نوشت: پليس اين كشور ‪ ۱۲‬نظامي حزب مخالف دولت موسوم به جنبش تغيير دموكراتيك را به اتهام ايجاد خشونت و درگيري در شهر موتار در شرق اين كشور و در نزديكي مرز موزامبيك، بازداشت كرد.

در اين گزارش به نقل از كميسر اليور مانديپاكا سخنگوي پليس زيمبابوه آمده است: اين اقدام پليس در پي افشاي جرم نظاميان مخالف دولت در ايجاد رعب و وحشت در ميان ساكنان غيرنظامي مناطق مرزي صورت گرفته است.

رابرت موگابه رييس جمهوري زيمبابوه نيز مخالفان را به ايجاد خشونت و ناآرامي در كشور پس از انتخابات رياست جمهوري ‪ ۲۹‬مارس (‪ ۱۰‬فروردين) متهم كرد.

اين در حالي است كه نماينده سازمان ملل در زيمبابوه اعلام كرد كه در جريان درگيري‌هاي انتخاباتي اين كشور، نظاميان هوادار حزب حاكم موسوم به زانو- پي اف خشونت بيشتري را عليه هواداران جنبش تغيير دموكراتيك اعمال كرده اند.

اين گزارش مي‌افزايد: سازمان دفاع از حقوق بشر و بسياري از سازمان‌هاي منطقه‌اي اقدام دولت زيمبابوه را در دستگيري مخالفان كه ايجاد رعب و وحشت در ميان آنان را قبل از دور دوم انتخابات رياست جمهوري اين كشور سبب مي شود، محكوم كردند.

برپايه اين گزارش، پليس پيش از اين نيز ‪ ۲‬تن از نمايندگان جنبش تغيير دموكراتيك را به دليل تحريك مردم براي اقدامات خشونت بار دستگير كرده بود مورگان چانگيراي نماينده حزب جنبش تغيير دموكراتيك در دور نخست انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه كه در روز ‪ ۲۹‬مارس (‪ ۱۰‬فروردين ماه) گذشته برگزار شد، توانست چهل و هفت و ‪ ۹‬دهم آرا را به خود اختصاص دهد و اين در حالي است كه رابرت موگابه چهل و سه و ‪ ۲‬دهم آرا را به دست آورد.

نزديكي آرا و عدم كسب بيش از نيمي از آرا توسط يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، برگزاري دور دوم انتخابات را در اين كشور سبب شده است.

دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه ‪ ۲۷‬ژوئن (‪ ۷‬تير ماه) برگزار خواهد شد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن