تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815564788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوش:آمريكا قصد تداوم همكاري‌هاي مشترك با تركمنستان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بوش:آمريكا قصد تداوم همكاري‌هاي مشترك با تركمنستان دارد
عشق آباد - رييس جمهوي آمريكا در پيامي به همتاي تركمني خود گفت كه واشنگتن قصد تداوم همكاري‌هاي مشترك با عشق آباد را درباره موضوعات مهم بين‌المللي دارد.

به گزارش ايرنا از عشق آباد ، روزنامه تركمني تركمنستان روز شنبه به نقل از پيام رييس جمهوري آمريكا نوشت كه مذاكره دوجانبه در حاشيه نشست اخير سران كشورهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) بسيار مطلوب بود.

روساي جمهوري آمريكا و تركمنستان پانزدهم فروردين امسال در حاشيه نشست سران ناتو در بخارست پايتخت روماني ديداري كوتاه با يكديگر داشتند كه بوش در اين ديدار اعلام كرد كه واشنگتن و عشق آباد پايبند كمك به برقراري صلح و امنيت از طريق مبارزه با تروريسم هستند.

رييس جمهوري آمريكا همچنين گفت كه عشق آباد بدليل اتخاذ موضوع بيطرفي ، يكي از همكاران معتبر واشنگتن محسوب مي‌شود.

ديدار رييس جمهوري تركمنستان با رييس جمهوري آمريكا در بخارست دومين ديدار وي پس از انتخاب به سمت رياست جمهوري از بهمن ماه سال ‪ ۱۳۸۵‬تاكنون است .

مقامات آمريكايي در طول يكسال گذشته سفرهاي مكرري به تركمنستان داشته اند كه عمده-ترين هدف از اين سفرها ، قانع كردن عشق آباد براي اجراي طرح ترانس خزر است .

طرح ترانس خزر احداث خط لوله گاز به طول دو هزار كيلومتر از بستر درياي خزر تا جمهوري آذربايجان و تركيه را درنظر دارد كه در صورت اجرا خطوط لوله گاز و نفت از عمق ‪۲۰۰‬الي ‪۳۰۰‬متري بستر درياي خزر عبور داده خواهد شد اين طرح با تعطيلي شركت آمريكايي پي.اس.جي در عشق آباد در سال ‪ ۱۳۷۹‬و مخالفت صفر مراد نيازاف رييس جمهوري پيشين تركمنستان به بايگاني فرستاده شد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن