تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815034844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور رئيس جمهور: ظرفيت بندر چابهار به 6 ميليون تن افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مشاور رئيس جمهور: ظرفيت بندر چابهار به 6 ميليون تن افزايش مي يابد


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز :مشاور رئيس جمهور در امور مناطق آزاد ويژه اقتصادي با بيان اينكه توسعه محور شرق از برنامه هاي دولت نهم است، گفت: با اجراي طرح هاي توسعه اي ظرفيت بندر چابهار به 6 ميليون تن افزايش خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران « ايسكانيوز » ، محمود صلاحي در همايش بين المللي «چابهار، ترانزيت و توسعه محور شرق» در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما گفت : كشورمان به دليل موقعيت ژئوپلتيك و ژئو استراتژيك و نيز واقع شدن در كريدور شرق به غرب نقش مهمي در منطقه و جهان ايفا مي كند.
وي با اشاره به برنامه هاي دولت نهم مبني برگسترش محور شرق كشور گفت : افزايش سهم ايران در ترانزيت بين المللي، ارتقاي نقش چابهار، ارتقاي سطح متوسط درآمد در شرق كشور شماري از آرمان هاي توسعه محور شرق ايران است.
رئيس همايش بين المللي چابهار، ترانزيت و توسعه محور شرق گفت: چابهار يكي از 14 نقطه استراتژيك جهان است كه در زمينه هاي مختلفي چون اقتصادي، امنيتي، سياسي و غيره بسيار نقش آفرين است.
صلاحي افزود: طرح 18 ماده اي توسعه محور شرق در سال 81 در هيأت دولت جمهوري اسلامي ايران به تصويب رسيد.
وي گفت:به منظور طرح توسعه محور شرق، چندين طرح زيرساختي طراحي شده است كه به عنوان نمونه مي توان به طرح توسعه بندر چابهار اشاره كرد.
صلاحي افزود:با اجراي توسعه بندر چابهار ظرفيت اين بندر از 2 ميليون تن به 6 ميليون تن افزايش مي يابد.
وي گفت: در آينده بسيار نزديك شاهد اجراي پروژه هاي جديدي در بندر چابهار خواهيم بود كه موجبات شكوفايي هر چه بيشتر اين منطقه خواهد شد.
مشاور رئيس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با دعوت از كشورها براي سرمايه گذاري در منطقه چابهار افزود: اميد است در آشكارسازي زمينه هاي بهره گيري از اين منطقه دست به دست هم دهيم.
وي افزود: چندين طرح بزرگ راه آهن، جاده آسفالته در دولت نهم به تصويب رسيد كه با اجراي اين طرح ها زمينه حضور هر چه بيشتر كشورهاي همسايه براي سرمايه گذاري در منطقه چابهار بيشتر مي شود.
در همايش بين المللي چابهار، ترانزيت و توسعه محور شرق، وزير راه و ترابري، سرپرست وزارت راه و ترابري، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي و هيأت هاي خارجي از كشورهاي افغانستان، ازبكستان، آذربايجان، قطر و تاجيكستان حضور دارند./144/110
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 453]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن