تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820536623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بين‌المللي چابهار ، ترانزيت و توسعه شرق آغاز به كار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش بين‌المللي چابهار ، ترانزيت و توسعه شرق آغاز به كار كرد
همايش بين‌المللي چابهار،ترانزيت و توسعه شرق امروز با حضو وزير راه و ترابري ، سر پرست وزارت كشور، دبير شوراي عالي مناطق و ويژه اقتصادي ونمايندگان ترانزيت كشورهاي قرقيزستان،سوريه،عمان،قزاقستان،افغانستان، تاجيكستان ،ازبكستان ، قطر، تاجيكستان و آذربايجان در تهران گشايش يافت .

به گزارش خبرنگار ايرنا، مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در اين همايش گفت : بندر چابهار با پيشينه‌اي بيش از دو هزار سال ، همواره نقش مهمي در تعاملات تجاري و اقتصادي بين‌المللي ايفا كرده است .

محمدطاهر باقري زاده تاكيد كرد: موقعيت استراتژيك اين بندر كه در كنار آبهاي آزاد جهان قرار دارد، اهميت اين منطقه را مضاعف كرده و بستري براي شكوفايي و توسعه ملي ومنطقه‌اي از طريق توانمندسازي و تقويت چابهار فراهم كرده است .

وي سپس تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران بندر چابهار را نقطه مطلوب و آغازين محور ترانزيت شرق از آب‌هاي آزاد مي‌داند و تسهيلات لازم را براي ورود و حضور سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي خارجي و داخلي فراهم كرده است وي با بيان آنكه بندر چابهار ،منطقه‌اي است براي حمل مطمئن و اقتصادي كالا، گفت : اين بندر راهبردي از بنادر عمده جهان در كوتاه‌ترين زمان به كشورهاي محصور در خشكي از جمله كشورهاي شرقي و شمال شرقي ايران است .

باقري زاده اضافه كرد: به تعبيري محور شرق در جمهوري اسلامي ايران از آب‌هاي آزاد اقيانوس هند و درياي عمان و قبل از ورود به خليج فارس موقعيتي فراهم مي‌كند تا صاحبان كالا با آرامش و سرعت ، در كمترين زمان ممكن و حداقل هزينه ، جابه جايي محموله‌هاي تجاري خود را انجام دهند.

وي درخصوص چگونگي برگزاري اين همايش نيز گفت : از مدتي قبل بر آن شديم تا با محوريت منطقه آزاد چابهار، نهادها و سازمان‌هاي داخلي و بين المللي ذيربط، در حوزه حمل و نقل و ترانزيت بويژه در محدوده كشورهاي عضو اكو را گردهم آورده تا در راستاي هم افزايي توان ، منابع و مزيت‌هاي موجود ، مطمئن تر و با صلابت بيش از پيش در مسير تحقق اهداف ملي - منطقه اي و طرح توسعه محور شرق گام برداريم .

مديرعامل منطقه آزاد چابهار در خاتمه گفت : بديهي است اين رويكرد با تقويت همگرايي منطقه‌اي ، تكميل پيوند با اقتصاد جهاني و تجارت را تسهيل مي كند و توسعه فعاليت‌هاي بازرگاني آزاد را ميسر مي‌سازد .
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 407]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن