تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819911870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

80 درصد بودجه كشور صرف هزينه هاي جاري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 80 درصد بودجه كشور صرف هزينه هاي جاري مي شود
رئيس دانشگاه تهران با بيان اينكه 80 درصد بودجه كشور صرف هزينه هاي جاري مي شود، گفت: بهره وري يك الزام عملي و قانوني است و يك انتخاب نيست.

به گزارش خبرنگار مهر فرهاد رهبر امروز در همايش ملي بهره وري با بيان اينكه بهره وري يك الزام عملي و قانوني است و يك انتخاب نيست، گفت: ميزان شاخص بهره وري سرمايه به قيمت ثابت سال 76 در سال 1344 برابر 100 بود كه در سال 84 به 47 كاهش يافته است.

رئيس دانشگاه تهران با بيان اينكه در صورتيكه مديريت منابع بانكي درست عمل نكند بايد مورد بازبيني قرار گيرد، افزود: برخي از پروژه هاي اقتصادي كشور بيش از9 سال و برخي بالاي 19 سال به طول مي كشد كه در نتيجه هزينه آن 3 برابر مي شود.

وي اظهارداشت: 80 درصد بودجه كشور هزينه هاي جاري است و متاسفانه در برنامه ريزي در مرحله نخست هزينه مي كنيم و سپس برنامه ريزي انجام مي شود.

رهبر خواستار اصلاح نظام اجرايي كشور شد و گفت: امام (ره) بارها تاكيد داشتند كار مردم را بايد به مردم واگذار كرد، بنابراين ضروري است كه اصل 44 قانون اساسي به درستي در كشور اجرايي شود.

وي با تاكيد بر اينكه دولت بايد وابستگي خود را به منابع نفتي كاهش دهد و نبايد اتكاي مردم به منابع دولتي باشد، تصريح كرد: اتكا به نفت به مثابه افزايش طفيلي گران در اقتصاد است و متاسفانه برنامه ريزان با تكيه بر نفت به دنبال افزايش رفاه بدون توجه به بهره وري هستند.

رئيس دانشگاه تهران تاكيد كرد: دولت به جاي اينكه به نفت متكي باشد بايد از طريق اصلاح نظام مالياتي به درآمد از سوي مردم متكي شود.

وي به توصيه فرهنگ كار در كشور اشاره كرد و گفت: با توسعه فرهنگ كار مي توان به رشد و توسعه ملي انديشيد و توسعه اي قابل اعتماد است كه محصول تلاش ملي باشد.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن