تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799303685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل روزنامه استاندارد چاپ اتريش: حزب الله، پيروز تحولات سياسي لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تحليل روزنامه استاندارد چاپ اتريش: حزب الله، پيروز تحولات سياسي لبنان
خبرگزاري انتخاب : روزنامه استاندارد چاپ اتريش نوشت: احزاب و گروهاي لبناني مركب از اكثريت( مخالفين سوريه) به رهبري سعد حرير( حركت 14 مارس) و جناح اپوزيسيون( حركت 8 مارس) به رهبر حزب الله با توافق خود در اجلاس روز چهارشنبه در دوحه از احتمال بروز جنگ داخلي در اين كشور فاصله زيادي گرفتند. اين اجلاس با ميانجيگري اتحاديه عرب در دوحه تشكيل شد .


روزنامه استاندارد چاپ اتريش نوشت: احزاب و گروهاي لبناني مركب از اكثريت( مخالفين سوريه) به رهبري سعد حرير( حركت 14 مارس) و جناح اپوزيسيون( حركت 8 مارس) به رهبر حزب الله با توافق خود در اجلاس روز چهارشنبه در دوحه از احتمال بروز جنگ داخلي در اين كشور فاصله زيادي گرفتند. اين اجلاس با ميانجيگري اتحاديه عرب در دوحه تشكيل شد .

به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاري انتخاب از اتريش، امضاي اين توافقنامه موجب ايجاد تسكين روحيه مردم لبنان و سراسر جهان حتي مورد تأييد افكار مختلفي نظير سوريه ، آمريكا ، ايران و اتحاديه اروپا قرار گرفت .

استاندارد مي نويسد: اين توافقنامه از پنج پارگراف تشكيل شده است كه در آن پيروزي سياسي حزب الله پس از درگيرهاي چندي پيش بيروت نيز ديده مي شود . احزاب اپوزيسيون در كابينه دولت موقت حد اقل سهميه اي را دريافت مي كنند .

از 30 وزير در كابينه دولت، حزب الله و متحدين آن 11 وزير را مي توانند معرفي كنند.

گروه سعد حريري كه بعنوان نخست وزير آينده لبنان مطرح است، 16 وزير را معرفي خواهد كرد . معرفي سه وزير ديگر بعهده رئيس جمهورجديد است.

اين ورزنامه اتريشي تصريح مي كند: ژنرال ميشل سليمان60 ساله روز يكشنبه بعنوان رئيس جمهور به اين سمت انتخاب مي شود . وي كانديدايي است كه مورد تأييد جناح طرفدار سوريه وساير گروههاي سياسي در لبنان است . انتظار مي رود كه وي بتواند تعادلي در ساختار سياسي لبنان ايجاد كرده و زمينه را براي گفتگو هاي ملي بين جناح هاي مختلف سياسي در لبنان ايجاد كند . در مورد انتخاب وي احزاب سياسي لبناني چندين ماه پيش به توافق رسيده بودند. ولي انتخاب او به دليل شرايط پيش بيني شده براي انتخابات مجلس در سال 2009 و مخالفت با خواسته احزاب اپوزيسيون به نتجه نرسيد. در توافق جديد با اين خواسته اپوزيسيون موافقت شده است. در توافقنامه جديد حوزه انتخاباتي بيروت از سه گروه تشكيل مي شود، احزاب سني با 10 كرسي ، ساير گروها 4 كرسي و مسحيان نيز 5 كرسي را خواهند داشت .
به اين ترتيب براي سعد حريري 10كرسي از 19 كرسي ويژه بيروت حتمي است .

استاندارد اضافه مي كند: احزاب همچنين توافق كرده اند كه قدرت نظامي و امنيتي كشور در دست دولت باشد ، اما در آن از خلع سلاح نمودن حزب الله سخني بميان نيامده است . به اين ترتيب نه تنها نقش حزب الله طرفدار ايران در دولت كم نشده است، بلكه همچنان بعنوان يك موضوع مهم در سياست آينده لبنان باقي مانده است .

نتيجه اين مذاكرات و در نهايت توافقنامه دوحه براي حزب الله دو پهلو است . از يك سو با نمايش قدرتي كه طي ماه گذشته از خود نشان داد ، توانست مخالفين خود را به تقسيم قدرت سياسي در لبنان مجبور سازد و تلاش دولت فواد سنيوره براي محدود ساختن اپوزيسيون را خنثي نموده و زمينه براي كنار گذاشتن وي را فراهم آورند .

از طرف ديگر اشغال اخير بيروت توسط حزب الله، به محبوبيتي كه در جنگ با اسرائيل در سال 2006 كسب كرده بود، صدمه وارد آورد و به لبناني ها نشان داد كه از سلاح هاي خود فقط عليه دشمنان خارجي استفاده نمي كند .

تحليلگر استاندارد مي نويسد: اينكه آيا اين امر موجب خواهد شد تا گروه اپوزيسيون به رهبري حزب الله بعد از اين در قدرت سياسي جديد با احتياط بيشتر عمل كند، موضوعي است كه در آينده اي نزديك هنگام اجراي تصميم دولت مبني بر بررسي پرونده ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق و پدر سعد حريري رهبر جناح حاكم روشن خواهد شد .

روزنامه اتريشي استاندارد در پايان مي نويسد: بهر حال دولت جديد تا سال 2009 سركار خواهد بود و در اين سال، انتخابات جديد در لبنان برگزار خواهد شد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن