تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813290878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشير المصري در گفتگو با فارس: آزادي اسير اسرائيلي تنها با آزادي اسراي فلسطين ممكن است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشير المصري در گفتگو با فارس: آزادي اسير اسرائيلي تنها با آزادي اسراي فلسطين ممكن است
خبرگزاري فارس: عضو مجلس قانونگذاري فلسطين با اشاره به اينكه ايجاد آتش‌بس با رفع محاصره غزه امكانپذير است، گفت: آزادي "گلعاد شاليت"، سرباز اسرائيلي تنها با آزادي اسراي فلسطين ممكن است.


"مشير المصري"، از فرماندهان جنبش حماس در گفتگو با خبرنگار فارس در غزه تأكيد كرد: موضع‌گيري ما درباره آتش‌بس واضح است و ما منتظر تصميم صهيونيست‌ها هستيم و اجراي آتش‌بس تنها با اقدامات مثبت اين رژيم صورت خواهد گرفت.
مصري با اشاره به اينكه كارشكني اسرائيل را درباره اين پرونده نمي‌پذيريم، اظهار كرد: دشمن تنها با رفع محاصره غزه و توقف تجاوز خود به آتش‌بس دست خواهد يافت.
عضو مجلس قانونگذاري فلسطين و يكي از رهبران حماس تصريح كرد: حماس از طريق طرف مصري پاسخ اسرائيل در اين‌باره را دريافت كرد. صبر حماس به زودي پايان خواهد يافت، زيرا نمي‌توانيم ادامه محاصره را شاهد باشيم، در حالي كه زندگي ساكنان غزه با خطر مرگ روبرو است. بنابراين در صورت رفع اين محاصره ما نيز گزينه‌هايي براي شكستن آن داريم.
"اسماعيل هنيه"، نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين نيز امروز تاكيد كرد: حماس اجراي آتش‌بس را بدون رفع محاصره غزه و متوقف‌شدن تجاوزهاي اسرائيل رد مي‌كند.
"اسماعيل هنيه" از كشورهاي عربي خواست به منظور رفع محاصره غزه و آغاز گفتگو ميان گروه‌هاي فلسطين تلاش كنند.
هنيه طي سخنراني خود در همايش "انجمن علماي فلسطين" در غزه تاكيد كرد: تا زماني كه اسرائيل خواسته‌هاي مردم فلسطين را مبني بر رفع محاصره غزه، بازگشايي گذرگاه‌ها و متوقف كردن تجاوزهاي صهيونيست‌ها نپذيرند، گروه‌هاي فلسطيني با خواري آتش‌بس را نخواهند پذيرفت.
نخست‌وزير منتخب فلسطين افزود: آمريكا و اسرائيل زماني پيشنهاد آتش‌بس را دادند كه از شكست دادن نوار غزه و مقاومت ساكنان آن ناتوان شدند.
هنيه درباره توافقنامه گروه‌هاي لبناني كه در قطر امضا شد گفت: ما از كشورهاي عربي مي‌خواهيم چنين تلاش‌هايي را درباره رفع محاصره غزه از سويي و ايجاد گفتگو بين گروه‌هاي فلسطين اعمال كند.
نخست‌وزير منتخب فلسطين اظهار كرد: ما دست همكاري خود را به تمامي امت عربي دراز مي‌كنيم تا به وحدت ملي و مشاركت سياسي ثابت برسيم، زيرا نمي‌خواهيم يك نظام جداگانه در نوار غزه ايجاد كنيم.
اين در خالي است كه مصر مدتي پيش، براي ايجاد آتش‌بس بين گروه‌هاي فلسطيني و اسرائيل تلاش‌هاي خود را آغاز كرده است.
از سويي، هيئتي از حماس كه روز دوشنبه براي دريافت پاسخ اسرائيل به شروط اين جنبش درباره آتش‌بس به قاهره سفر كرده بود امروز براي رايزني‌هايي بيشتر در اين‌باره به غزه باز مي‌گردد.
پيش از اين، "اريه مايكيل"،سخنگوي وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي گفته بود: درباره اينكه آيا آتش‌بس در نوار غزه عملي مي‌شود، تاكنون توافقي صورت نگرفته است.
"رافي ايتان"، وزير امور بازنشستگان نيز به راديو اسرائيل گفت: اطلاعي درباره آتش‌بس در دست نيست و "ايهود باراك"، وزير دفاع اسرائيل در گفتگوهاي اخير خود در قاهره با "حسني مبارك"، رئيس جمهور مصر درباره اين قضيه صحبت كرده، اما گزارشي از آن منتشر نشده است.
اظهارات اين مقام صهيونيستي در واكنش به سخنان يك مقام بلندپايه مصري بيان شده است كه خبرگزاري "الشرق الاوسط" آن را نقل كرده بود.
اين مسئول مصري كه خواست نامش فاش نشود گفت: رژيم صهيونيستي با اصول آتش‌بس در نوار غزه كه مصر براي عملي شدن آن ميانجيگري مي‌كند موافقت كرده است.
مقام مصري تصريح كرد: گفتگوهاي جاري در مصر تا جايي پيش رفته است كه سران رژيم صهيونيستي از ديدگاه مصر درباره آتش‌بس همزمان و دوجانبه بين نوار غزه و فلسطين اشغالي را درك و تاييد كردند و آمادگي خود را براي اجراي آتش‌‌بس در صورت توافق درباره جزئيات مفاد قضيه آتش‌بس اعلام كردند.
از سوي ديگر "ايمن طه"، سخنگوي جنبش حماس صبح ديروز تاكيد كرد: اين جنبش نيز موضع رسمي خود را در قبول آتش‌بس اعلام نكرده است.
طه ادامه داد: پس از گفتگوهاي امروز هيات حماس در قاهره با "عمر سليمان"، رئيس اطلاعات و امنيت مصر كنفرانس مطبوعاتي برگزار مي‌شود و نتيجه نهايي گفتگوها خواه مثبت و خواه منفي باشد اعلام خواهد شد.
ايمن طه تاكيد كرد: آتش‌بس با اسرائيل بايد با توقف حملات و رفع محاصره نوار غزه همراه باشد.
معاون رئيس دفتر سياسي جنبش حماس كه در راس هياتي براي ادامه گفتگوها با مقامات مصري درباره قضيه آتش‌بس به قاهره سفر كرده است گفت: اگرچه آزادي نظامي اسرائيلي دربند گروه‌هاي فلسطيني ارتباطي به قضيه آتش‌بس غزه با رژيم صهيونيستي ندارد، اما حاضر است اين موضوع را طبق شروط در متن قضيه آتش‌بس بررسي كند.
گروه‌هاي فلسطيني در مساله تبادل اسرا با رژيم صهيوينستي ليست 270 نفري از اسراي فلسطيني را به تل‌آويو ابلاغ كرده‌اند، اما اين رژيم تنها با آزادي حدود 70 نفر آنها در برابر شاليت موافق است كه وزرا و نمايندگان پارلماني و زنان و كودكان را شامل مي‌شود و آزادي ما بقي ليست را رد كرده است.
انتهاي پيام/.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 401]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن