تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820104469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني رييس جمهور در كنگره تجليل از ايثارگران : ايثارگري انسان را از سقوط به جاده حيات مي رساند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني رييس جمهور در كنگره تجليل از ايثارگران : ايثارگري انسان را از سقوط به جاده حيات مي رساند


تهران – حيات
رييس جمهور كشورمان گفت: سوم خرداد و فتح خرمشهر در روند انقلاب ما قله اي بلند است كه فصل نويني در برابر بشريت امروز گشود.
به گزارش خبرنگار حيات، احمدي نژاد كه شب گذشته(پنجشنبه شب) در چهارمين كنگره ملي تجليل از ايثارگران سخن مي گفت با اشاره به اين مطلب تصريح كرد: اگر خرمشهر در اشغال مي ماند جوانمردي و عزت بشر امروز لگدمال شده بود و راهي براي آزادي، آزادگي و حركت در مسير كمال نمي ماند.
وي با اشاره به اينكه پيروزي رزمندگان ما در خرمشهر جشن انسان هاست گفت: خدا در آزادي خرمشهر قدرت و اراده خود را در قالب رزمندگان به بشريت نشان داد و رزمندگان ما در دفاع مقدس به نمايندگي از تاريخ پيامبران، صلحا و شهدا در برابر تمام جباران تاريخ ايستادند تا صف طاغوتيان را شكستند.
احمدي نژاد آزادي خرمشهر را يك هديه آسماني از ناحيه خداوند به بشريت امروز دانست و افزود: حضور در برابر حاملان فرهنگ ايثار و شهادت و تجليل از استوانه هاي ايمان، عشق و استقامت توفيقي است كه خداي متعال نصيبمان كرده است. خداي متعال همه عالم را براي انسان خلق كرده و انسان را براي خودش تا انسان از متن ماده و خاك و گل خودش را به عرش اعلا و كمال خدايي برساند. خداوند همه عالم را در خدمت انسان قرار داد و پيامبران و صالحان و شهدا را براي دستگيري انسان فروفرستاد تا با طي راه طولاني و پرپيچ وخم عقبه هاي سنگين مبارزه با نفس عبور كند.
احمدي نژاد ادامه داد : مهم ترين و موثرترين محرك براي به حركت درآوردن انسان ها در مسير تعالي ايثارگري است. ايثارگري و شهادت در طول تاريخ، انسان را به سمت قله هاي تعالي برد و در پيچ هاي خطرناك زندگي انسان به فرياد او رسيد تا از سقوط حتمي به جاده حيات رسيد.
وي با اشاره به ايثارگري عظيم در مقاطع حساسي همچون كربلا و عاشورا گفت: اگر آن ايثارگري هاي عظيم اتفاق نمي افتاد اثري از شرافت و عزت انساني نمي ماند و بازگشت انسان ها به راه هدايت هزاران سال زمان نياز داشت به گونه اي كه ديگر اثري از جوانمردي، عشق، ايثار، عبوديت و يگانه پرستي نمي ماند. بشريت، حيات، ارزش هاي انساني و الهي خود را، مديون عاشورا و كربلاست. ايثارگري در انقلاب ما هم اتفاق افتاد و در فضايي كه بشريت براي تنفس در فضاي پاك ايماني به ياس كامل رسيده بود دريچه اي از نور را گشود.
رييس جمهور با بيان اينكه در نبرد خرمشهر فقط كمر سپاه صدام نشكست گفت: در اين نبرد جبهه استكبار شكست و شمارش معكوس سقوط امپراطوري فساد، ظلم و خودپرستي در فتح خرمشهر نواخته شد. شهدا مفقودين و جانبازان ما در نبرد بيت المقدس راه نجات و بيداري را به روي بشريت امروز گشودند و خون هاي پاك دفاع مقدس و عمليات بيت المقدس مانند روح الهي در جان بشريت امروز دميده شده و بيداري عظيم و آگاهي كم نظير تاريخي پيدا شده است. نام ايران به واسطه ايثارگران بر قله هاي عالم مي درخشد .
وي ادامه داد: نام، ياد و راه ايثارگران مكتب آزادگان جهان است كه به انسان دو احساس متضاد افتخار و خردشدن مي دهد. وقتي كه مادر سه شهيد روي همين صحنه با قامتي برافراشته مي گويد: علاقه مند بودم 12 پسر داشتم و همه را در اين راه فدا مي كردم انسان به اين همه عظمت افتخار مي كند و از طرف ديگر با تمام وجودش احساس خردشدن در مقابل اين عظمت مي كند.ما در قعر دره ها كورمال كورمال تلاش مي كنيم خود را به ارتفاع كوتاه برسانيم و اينان بر قله هاي عالم ايستاده اند.بايد نام و ياد شهيدان و ايستادگي خانواده آنها در خاطره ما و همه ملت ها جاري و جاودان بماند اين زيباترين راهي است كه خداوند به بشريت هديه كرده است.
احمدي نژاد با اشاره به ايستادگي ملت ايران تا برافراشته شدن كلمه توحيد بر همه مناره هاي عالم گفت: قدرتمندان عالم بايد بدانند كه عمر آنها به پايان رسيده و ملت ايران پيشاپيش ملت هاي آزاده جهان براي اصلاح، برابري و يكتاپرستي به رهبري مقام معظم رهبري، ايثارگران و خانواده هاي آنها در حركت است و يار و ياور مظلومان خواهد بود.
در اين مراسم پيش از سخنان رييس جمهور به خادمان و مروجان فرهنگ ايثار تنديس ايثار و به والدين معظم شهدا نشان ايثار اهدا شد .
اسامي دريافت كنندگان تنديس ايثار به شرح زير است:
حسين آذين، استان كرمان، آزاده-نوريق دير كيوركيان،تهران،هموطن ارمني- سيد محمد علي قريشي، تهران، آزاده سياسي- عباس كرمي رباطي، كرمان، جانباز 70 درصد قطع نخاع- برادر شهيد- شمسي بيات، زنجان، همسر جانباز 70 درصد قطع نخاع- حامد اسدي شريف،اردبيل، فرزند شهيد- محسن وفامهر، تهران، جانباز 40 درصد - ويدا اعتماد جهرمي، همسر آزاده- غلامعلي طاهري، تهران، خادمان و مروج فرهنگ ايثار-مرتضي سرهنگي ، تهران، مروج ايثار،برادر شهيد- جمال شورجه، خادمان و مروج فرهنگ ايثار- محمد ابراهيمي نسب، يزد، آزاده 66 ماه اسارت، جانباز 35 درصد، برادر شهيد، رزمنده - علي اسحاقي، كرج، جانباز 70 درصد- جواد احمديان ، اصفهان، فرزند شهيد- دارا قادر خانزاده ، كردستان ، جانباز 45 درصد و برادر 6 شهيد -
اسامي والدين معظم شهدا كه نشان ايثار دريافت كردند به اين شرح است:
سلمه بهرامي، كردستان، مادر شهيد- امواله خرسنديان، كهكيلويه و بويراحمد، پدر شهيد-شهربانو ثمني، مازندران ، مادر شهيد-ماشاالله باغميراني، اصفهان، پدر شهيد -همدم زماني ، فارس، مادر شهيد-حاج سيد علي ميركريمي، سمنان ، پدر شهيد- صفا دهقان، خراسان رضوي، مادر شهيد-اسماعيل خان محمدي ، آذربايجان شرقي، پدر شهيد- حسينعلي وكيلي ناطق ، قم، پدر شهيد- زهرا همتي ، يزد، مادر شهيد-كوكب عبدالهي، ايلام،‌ مادر شهيد- حبيبه عرفانيان سيد نژاد، خراسان شمالي، مادر شهيد- رجب هداوند، تهران، پدر شهيد- محمود نوشيرواني ، سيستان و بلوچستان، پدر شهيد- عبدالرحيم خرم دل، خوزستان، پدر شهيد.
پايان پيام
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 417]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن