تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816932510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني گفتگوي حيات با دريافت كنندگان تنديس ايثار (4) سوم خرداد روز هيجان و شادي مردمي است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني گفتگوي حيات با دريافت كنندگان تنديس ايثار (4) سوم خرداد روز هيجان و شادي مردمي است


تهران - حيات

فرزند شهيد و متخصص ارتوپد گفت: بايد در كنار تجليل از ايثارگران و حماسه سازان، تلاش‌ها و زحمات آنها براي جامعه تبيين شود تا مردم بدانند چه خدماتي توسط ايثارگران و حماسه سازان در كشور انجام مي‌شود .

حامد اسدي شريف كه از رييس جمهور تنديس ايثار دريافت كرد در گفتگو با حيات گفت: روز حماسه فتح خرمشهر كودكي هشت ساله بودم و به ياد دارم خيابان‌هاي كرمانشاه مملو از انبوه مردمي‌بود كه گل و شيريني در دست داشتند و پيروزي بزرگي را به يكديگر تبريك مي‌گفتند. سوم خرداد براي من روز هيجان و شادي مردمي‌است كه با حداقل امكانات مادي، شادي فراوان را ميان يكديگر تقسيم مي‌كردند.
وي با اشاره به اين مطلب گفت:نسل جديد از انقلاب و اهداف آن بسيار دورافتاده و آنچه من از انقلاب، سال دوران دفاع مقدس، ايثارگري‌ها و شور و شوق جوانان در دفاع از وطن اسلامي‌به ياد دارم، روايتي است كه جوانان نسل امروز بسيار از آن فاصله گرفته اند و به نظر من هيچ رخدادي را نمي‌توان با حماسه‌هايي كه اول انقلاب رخ داد مقايسه كرد.
وي در ارتباط با ترويج فرهنگ ايثار و شهادت گفت:با توجه به سخنان مقام معظم رهبري و نامگذاري امسال به عنوان سال نوآوري و شكوفايي، بيش از پيش بايد چرايي انقلاب وهشت سال دفاع مقدس تبيين شود چرا كه روي اين مساله كارنشده و جوانان نسل جديد از اهداف امام (ره)، شهدا و ايثارگران دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اطلاع زيادي ندارند و بايد فاصله ايثارگران و مردم كمتر شود و مردم خود را جدا از ايثارگران احساس نكنند تا حماسه‌هاي بزرگ ملت ايران در اذهان مردم كمرنگ نشود.
وي افزود:تجليل از حماسه سازان سوم خرداد ، سالروز آزاد سازي خرمشهر ضروري است اما بايد در كنار تجليل از ايثارگران و حماسه سازان، تلاش‌ها و زحمات آنها براي جامعه تبيين شود تا مردم بدانند چه خدماتي توسط ايثارگران و حماسه سازان در كشور انجام مي‌شود و آنچه به عنوان اولويت‌هاي تحصيلي و شغلي براي حماسه سازان درنظر گرفته مي‌شود ما به ازاي تلاش‌ها و زحماتي است كه آنها در راستاي اعتلاي اين مرزوبوم از آن دريغ نكرده اند و نمي‌كنند.
وي در ارتباط با رويكرد فرهنگي نهاد هاي متولي ايثارگران گفت:نقش عموم مردم در دوران انقلاب و 8 سال دوران دفاع مقدس بايد پررنگ تر از گذشته از طريق نهادهاي مرتبط با ايثارگران تبيين شود و از اغراق در منش و رفتار ايثارگران در دوران سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامي‌جلوگيري شود وتحقق هدف اصلي نهادهاي مرتبط با ايثارگران در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت زماني است كه مردم از واقعيت رشادت‌ها مطلع باشند، نه از تصاوير بزرگ نمايي شده توسط متوليان. برخي هزينه‌هايي كه در سال‌هاي اخير در راستاي ترويج فرهنگ و شهادت پرداخت مي‌شود به جا نيست و بهتر است اين هزينه‌ها مديريت شود تا خداي نكرده در جاهايي كه هيچ فايده اي ندارد صرف نشود.
اين فرزند شهيد افزود: آميختن مساله ايثار با اندوه و غم تاثير خود را از دست داده است و بايد نسل امروز بيشتر با منش ايثارگران و شهدا آشنا شوند. نقش رسانه‌هاي جمعي به ويژه صدا و سيما در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نقشي تعيين كننده است. فيلم و تئاتر تاثيرگذارترين ابزار ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است و همه متوليان ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بايد در اين راستا اهتمامي ‌ويژه داشته باشند.

پايان پيام
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن