تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815394271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زادگاه امام راحل در سوگ شهادت بانوي دوعالم غرق در عزا و ماتم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: زادگاه امام راحل در سوگ شهادت بانوي دوعالم غرق در عزا و ماتم است
داخلي. فرهنگي. مذهبي. عزاداري.

با رفتنش همه اقاقي‌ها خشكيدند و ستاره‌ها ديگر ندرخشيدند ، زمين و آسمان داغدار فاطمه مادر پيامبرشدند ، علي ماند وچاه آب ،حسن ماند زهرا زهرا گفتن زمان زهر نوشيدن و حسين ماند و دل داغدار زينب، حتي جبرئيل هم قدرت نزول نداشت و هستي فهميد كه فاطمه گوهر درخشان خداوندي بود.

خمين زادگاه‌بنيانگذار جمهوري اسلامي در ايام شهادت بانوي دوعالم و يگانه دخت نبي مكرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) يكپارچه سياه‌پوش و غرق در عزا و ماتم است.

مجالس عزاداري و سخنراني به مناسبت سالروز شهادت ام الائمه (س) در مساجد و حسينيه‌هاي خمين در طول دهه فاطميه باشكوه خاصي برپا شده است.

سخنرانان دراين مراسم با ذكر گوشه‌هايي از سجاياي حضرت زهرا(س) وخاندان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) ، ظلمها و مصيبتهايي كه برآنان روا شده بود را به تفصيل بيان كردند.

هياتهاي سينه‌زن خميني‌طي هر شب نيز با برگزاري مجالس سوگواري درغم هجران حضرت صديقه طاهره (س) عزاداري كرده و اشك ماتم ريختند.

حضور چشمگير جوانان و نوجوانان سياه‌پوش شركت‌كننده در مجالس عزاداري فضاي زادگاه امام را آكنده از معنويت غيرقابل وصفي كرده است.

بانوان اين شهرستان با برگزاري مجالس سوگواري ، قرائت قرآن وسفره حضرت فاطمه (س) درايام فاطميه را با شكوه خاصي به عزاداري مي‌پردازند.

خانه پدري و زادگاه تاريخي حضرت امام خميني (ره) در شهر خمين كه همچون نگيني بر اين خطه مي‌درخشد هم درطول ايام فاطميه از حال و هواي خاصي برخوردار شده است.

خيل بازديدكنندگان از اين خانه تاريخي ، ضمن تجديد ميثاق با آرمانهاي والاي سلاله پاك حضرت زهرا(س) امام راحل ، با حضور در برنامه‌هاي سوگواري تدارك ديده شده به مناسبت سالروز شهادت ام ابيها (س) در همين مكان ، به سوگواري پرداختند.

عزاداران فاطمه مي‌گويند: دلي را كه جاي محبت توست به بيگانه تر از تو نمي سپاريم علاقه وعشق تو را با هيچ عشقي عوض نكنيم.ك/‪۴‬
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 327]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن