تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821307350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استفاده از توانمنديهاي معدني تنها راه دستيابي به جهش اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استفاده از توانمنديهاي معدني تنها راه دستيابي به جهش اقتصادي است
مشهد - خبرگزاري مهر: معاون امور معادن و اكتشافات معدني سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي گفت: تنها راه دستيابي به جهش اقتصادي كشور استفاده واقعي از توانمنديهاي معدني است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، ابوالقاسم باقري پيش از ظهر امروز در نشستي در جمع خبرنگاران در محل سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي افزود: تنها راه دستيابي به جهش اقتصادي كشور استفاده واقعي از توانمندي هاي معدني است و ضرورت اين امر الزام بانكها به ارائه تسهيلات جهت سرمايه گذاري در معادن و صنايع معدني است.

وي تصريح كرد: با توجه به شرايط زمين شناسي و محيط هاي مناسب براي تشكيل انواع كانسارهاي فلزي و غير فلزي ايران يكي از پر پتانسيل ترين كشورهاي جهان دانست و براي استفاده از اين نعمت خدادادي سرمايه گذاري مناسب و مهيا نمودن زيربناها(جاده سازي برق رساني) و تجهيز معادن را از ضروريات ذكر كرد.

معاون امور معادن و اكتشافات معدني سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي گفت: افزايش قيمت جهاني فلزات و ساير مواد اوليه مورد مصرف در صنايع فرصت بسيار مناسبي براي بهره برداران معادن و دارندگان صنايع معدني فراهم نمودن كه از اين فرصت براي توسعه و توليد بايد به بهترين شكل استفاده شود.

وي تصريح كرد: در اين مقطع از زماني كه كشورهاي زورگو براي كشورمان چنگ و دندان نشان مي دهند استفاده از پتانسيل هاي نهفته در دل خاك و كوههاي كشور يكي از راههاي تحقق اهداف بلند اقتصادي است.

باقري در ادامه تاكيد كرد در صورت فراهم نمودن زير بناهاي معدني،‌ معادن جايگزين مناسب نفت در اقتصاد كشور خواهد بود.

وي اظهار داشت: داوطلبان فعاليت در حوزه معدن با داشتن توان فعلي و مالي مناسب بايد به كار خود عشق بورزند و القاي اين طرز فكر فرهنگ سازي گسترده اي لازم است.

باقري ادغام صنعت و معدن را تحت عنوان يك سازمان واحد به ضرر بخش معدن ندانست تصريح كرد: اين مطلب غير كارشناسي است كه بعضي از افراد به زبان مي آورند.

وي افزود: با تعوجه به ماهيت سرمايه گذاري در بخش معدن و عدم اطلاع بانكها از ارزش افزوده واقعي در اين بخش تاكنون بانكها تمايل چنداني براي ارائه تسهيلات به اين بخش نداشته اند ولي ثمر رسيدن طرحهاي بزرگ معادن و صنايع معدني با ارزش افزوده بالا توجه بانكها به اين گونه سرمايه گذاري جلب شده است و زمينه اجراي مناسب تبصره 2 ماده 10 قانون با مصوبه اخير هيئت محترم دولت مبني بر الزام بانكها به قبول پروانه برداري معدن بعنوان وثيقه نيز بسيار در جذب سرمايه هاي بانكي بر اين بخش موثر خواهد بود.

باقري تصريح كرد: طرح جامع اكتشافات معدني با هماهنگي اين سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور ارائه شده و با تخصيص اعتبارات عمليات اجرايي آن در سال جاري شروع خواهد شد اعتبار اين طرح در سال 87 به ميزان 15 ميليارد ريال مي باشد.

وي مجري اين طرح را سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور اعلام كرد و اظهار داشت: سازمان مذكور با در اختيار داشتن كارشناسان زبده و تجهيزات آزمايشگاهي جديد مي تواند مناطق مستعد و اولويت هاي اكتشافي معدني استان را شناسايي و به همراه ميزان ذخيره مواد معدني براي سرمايه گذاري به بخش خصوصي طبق مقررات ارائه كند.

باقري افزود: طرح جامع عموما بر روي كمربند فلز زايي استان پيشنهاد شده است كه از سبزوار در غرب استان شروع شده و تا شرق شهرستان خواف ادامه پيدا مي كند و عموما مناطق شهرستانهاي بردسكن، كاشمر،‌ نيشابور، تربت حيدريه را نيز شامل مي شود اين مناطق از نظر كاني سازي ‌فلزات بسيار پتانسيل بالايي دارد و فلزات مس، طلا، آهن عمده تترين ذخاير اين معدني است.

وي تصريح كرد: يكي از وظايف دولت انجام مطالعات زمين شناسي و اكتشافات عمومي است تا بتوان پتانسيل هاي معدني را جهت سرمايه گذاري به بخش خصوصي طبق مقررات واگذار كرد.

باقري اولين بحث بهره وري اصولي و فني از ذخاير را نيروي انساني منخصص دانست و افزود: براي حصول به نتيجه مطلوب بايد در جامعه ارزش ها بر مبناي كار و تلاش متعهدانه باشد در غير اين صورت تلاشهاي انفرادي نتيجه بخش نخواهند بود.

وي تصريح كرد: نوسازي معادن به ماشين آلات و تجهيزات نو بايد در دستور كار وزارت صنايع و معادن باشد و با ماشين آلات فرسوده توقع بهره وري غير عملي است.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن