تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804732476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنران پيش از خطبه :رضايت رهبري سند افتخار مجلس هفتم/ مجلس هفتم مجلس جنجال و ستيزه نبود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سخنران پيش از خطبه :رضايت رهبري سند افتخار مجلس هفتم/ مجلس هفتم مجلس جنجال و ستيزه نبود
رئيس مجلس هفتم فعاليت در فضايي آرام و فضاي عقلاني و منطقي را ويژگي بارز اين دوره از مجلس برشمرد گفت : رضايت رهبري از عملكرد مجلس هفتم سند افتخار ماست .

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي در سخنراني پيش از خطبه امروز نماز جمعه تهران با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادي خرمشهر، ياد اين فتح بزرگ را گرامي داشت و گفت: خرمشهر در ساعت 2 بعد ازظهر سوم خرداد 1361 پس از19ماه اسارت وپس از 578 روز كه درچنگال دشمن خونخوارقرار داشت به همت رزمندگان اسلام آزاد شد و از آن پس سوم خرداد روز مباركي براي مردم ايران شد.

وي افزود: پس از آنكه جوانان، رزمندگان و مردم اين شهر 54 روز با دست خالي و مظلومانه در برابر دشمن مقاومت كردند خرمشهر سقوط كرد و دشمن بعثي آنچه از دشمن بر مي آمد در تخريب و جنايت و بي رحمي نسبت به اين شهر انجام داد و ملت ايران از آن پس خرمشهر را خونين شهر ناميدند تا روزي كه اين شهر پس از 19 ماه آزاد شد.

رئيس مجلس آزادي خرمشهر را نقطه عطفي درجنگ تحميلي خواند و گفت: اين آزادي پيام قدرت رزمندگان اسلام بود و پيام اقتدار نظام جمهوري اسلامي نه تنها در برابر بعثي ها و صدامي ها بلكه به همه دنيا بود ، اين پيروزي سبب اميدواري ملت هاي دوست ايران و سبب نا اميدي دشمن و قدرتهاي پشتيبان دشمن شد.

حدادعادل با بيان اينكه وظيفه اين است كه نسل جوان را با فداكاريها آشنا كنيم تا نسل هاي آينده بدانند سرزمين ايران اسلامي به قيمت چه خون هاي عزيزي حفظ شده است، ياد رزمندگان و شهداي دفاع مقدس و همه آناني كه در آزادي خرمشهر سهيم بودند را گرامي داشت.

حداد عادل در ادامه سخنان خود بخشي از پيام امام راحل در خصوص آزادي خرمشهر را قرائت كرد ، به روح همه شهيدان فتح خرمشهر و جواناني كه از اين شهر دفاع كردند درود فرستاد و ياد شهيد جهان آرا را گرامي داشت.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به آخرين جلسه مجلس هفتم در روز يكشنبه 5 خرداد و افتتاح مجلس هشتم در 7 خرداد ماه از عملكرد مجلس در دوره هفتم گزارشي را بيان كرد.

وي در باب اهميت مجلس تصريح كرد: مجلس مركب است از نمايندگان مردم در سراسر كشور و مجلس به تعبير رهبر انقلاب كارش شبيه به ريل گذاري براي حركت قطار قوه مجريه بر روي ريلي است كه بر حسب قانون تعيين و تنظيم مي شود.

حداد عادل افزود: مجلس مظهر حاكميت ملي و اراده ملي است مجلس مظهر وحدت ملي است نمايندگاني كه از سراسر كشور از همه استانها، شهرهاي كوچك و بزرگ انتخاب مي شوند دور هم جمع مي شوند و براي ايران تصميم گيري مي كنند و تصميم گيري نمايندگان در تصويب قوانين در مواقع تصميم گيري ملت ايران براي ايران است.

رئيس مجلس خاطر نشان كرد: در مجلس هفتم ما اصول و روشهايي داشتيم ، مجلس هفتم مجلس اعتقاد به اسلام، تعهد به انقلاب اسلامي، دفاع از انقلاب اسلامي دفاع از استقلال كشور و تاكيد بر منافع و مصالح ملي بود.

وي با بيان اينكه نمونه ونشانه دفاع از استقلال كشور را در مجلس هفتم در موضوع هسته اي مي بينيد گفت: كاملا در آن مسيري كه ملت مي خواستند مجلس هم با وضع قوانين دولت را ملزم كرد براي تامين انرژي صلح آميزهسته اي اقدام كند واين از اقدامات شجاعانه مجلس هفتم بود.

وي افزود: مجلس براي تامين مصالح و منافع ملي بر بعضي از قراردادها نظارت كرد ، مجلس تشخيص داد يكي دو قرارداد منافع ملي را تامين نمي كند آن قراردادها را مجلس لغو كرد و بربرخي ديگر از قراردادها نظارت كرد، مجلس هفتم خوشخبتانه در برابر مطامع بيگانگان كوتاه نيامد و در برابر تهديدها ايستادگي كرد.

حداد عادل گفت : از جمله روش هاي حاكم بر مجلس هفتم فضاي اخلاقي و متين و محترمانه اين مجلس بود.وي ادامه داد : مجلس كار خودش را در اين 4 سال در يك فضاي آرام و فضاي عقلاني و منطقي ادامه داد امروز كه به پايان مجلس هفتم رسيده ايم بنده به عنوان نماينده اي ازنمايندگان مجلس و منتخب مردم تهران در دوره هاي ششم و هفتم و هشتم با افتخار اعلام مي كنم خوشبختانه مجلس هفتم اين 4 سال را در حالي به پايان رساند كه حركتي ناشايست كه با شان ملت ايران تناسب نداشته باشد در اين مجلس ديده نشد.

رئيس مجلس هفتم گفت: سعي كرديم كه مجلس به نحوي اداره شود كه با اكثريت واقليت رفتاري عادلانه و منطقي شود و با موافقان و مخالفان در چارچوب قانون رفتار صحيح صورت بگيرد.

حداد عادل ادامه داد: از جمله طالب مهم ديگر در مجلس هفتم اين بود كه نمايندگان به مسائل و مشكلات عموم مردم توجه داشتند و مجلس هفتم مجلسي بود كه نمايندگان در پي گره گشايي از مشكلات مردم بودند خصوصا مشكلات معيشتي مردم و طبقات محروم توجه ويژه داشتند .

رئيس مجلس خاطر نشان كرد: در نطق هاي قبل از دستور توجه نمايندگان به مسائل كشور و مسائل حوزه هاي انتخابيه بود و هيچگاه حرمت شكني هنجار شكني و مخالفت با ارزش هاي مسلم انقلاب ديده نشد.وي افزود : نطق هاي مجلس هفتم نطق هايي نبود كه دل دشمنان انقلاب را شاد و دل دوستان انقلاب را نگران كند.

حداد عادل تعامل و همكاري با دولت را از ديگر خصوصيات مجلس هفتم خواند و گفت: اصولا معتقديم تضعيف قواي سه گانه همانطور كه امام فرمودند ناروا و نادرست است. قواي سه گانه بايد با يكديگر همكاري كنند و ما در مجلس هفتم بنا بر همكاري با دولت و قوه قضائيه داشتيم خصوصا دولت كه مرتبا با مجلس در ارتباط بود.

وي با تاكيد بر اينكه بناي ما به همكاري با حفظ استقلال مجلس بود گفت: رهبر معظم انقلاب نيز هر دو قوه را دائما به همكاري با يكديگر و حفظ وحدت ترغيب مي فرمودند. البته كار دشواري بود اينكه از يك سو استقلال مجلس و حقوق قانوني نمايندگان حفظ شود و از سوي ديگر مقاصد دولت تامين گردد در اين مسير هميشه تامين مقاصد دولت ممكن نبود، گاهي اوقات دولت نظري داشت مجلس نظر ديگري، اما مجلس سعي مي كرد نظر كارشناسانه ارائه دهد.

حداد عادل گفت: اگر در مجلس هفتم جايي قانوني را اصلاح مي كرد واقعا قصد اصلاح در كار بود و اگر به وزيري راي اعتماد نمي داد از اين جهت بود كه مي خواست وزيري كارآمدتر و مناسبت تر براي آن پست معرفي كند. در مجلس تلاش بود تا دفاع از حقوق قانوني مجلس صورت درگيري با دولت پيدا نكند و به تشنج كشيده نشود.

وي تاكيد كرد: مجلس هفتم مجلس جدال و جنجال و ستيزه نبود. البته پيدا كردن يك خط مستقيم كه از افراط و تفريط به دور باشد كار دشواري بود از بيرون يك عده كه همكاري دولت و مجلس و وحدت آنها را نمي پسنديدند و خيالاتي در سر داشتند مرتبا تحريك مي كردند و اگر دركاري با دولت موافقت مي كرديم مي گفتند اين مجلس دنباله رو دولت است، استقلال ندارد، اگر مخالفت مي شد با نظر دولت مي گفتند ميان اصولگرايان اختلاف افتاده و هر كاري در مجلس مي كرديم براي خودشان تفسيري مي كردند.

رئيس مجلس هفتم ادامه داد : از طرف ديگر گاهي دولت انتقاد مي كرد و گله مي كرد و ما در پيمودن اين مسير مستقيم از هر دو طرف گله مي شنيديم ، اما خدا را شكر مي كنيم كه توانستيم اين مجلس را به نحوي به پايان برسانيم كه وحدت ميان مردم و ملتي كه هم به دولت هم به مجلس راي داده بودند حفظ شد و انشاء الله در آينده نيز بر همين صراط مستقيم خواهيم بود.

حداد عادل در ادامه سخنان خود به برخي از قوانين مصوب مجلس هفتم اشاره كرد و گفت: يكي از طرح هايي كه در اين مجلس به تصويب رسيد طرح تثبيت قيمت ها براي يك مدت زمان مشخص بود اما در سال اول با اين موضوع مواجه شديم كه اگر بخواهيم طبق آنچه پيش بيني شده بود قيمت ها را افزايش دهيم گراني فوق العاده اي بر دوش مردم سنگيني خواهد كرد لذا نمايندگان در قانون بودجه سال 84 تصميم گرفتند 9 قلم كالاهاي اساسي كه در سبد هزينه هاي هر خانواده اي است موقتا تثبيت كنند كه مهمتر از همه تثبيت قيمت بنزين بود كه مجلس مي گفت با افزايش قيمت بنزين مشكل ترافيك حل نخواهد شد ولي گراني ايجاد مي شود.

وي افزود: با چندين منطقي ما سال اول تثبيت قيمت ها را به تصويب رسانديم و درسالهاي بعد با تصحيح تعرفه، براي پرمصرف ها قيمت تغيير كرد نه براي كم مصرف ها.

رئيس مجلس گفت: اين يكي از خدمات مجلس به مردم كم درآمد بود كه البته بر سر آن جنجال و هياهو هم بسيار برپا شد.

حداد عادل توجه به خانواده هاي بي سرپرست و تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي، افزايش حداقل حقوق بازنشستگان از 118 هزار تومان به 200 هزار تومان، تصويب قانون مديريت خدمات كشوري، تصويب لايحه اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، مبارزه با مفاسد اقتصادي در همكاري با ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي و كميسيون اصل 90، سهميه بندي بنزين در بودجه سال 86، ساماندهي اصلاح و توسعه حمل و نقل درون شهري ، برون شهري، قانون توليد و حمايت از عرضه مسكن و قانون خدمات رساني به ايثارگران را از جمله قوانين مهم مصوب در مجلس هفتم اعلام كرد.

رئيس مجلس با بيان اينكه مجلس علاوه بر قانونگذاري دركار نظارت هم فعال بود اظهار داشت: مجلس هفتم از ابزارهاي نظارتي خود از جمله تذكر، سئوال از وزير، استيضاح، تحقيق و تفحص استفاده كرد و هر كدام دستاوردي داست. و ما توانستيم حضور نمايندگان در شوراهاي مختلف را ساماندهي كنيم. براي اينكه اين نظارت سروسامان و صورتي داشته باشد و اين از اقدامات ويژه مجلس هفتم بود كه در مجالس قبل چنين كاري نشده بود.

حداد عادل مركز پژوهش هاي مجلس را مركز فعالي خواند و آن را مددكار نمايندگان در تصويب قوانين دانست.

وي افزود: همچنين ما در فعاليت هاي خارجي و بين المللي فعاليت هاي خوبي داشتيم و يكي از توفيقات ما اين بود كه توانستيم در اين دوره مجمع مجالس آسيايي را تشكيل دهيم. يك اتحاديه و مجلس مركب از نمايندگان منتخب مجالس كشورهاي آسيايي ايجاد كرديم و دبيرخانه اين مجلس را به طور دائم در تهران است و دبيركل آن هم از ايران تعيين شد و اين اقدامي بود كه جايگاه ايران در فعاليت هاي بين المللي را افزايش داد ونشانه اعتماد كشورهاي آسيايي به مديريت كشور و نشانه احترام آنها به منزلت كشور ما بود.

وي يادآور شد: البته نمي خواهم بگويم مجلس هفتم هيچ عيب و نقصي وجود نداشت اما چهره عمومي مجلس هفتم و منظره كلي آن مثبت بود و همه اينها باعث رضايت مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامي شد.

رئيس مجلس با اشاره به آخرين ديدار مقام معظم رهبري با نمايندگان مجلس هفتم در 8 خرداد سال گذشته بخشي از سخنراني و تعابير ايشان در خصوص عملكرد مجلس هفتم و تاييد اقدامات آن را قرائت كرد.

وي گفت: اين رضايت رهبري كه انشاءالله رضايت خدا را درپي داشته باشد باعث افتخار وسند افتخار ماست و پي آمد آن نيز اين بود كه مردم با آرامش و اطمينان خوبي در انتخابات مجلس هشتم شركت كردند. حضور مردم در پاي صندوق هاي راي باعث اقتدار انقلاب و نظام شد و مردم به همين مشي و روش مجلس هفتم راي دادند و شاكله و صورت كلي مجلس عوض نشد و اين بهترين سند بر موفقيت مجلس هفتم بود كه مردم دوباره به اصولگرايي راي دادند و ادامه راه مجلس هفتم را خواستار شدند.

حداد عادل در پايان عمر مجلس هفتم از همه مردم كشور تشكر كرد و اظهارداشت: به عنوان نماينده اي از نمايندگان تهران از شما كه غيرتمندانه وهوشمندانه درانتخابات دوره هشتم شركت كرديد و به منتخبان خود راي داديد تشكر مي كنم و شخصا وظيفه دارم سپاسگزار شما باشم.

رئيس مجلس هفتم با بيان اينكه از مجلس هشتم انتظار داريم كه به مسائل واقعي مردم توجه كند تصريح كرد: ما مي دانيم كه امروز مشكلات گراني و تورم و گراني مسكن بر دوش مردم سنگيني مي كند تلاش ما اين است كه با همكاري دولت بتوانيم اين بار را سبك كنيم. هم اكنون در مجلس بررسي هايي شده تا بدانيم در قانونگذاري چه اقدامي مي توانيم انجام دهيم كه به دولت باري حل اين مشكلات كمك كنيم.

وي با آرزوي موفقيت براي مجلس هشتم گفت: ان شاء الله مجلس هشتم بتواند در ادامه راه مجلس هفتم اين راه را با استواري و موفقيت بيشتر طي كند. همانطور كه رزمندگان و شهدا براي سربلندي و حفظ اين كشور جان فدا كردند ما هم در سنگر مجلس از آنان الهام بگيريم و وجود خودمان را براي كشور و ملت بخواهيم نه اينكه خداي نكرده كشور را براي خودمان بخواهيم، كه چنين چيزي دور باد از ساحت مجلس.

حدادعادل ابراز اميدواري كرد مجلس آينده بتواند در خدمت اسلام وانقلاب باشد و درمسيري حركت كند كه رهبري و ملت مي خواهند.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 434]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن