تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802401354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه روشن فرهنگ و هنر/انتقاد مجيدي از سينماي ايران و اولين استاد زن ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سايه روشن فرهنگ و هنر/انتقاد مجيدي از سينماي ايران و اولين استاد زن ايراني
برپايي نخستين كمپ فيلم كوتاه، انتقاد مجيدي از سينماي ايران، استعفاء سينمايي و تئاتري، جشن منتقدان سينمايي، ايران در كن، اولين استاد زن ايراني و ... مهمترين سايه ‌روشن‌ فرهنگ و هنر در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستين كمپ فيلم كوتاه ايران به همت انجمن صنفي فيلم كوتاه خانه سينما و همكاري و حمايت يك بانك خصوصي و شهرداري آلاشت 25 تا 27 ارديبهشت برپا شد و شامل برنامه‌هايي چون جلسات نمايش فيلم و رصد ستارگان بود. در اين كمپ سه روزه به دبيري محمد قربانپور فعالان فيلم كوتاه و فيلمسازان باتجربه و جوان حضور داشتند.

مجيد مجيدي و رضا ميركريمي از ميهمانان ويژه كمپ بودند كه از برنامه‌هاي مختلف كمپ بازديد كردند. مجيدي در نشست با فيلمسازان حاضر در آلاشت شرايط فعلي سينماي ايران نقد كرد و گفت: چراغ سينماي ايران در جشنواره‌هاي بزرگ و كوچك خاموش شده و اين نشان مي‌دهد سينماي ما ديگر جذابيت لازم را ندارد. سينماي هنري و مستقل ما رو به افول است؛ سينمايي كه مي‌گفتيم صداي پاي ابتذال از آن شنيده مي‌شود، امروز ابتذال را با تمام هيبت حس مي‌كند.

مجيد از سينماي ايران انتقاد كرد

وي در ادامه از سينماي دهه 60 و70 ايران به عنوان مهمترين دهه‌هاي تعيين‌كننده نام برد و افزود: دهه 60 دوره سينماي نوين ايران و دهه 70 اوج سينماي دهه 60 بود. اما دهه 80 دهه افول كامل براي سينماي ايران است. تنها چيزي كه مي‌تواند به اين سينما روح تازه بدمد، شما سينماگران جوان هستيد.

* هفته گذشته سخنگوي هيئت مديره كانون نمايشنامه‌نويسان خانه تئاتر از استعفاء رئيس هيئت مديره اين كانون خبر داد. تعدادي ديگر از اعضاء هيئت مديره كانون كارگردانان خانه تئاتر نيز در چند روز گذشته استعفاء خود را به دليل نداشتن نقش سازنده در پيشبرد اهداف صنفي مطرح كرده‌اند.

* دومين جشن انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران 13 تير همزمان با ولادت امام محمد باقر (ع) و روز قلم به دبيري محمد خزاعي برگزار مي‌شود. قدرداني از 30 چهره تأثيرگذار سينماي ايران به مناسبت سي‌امين سالگرد انقلاب، تقدير از برگزيدگان جشنواره‌هاي داخلي و مديران ارشد فرهنگي، بزرگداشت پيشكسوتان عرصه نقد، معرفي منتقدان، كارگردانان، فيلمنامه‌نويسان، بازيگران، تهيه‌كنندگان و فيلم‌هاي برتر از جمله برنامه‌هاي اين جشن است.

* دست‌اندركاران مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به درج نشدن نام ايران در فهرست تهيه‌كنندگان فيلم "برف" در جشنواره كن اعتراض كردند. فيلم سينمايي "برف" ساخته آيدا بجيك يكي از دو نماينده سينماي ايران در اين جشنواره است كه از آن تنها به عنوان محصول مشترك بوسني، فرانسه و آلمان ياد شده و نامي از ايران برده نشده است.

* بالاخره مجموعه پرحاشيه "شهريار" جمعه گذشته با تصاويري مستند به پايان رسيد. كمال تبريزي كارگردان اين مجموعه پس از اين اتفاق حرف‌هاي ناگفته خود را درباره "شهريار" مطرح كرد و گفت: ديكته نانوشته غلط ندارد و اكنون كه سريال ساخته و نمايش داده شده طبيعي است انتقادهايي در پي داشته باشد. گرچه براي تمام انتقادها پاسخ دارم، اما آن را به آينده موكول كرده‌ام.

* هفته گذشته يك فيلم جديد در گروه سينمايي آفريقا به اكران درآمد. دومين فيلم سينمايي شهرام شاه‌حسيني پس از "كلاغ پر" كه سال گذشته اكران شده بود، جايگزين فيلم "مجنون ليلي" شد. "زن‌ها فرشته‌اند" يك كمدي گيشه‌پسند با حضور بازيگران حرفه‌اي چون مهتاب كرامتي، نيكي كريمي، امين حيايي، ليلا اوتادي و ... است. فيلم قاسم جعفري پس از 52 روز در 13 سينما 000/045/593 تومان فروخت.

* هفته گذشته چند فيلم ايراني به جشنواره‌هاي جهاني معتبر دعوت شدند. "آواز گنجشك‌ها" مجيدي پس از موفقيت در جشنواره برلين در بخش مسابقه جشنواره سينماسيتي صربستان شركت مي‌كند. دو فيلم "چراغي در مه" پناه‌بر‌خدا رضايي و "به همين سادگي" ميركريمي نيز پس از نمايش در بازار كن به ترتيب براي رقابت در جشنواره‌هاي پوسان و مسكو دعوت شدند.

* شصت و يكمين جشنواره فيلم كن كه از 25 ارديبهشت با نمايش فيلم "كوري" آغاز شده يكشنبه پنجم خرداد با نمايش فيلم "چي شد؟" بري لوينسن به پايان مي‌رسد. فيلم "ترانه تنهايي تهران" سامان سالور تنها نماينده ايران بود كه در بخش دوهفته كارگردانان كن در كنار 19 فيلم ديگر روزهاي 30 و 31 ارديبهشت در دو سانس به نمايش درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.

اختتاميه نهمين جشنواره راديو در باغ هتل عباسي اصفهان

* نهمين جشنواره راديو از 31 ارديبهشت تا اول خرداد در شهر اصفهان برگزار شد. اين جشنواره با معرفي برگزيدگان در بخش‌هاي ويژه (رودكي، مفاخر جهان اسلام و صلح و دوستي)، اصلي، مشاغل و مولانا به كار خود پايان داد. همچنين اولين اجلاس جهاني راديو همزمان با جشنواره 31 ارديبهشت برگزار شد.

* محمدرضا هنرمند كارگردان سينما و تلويزيون و يكي از اعضاء شوراي صدور پروانه نمايش هفته گذشته از اين شورا استعفا كرد. وي دليل استعفاء خود را مشكلات شخصي و درگير شدن با پروژه‌هاي در دست توليد عنوان و از كساني كه سهواً باعث دلگيري آنها شده عذرخواهي كرد.

* دكتر زهرا رهنورد نخستين زن در كل دانشگاههاي كشور است كه در دانشكده هنرهاي زيبا دانشكده تهران به مرتبه استادي رسيده است. تاكنون بيش از 30 جلد كتاب و دهها مقاله در مباحث تئوري هنر، زنان و علمي سياسي از وي به چاپ رسيده و دهها پرده نقاشي و مجسمه از آثار اوست. رهنورد عضو هيئت علمي دانشكده هنرهاي زيبا و عضو فرهنگستان هنر است.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 512]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن