تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805565510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك هفته با دنياي هنر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: يك هفته با دنياي هنر


معاصر- گروه ادب و هنر:
اتفاقات هنري در هفته‌اي كه پشت سر گذاشتيم، تحت‌الشعاع جشنواره فيلم كن در فرانسه قرار گرفتند.

اگرچه شهر ساحلي كن هزاران كيلومتر دورتر برگزار مي‌شود اما حضور فيلمسازان مستقل از سراسر دنيا در اين رخداد سينمايي، كانون توجه همه خبرگزاري‌ها و آژانس‌‌هاي خبري قرار مي‌گيرد. كن كه از ابتدا مسير پر فراز و نشيبي را گذرانده، در دهه‌هاي اخير قصد داشته به نوعي مقابل سينماي پر زرق و برق هاليوود عرض ‌اندام كند. معرفي و چهره‌سازي، سينماگران ناشناخته از گوشه و كنار دنيا، دكتريني است كه در چند دوره اخير كن كاملا جا افتاده است و تقريباً همه منتظرند تا با معرفي برندگان نخل طلايي اين فستيوال، شگفت‌زده شوند.

اما به هر حال جذابيت‌هاي كن افزون بر فيلم‌هايي كه روي پرده مي‌فرستد، به حضور ستارگان سينما روي فرش قرمز است و اين موضوع به خصوص در 4-3 سال اخير كاملاً كن را از اهدف اصلي‌اش دور نگه داشته است.

ايران امسال تنها يك فيلم در كن دارد. «ترانه تنهايي تهران» ساخته سامان سالور به بخش دو هفته با كارگردانان اين جشنواره راه يافت كه البته بعد از بخش مسابقه نخل طلايي، مهم‌ترين بخش آن محسوب مي‌شود. اين فيلم كه در جشنواره فيلم فجر گذشته كنار گذاشته شده بود، ماجراي دو پسرخاله ‌است در تهران كه آنتن ماهواره نصب مي‌كنند.

يكي از آنها رزمنده‌اي بسيجي است كه در جبهه بي‌سيم‌چي بوده و ديگري مهندس مخابرات است كه در زمينه تحصيل خود شغلي پيدا نكرده.

فيلم ديگري نيز از ايران در كن حضور دارد. فيلمي كه البته به‌طور كامل ايراني نيست. «برف» محصول كشورهاي فرانسه، آلمان، آلباني و ايران توسط آيدا بگيچ كارگرداني شده است و به زندگي همسران آن كشته‌شدگان روستاي سربرنيتسا در بوسني مي‌پردازد.

آنها در غياب شوهران شهيد و گمنامشان حاضر به واگذاري اراضي خود به زمينداران نيستند. اين فيلم با حمايت و مشاركت سازمان مركز سينماي تجربي و مستند ايران ساخته شده ولي متأسفانه در كاتالوگ‌هاي جشنواره كن نامي از ايران برده نشده است.

اين موضوع با واكنش مديرعامل اين مركز مواجه شد و خبرگزاري‌ها در اين هفته خبر دادند كه به‌زودي نام ايران و مركز سينماي تجربي را به ليست تهيه‌كنندگان فيلم مي‌افزايند.

كن 61 با «كوري» ساخته فرناندو مريليس آغاز شد؛ فيلمي بر اساس رمان ژوزه ساراماگوي پرتغالي و با حضور جوليان مور. اگرچه كارگردان اين فيلم عنوان كرد كه دليل انتخاب فيلم خود به عنوان افتتاح‌كننده كن را نفهميده اما شايد علت اين انتخاب همان سنت غافلگيري كن باشد.

انتظار مي‌رفت آخرين قسمت از سري فيلم‌هاي اينديانا جونز با عنوان «اينداينا جونز و قلمرو جمجمه بلورين» ساخته استيون اسپيلبرگ و با تهيه‌كنندگي جورج لوكاس و بازيگري هريسون فورد كه براي اولين بار و طي تدابير شديد در كن اكران شد، اين فستيوال را افتتاح كند. اما كوري جاي اينديانا جونز را گرفت.

اما ايران اگرچه در بخش مسابقه كن نتوانسته فيلمي معرفي كند، در عوض در بازار فيلم كن حضور پررنگي دارد. سينماي ايران در اين چند سال كه نتوانسته نماينده‌اي رسمي در كن داشته باشد، با حضور در بازار و گستراندن چتر سينماي ايران توانسته محصولات خود را به بازديد‌كنندگان كه معمولا نمايندگان جشنواره‌هاي فيلم از گوشه و كنار جهان و مسئولان خريد تلويزيون‌ها و شركت‌هاي فيلمسازي هستند عرضه كند. امسال چند فيلم توانسته‌اند نظر اين بازديد‌كنندگان را جلب كنند و از حالا حضور يكي- دو فيلم در جشنواره‌هاي گوناگون دنيا محرز شده است.

سينماي خودمان

بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان همدان يك ماه ديگر براي دومين‌سال پياپي در اين شهر برگزار مي‌شود. دبير خانه جشنواره اعلام كرده كه آماده پذيرايي از 100هزار نفر از علاقه‌مندان سينما در اين شهر براي حضور در اين جشنواره است تا در طول 5روز برگزاري در 7 سالن سينماي شهروندان و شهرستان‌هاي تابعه آن خاطره‌اي خوش به جاي بگذارد.

حضور فيلم‌هاي خارجي از چندين كشور جهان نيز به رونق اين جشنواره مي‌افزايد. اما از سوي ديگر برنامه اكران سينماها نيز در اين هفته تغييراتي داشت.

«زن‌ها فرشته‌اند» ساخته شهرام شاه حسيني و «قرنطينه» به كارگرداني منوچهر هادي در كنار «همخانه» مهرداد فريد به جمع فيلم‌هاي چهره اضافه شدند. اين در حالي است كه «دايره‌زنگي» ساخته پريسا بخت‌آور هم پس از 2 ماه اكران، به باشگاه يك ميلياردي‌ها پيوست.

تئاتر ايران

تئاتر به دليل نزديك شدن به روزهاي پرشكوه آزادسازي خرمشهر در حال و هواي جشنواره‌ ملي تئاتر مقاومت بود كه هنرمندان 12 شهرستان با 16 نمايش در آن شركت دارند.

افزون بر آن برنامه‌هاي سراسري ارديبهشت تئاتر ايران كه با روشن شدن مشعل تئاتر در شهرهاي مختلف به دست هنرمندان پيشكسوت و با تقدير از چهره‌هاي فعال تئاتر هر شهر بر پا بود، آخرين دوره خود را در شهر يزد در اين هفته به پايان رساند.

در اين هفته چند نمايش نيز در سالن‌هاي مختلف تهران جاي خود را با نمايش‌هاي ديگر عوض كردند.

هنرهاي تجسمي در ايران

اين هفته با رونمايي آثار جديد استاد فرشچيان درسعدآباد، آغاز شد و 2 تابلوي مينياتور «غدير» و «كوثر» اين هنرمند نام آشنا كه به طور اماني در اختيار سعدآباد قرار گرفته در معرض ديد عموم قرار گرفت.همچنين نمايشگاه دو سالانه عكس جهان اسلام و كاريكاتور غزه نيز به كار خود ادامه مي‌دهند.

تاريخ درج: 2 خرداد 1387 ساعت 13:18 تاريخ تاييد: 2 خرداد 1387 ساعت 18:50 تاريخ به روز رساني: 2 خرداد 1387 ساعت 18:45
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن