تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816296557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال: ناظران داوري بايد به روز شوند،برخي از انها به روز نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال: ناظران داوري بايد به روز شوند،برخي از انها به روز نيستند
ورزش. ورزش‌هاي توپي. فوتبال = ساكر
رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت : ناظران در ليگ گذشته كم و بيش به صورت متعادل بر كار داوري نظارت كردند ، اما برخي از آنان به روز نيستند.

مسعود عنايت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در خصوص نحوه عملكرد ناظران در اين فصل گفت : در طول ‪ ۳۰۶‬بازي انجام شده ، ‪ ۳۰۴‬داور ايراني و دو داوري خارجي بازيها را سوت زدند و ‪ ۳۰‬ناظر داوري كار نظارت در ليگ هفتم را انجام دادند اما برخي از آنان به روز نيستند و براي آنها بايد يك دوره كلاس آموزش ناظري توسط فدارسيون گذاشته شود.

وي گفت : در كشور ما چه در گذشته و چه در زمان حال داوري و امور مربوط به آن در رتبه آخر قرار داشته است.

وي گفت : اگر فدارسيون مي‌خواهد داوري و نظارت بر آن در كشور رشد داشته باشد ، بايد بودجه زيادي را براي كلاسهاي داوري و نظارت تخصيص دهد.

مهمترين ركن در هر فوتبال داوري آن است و اگر داوري با علم روز و درست انجام نگيرد، قطعا اشتباهات آن تيمها را متضرر خواهد كرد .

عنايت افزود : ما به تعداد كافي ناظر شايسته نداريم و تا كلاسهاي مربوط به آن تشكيل نشود،داوري و ناظري رشد مطلوبي نخواهد داشت .

و ي گفت : كميته داوران حداكثر كاري كه مي‌تواند انجام دهد تشكيل كلاسهاي پيش و ميان فصل است كه بايد براي تمامي داوران استانها برپا شود .

وي عملكرد داوري را نيز مثبت برشمرد و گفت : برخي از تيمها به لحاظ اشتباهات داوري در اين دوره متضرر شدند اما به اين معني نيست كه استحقاق جايگاهي فعلي خود را ندارند ، به طور كلي نسبت به فصل گذشته عملكرد آنان رضايت بخش بود.

عنايت مهمترين مشكل داوري را نحوه رفتار بازيكنان تيمها و تماشاچيان برشمرد و افزود : عدم اجراي ضوابط ومقتضيات حرفه‌اي از سوي تيمها مسئله ساز مي‌باشد ،در فوتبال كشور ما برخورد و رويكرد حرفه ايي نسبت به تصميمات داور اعمال نمي‌شود و اين در هيچ كجاي دنيا مرسوم نيست كه اشتباه داوري با بي‌ادبي و بي‌حرمتي و درگيري پاسخ داده شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا بين ناظران و داوران تباني صورت گرفته كه برخي از اشتباهات داوري در گزارشات گنجانده نشود، گفت : اصلا چنين چيزي نمي تواند درست باشد ، چرا كه تمامي رقابتها در جلوي چشم ميليونها طرفدار فوتبال وازآن مهمترمقابل ديدگان خبرنگاران، تصويربرداران و شبكه‌هاي مستقيم تلويزيوني برگزار مي‌شود چطور ممكن است كه اشتباهي فاحش صورت بگيرد اما در گزارش لحاظ نشود.

عنايت در خصوص استفاده از داوران جوان در ليگهاي اينده گفت : شايد در دوره بعد ‪ ۲‬داور جوان به مجموع ‪ ۲۸‬داور اضافه شود و در نهايت تعداد آنان به ‪ ۳۰‬نفر برسد.

وي افزايش دستمزد داوران درليگ آينده را منوط به تصميم فدراسيون دانست و افزود : هر سال برابر با عرف بايد ‪ ۱۰‬تا ‪ ۳۰‬درصد به ميزان دستمزد آنان اضافه شود اما متاسفانه در اين فصل تغيير ي صورت نگرفت و دستمزدها بر اساس همان تعرفه سال ‪ ۸۶‬بود .

رييس كميته داوران در مورد كمك مالي باشگاهها به داوران گفت : چند باشگاه اين پيشنها د را داده‌اند اما اگرقرار است كمكي شود بايد در اول فصل باشد و هر باشگاه مبلغي را به صندوق واريز نمايد و اين مبلغ جداي ازدستمزدي باشد كه فدارسيون به داوران پرداخت مي‌كند.

وي درخصوص نحوه پرداخت دستمزدها به داوران گفت:اصولا پرداخت دستمزد براساس نوع مسابقات صورت مي‌گيرد مثلا دستمزد داور ليگ دسته يك با دسته دوم و برتر و رده نوجوان با جوان و اميد بزرگسالان تفاوت مي‌كند .

عنايت درپايان گفت:اميدواريم با برپايي كلاسهاي داوري و ناظري علم داوران و ناظران به روز باشد و شاهد قضاوتهاي بدون اشتباه در فصلهاي بعدي باشيم
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 398]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن