تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821216016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صبح امروز با حضور وزير نفت پالايشگاه گاز مسجد سليمان به بهره‌برداري رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: صبح امروز با حضور وزير نفت پالايشگاه گاز مسجد سليمان به بهره‌برداري رسيد
خبرگزاري فارس: پالايشگاه مسجد سليمان با ظرفيت پالايشي روزانه يك ميليون متر مكعب گاز صبح امروز با حضور وزير نفت به طور رسمي افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي اعزامي فارس به مسجدسليمان، پالايشگاه گاز مسجد سليمان با ظرفيت اسمي پالايش يك ميليون متر مكب گاز در روز كه قابل افزايش به 4/1 ميليون متر مكعب است، صبح امروز همزمان با آغاز جشن يكصد سالگي نفت در ايران با حضور غلامحسين نوذري وزير نفت به طور رسمي مورد بهره برداري قرار گرفت.
طرح پالايشگاه مسجد سليمان بر اساس طرح سفر مقام معظم رهبري در سال 75 به استان خوزستان طراحي و به بهره برداري رسيده است.
با اجراي اين طرح مردم مسجد سليمان نيز از گاز طبيعي بهره مند خواهند شد. همچنين اين طرح باعث ايجاد اشتغال و رونق پايدار در منطقه، بهينه سازي مصرف گاز و مايعات گازي همراه نفت خام در منطقه مي شود. اجراي اين طرح تماما توسط كارشناسان و مهندسان توانمند صنعت گاز كشور صورت گرفته است.
بر اساس اين گزارش پالايشگاه گاز مسجد سليمان با هزينه‌اي بالغ بر 250 ميليارد ريال طي مدت 36 ماه اجرا شده است. ميزان توليد ميعانات گازي قابل جذب در نفت خام منطقه معادل 750 بشكه در روز مي باشد.
بهره برداري از اين پالايشگاه با سالگرد حفر اولين چاه در مسجد سليمان كه نخستين چاه حفر شده توسط شركت نفت انگليس در منطقه خاورميانه است همزمان شده است.
مسجد سليمان به عنوان نماد صد سالگي نفت در ايران مورد تكريم قرار مي گيرد و همزمان چندين طرح عمراني و توسعه اي در اين منطقه آغاز به كار يا كلنگ احداث آن به زمين زده خواهد شد.
انتهاي پيام/
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن