تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815623665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر شهرياري:تفكر نقدي شاخص ارزيابي در جامعه حكمت‌مدار است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دكتر شهرياري:تفكر نقدي شاخص ارزيابي در جامعه حكمت‌مدار است
دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني در هم‌انديشي نخبگان فناوري اطلاعات كشور گفت: برگزاري جلسات هم‌انديشي تمريني براي گفتگو و به تصوير كشيدن جامعه حكمت‌مدار است كه تفكر علمي و نقدي يكي از ويژگي‌هاي آن محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر حميد شهرياري، در نخستين هم‌انديشي فصلي نخبگان فناوري‌ اطلاعات كشور كه اول خرداد ماه با حضور جمع كثيري از صاحب‌نظران حوزه فناوري اطلاعات برگزار شد، با اشاره به تلاش براي دستيابي به جامعه اطلاعاتي و رسيدن به جامعه دانايي‌محور بيان داشت: با رسيدن به جامعه دانايي پلي به‌سوي جامعه مقتدر زده خواهد شد كه اين چرخه در نهايت بايد به جامعه‌ حكمت مدار برسد.

وي وي‍ژگي‌هاي جامعه حكمت‌مدار را تفكر علمي و روحيه نقدي دانست و گفت: معيار و شاخص ارزيابي در رشد حكيمانه‌ جامعه، تفكر نقدي است و اولين گام اين تفكر بيان انتقادات بصورت شفاف است كه البته بي‌شك نقدهاي گزنده و تخريبي نيز در اين ميان وجود خواهد داشت.

وي ادامه داد: براي تفكر نقدي، شناخت مفاهيم و توصيف مسئله لازم است و اگر بتوانيم شناخت عميقي از مسئله پيدا كنيم، حل آن آسان مي‌شود.

دكتر شهرياري گفت: در بيان اين راه‌حل‌ها 2 گويش وجود دارد. گاهي ما مستقيماً وارد مسئله مي‌شويم و گاهي پيرامون مسئله صحبت مي‌كنيم و از نكته اصلي غفلت مي‌كنيم. گاهي يك نقد درست است و اصل مسئله را نشان مي‌دهد، اما به جاي اصلاح و كسب تجربه براي تلاش‌هاي بعدي، بيشتر درصدد تخريب و سنگ‌اندازي است و اين خلاف تفكر نقدي است.

وي تفكر نقدي را داراي 2 فهرست ايجابي و توجه به نكات مثبت و نهايتا نشان دادن اصل اشكالات و رفع نقاط ابهام دانست و گفت: اميدورايم هم‌انديشي كنوني تمريني براي جلسات آينده كه اميدواريم هر 3 ماه يكبار با يكي از موضوعات پروژه‌هاي ملي فناوري اطلاعات برگزار شود، باشد.

دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني در پايان از شركت‌هاي خصوصي، دولتي و نهادهاي داراي تجربه در حوزه‌ي ICT درخواست كرد تا اين شورا را در ايجاد بانك اطلاعاتي نخبگان فناوري اطلاعات(قطعا با هماهنگي ساير نهادها كه از قبل بخشي از كار را انجام داده‌اند)، ياري كنند تا اطلاعات اين بانك به صورت الكترونيك، CD و كتاب منتشر شود.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن